خانهاخبار
احتمال تغییر نام پرچمداران اپل از آیفون 7 و 7 پلاس به نام‌های دیگر

احتمال تغییر نام پرچمداران اپل از آیفون 7 و 7 پلاس به نام‌های دیگر

تا این لحظه طبق روند نام‌گذاری پرچمداران اپل، همه انتظار داشتیم که گوشی‌های 2016 این کمپانی با نام‌های iPhone 7 و iPhone 7 Plus رونمایی شوند، اما خبرگزاری‌ها چیز دیگری می‌گویند: اپل عدد 7 را برای پرچمداران 2017 خود نگه داشته و گوشی‌های 2016 را با نام دیگری معرفی می‌کند.
۱۳۹۵/۴/۳

شهریور امسال اپل از پرچمداران جدید خود، که جایگزین آیفون 6اس و 6اس پلاس می‌شوند، رونمایی می‌کند. طبق سال‌های گذشته و با در نظر داشتن روند نام‌گذاری پرچمداران این کمپانی، انتظار می‌رود نام آیفون 7 و 7 پلاس برای گوشی‌های امسال انتخاب شود. ولی خبرگزاری Venture Beat نظر دیگری دارد و مدعی است که اپل نام 7 را برای پرچمداران 2017 نگه می‌دارد. اگر خاطرتان باشد، اولین آیفون در سال 2007 معرفی شد؛ بدین ترتیب سال 2017 دهمین سال فعالیت این کمپانی در عرصه تلفن‌های هوشمند است؛ ظاهرا به همین دلیل نام 7اس را برازنده پرچمداران دهمین سال فعالیت خود نمی‌داند و عدد 7 را برای 2017 کنار می‌گذارد.

image

شایعات اخیر حاکی از آن است که گوشی‌های 2016 حرف چندانی برای گفتن ندارند و صرفا نسخه‌ای فرعی از پرچمداران 2015 هستند. این موضوع شاید اندکی باعث ناامیدی طرفداران این برند شود، اما به این نکته دقت داشته‌ باشید که اپل رسم نام‌گذاری خود را برای آیفون 7 تغییر داده؛ پس باید منتظر تغییراتی عظیم در گوشی‌های سال 2017 باشیم. در حالی که شاید پرچمداران امسال آن‌قدرها که انتظار می‌رود چشمگیر نباشند، گوشی‌های 2017 که به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت اپل رونمایی می‌شوند قطعا محصولاتی منحصربه‌فرد خواهند بود.

به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، پرچمداران 2016 از طراحی مشابه آیفون 6اس بهره می‌برند و شاید تنها تغییر آن‌ها مربوط به حذف جک 3.5 میلی‌متری و جابجایی خطوط پلاستیکی آنتن از پشت گوشی به بالا و پایین بدنه باشد. ناگفته نماند که با حذف درگاه هدفون باید انتظار بدنه‌ای با ضخامت 6.1 میلی‌متر، یعنی یک میلی‌متر کمتر از آیفون 6اس، داشته باشیم.

همان‌طور که می‌دانید، تاکنون هر دو سال یک‌بار طراحی آیفون‌ها تغییر پیدا می‌کرد، اما خبرگزاری ونچربیت معتقد است این میزان به دوره‌های سه ساله افزایش می‌یابد. همچنین از آن‌جا که آیفون 7 باید با بدنه‌ای بازطراحی‌شده و امکانات بی‌نظیر و خلاقانه روانه بازار شود، انتظار می‌رود شاهد قاب پشتی شیشه‌ای، دوربین دوگانه و نمایشگر OLED باشیم که سنسور اثر انگشت را در دل خود جای می‌دهد و گوشی را از شر دکمه دایره‌ای شکل انحصاری اپل خلاص می‌کند.

 

نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ به نظر شما پرچمدار 2016 اپل چه نامی را یدک می‌کشد؟ آیا تولید یک پرچمدار نه‌چندان جذاب در سال 2016 می‌تواند به آمار فروش و سودآوری اپل صدمه وارد کند؟ با این تفاسیر آیا علاقه‌ای به خرید پرچمداران امسال اپل دارید یا تا سال 2017 صبر می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

amir1975

۱۳۹۵/۴/۴
در پناه خرد.. فقط همینو میتونم بگم.

ارسلان

۱۳۹۵/۴/۴
فکر کنم‌داره اشتباه میکنه
سال بعد اگه انقدر مهمه میتونه اسمشو ده بزاره
اگه خوب دقت کنیم ایفون۶ به اندازهه تمام گوشی های سامسونگ فروخت
اس۶ هم خیلی فروخت ولی به رکورد ۶ نرسید
اینکهseتو۴ گاه به اندازه ۸ ماه ۶اس میفروشه کاملا قابل درکه؛همین امسال هم ۶ از ۶ اس بیشتر میفروشه
این خودش گویای همه چیزه،،،
البته اچ تی سی هم سه سال با طرح مشابه فروخت اپل هم به اون روند به اصولی تو طراحی رسیده خب این قبول ولی اینکه پردازنده a8تا۳ یا۴سال همه چی رو جواب میده دلیلی برای وجود ۶اس با پردازنده ۷۰ درصد قویتر وجود نداره یعنی اصلا چیزی و نرم افزاری تو دنیا وجود نداره که۶ کم بیاره دیگه ۶اس چی بود
اصول طراحی قابل قبوله ولی گذاشتن چندتا تغییر لازمه
رنگ صورتی فوق العاده تو دنیا صدا کرد
کلا انسان کمال گرا هستش به ذات
من از ایفون۶ هسته شدم و جز ایفون چیزی نمیخوام
خیلیا مثله من هستن شاید به اندروید کوچ‌نکنیم ولی لذت گوشیه تازه نباید محروم‌بشیم

Arya

۱۳۹۵/۴/۳
اپل هم فهمیده که طرفداراش فقط مارک اپلو میخوان.به خاطرهمین تصمیم گرفته که اصلن خودشو به زحمت نندازه واینکارو میخواد حالا حالا هم ادامه بده...

خشایار

۱۳۹۵/۴/۳
این سری اپل چیزی جدیدی ارئع نخواهد کرد
فقط دو دوربینش شاید بکنه که اونم چیز خاصی نیستش که بشه رو مانور داد...
شاید واسه آیفون 8 یه حرکت جدیدی پایین بیاد

shahrad.sh

۱۳۹۵/۴/۳
اپل هر قدمش پر از حساب کتابه!
مطمئنا امسال کسی سوپرایز نمیشه ولی قرار نیست محصولی معمولی ببینیم!
خیلی هیجان انگیزه که اتش بازی اپل برای سال بعده! البته حس انتظارش خوب نیست.
این ایجاد عطش از طرف اپل واقعا عالیه!
در ضمن هر ایفون جدید که به بازار میاد برای خریداران داشتنش خیلی مهمه فقط بخاطر داشتن یک ایفون جدید!
فارغ از امکاناتش!