خانهاخبار
فروش غافلگیرکننده آیفون SE، اپل را با مشکل مواجه کرد

فروش غافلگیرکننده آیفون SE، اپل را با مشکل مواجه کرد

شاید هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که گوشی 4 اینچی اپل با استقبال کاربران مواجه شود، اما این اتفاق به طرز غافلگیرکننده‌ای رخ داده و بازار را با کمبود محصول مواجه کرده است. نسخه 16 گیگابایتی این گوشی فروش فوق‌العاده‌ای داشته و همچنان رنگ خاکستری منتخب مشتریان است.
۱۳۹۵/۳/۳۰

کاربرانی که اخیرا از طریق وب‌سایت رسمی اپل برای خرید آخرین محصول این کمپانی، آیفون اس‌ای، اقدام کرده‌اند بعضا با کمبود تنوع حافظه و رنگ یا حتی تاخیرهای دوهفته‌ای مواجه شده‌اند. بسیاری از کارشناسان و حتی مدیران اپل پیش از آغاز فروش رسمی این گوشی انتظار استقبال بی‌نظیر کاربران را نداشتند. آمار و ارقام حاکی از آن است که اس‌ای 4 اینچی بیش از پیش‌بینی‌ها نظر مشتریان را به خود جلب کرده، تا جایی که خط تولید اپل را وادار به ادامه فعالیت با سرعت بالاتر از گذشته کرده است.

image

در حالی که شاید دیگر هیچ شرکتی گوشی‌ای با نمایشگر کوچک‌تر از 4.5 اینچ تولید نمی‌کند، اپل با تولید آیفون اس‌ای دل کاربران را به دست آورده است. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که اس‌ای بخش عمده‌ای از محبوبیت خود را مدیون پرچمدار افسانه‌ای اپل، آیفون 5اس، است. اگرچه رنگ رزگلد به لیست آپشن‌های اس‌ای افزوده شده، مشتریان همچنان رنگ خاکستری یا همان اسپیس‌گری را برای خرید انتخاب می‌کنند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه 16 گیگابایتی فروش بسیار بالایی داشته تا جایی که تنها یک فروشگاه در منهتن امریکا هم‌اکنون نسخه 16 گیگابایتی با رنگ خاکستری را موجود دارد! کاربرانی که قصد خرید این گوشی را داشته‌اند با تاخیرهای 2 هفته‌ای از سوی اپل‌استور مواجه شده‌اند که حکایت از محبوبیت بالای این رنگ با قیمت 399 دلاری آن دارد.

image

یکی از جاذبه‌های توریستی امریکا برای تکنولوژی‌دوستان سرزدن به فروشگاه‌های اپل است. حال تصور کنید با فرارسیدن فصل تابستان گردشگران زیادی برای خرید گوشی‌های آنلاک‌شده و خارج از قرارداد به اپل‌استورها در سراسر امریکا مراجعه می‌کنند، در حالی که هیچ‌کدام نسخه 16 گیگابایتی را آماده فروش ندارد. این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به فروش آیفون اس‌ای در تابستان وارد کند، به‌خصوص این‌که گوشی‌های اندرویدی در این رنج قیمت فراوان‌اند و محصولات بالارده یا حتی پرچمدار اندرویدی را می‌توان با قیمت 400 تا 500 دلار تهیه کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

علیا

۱۳۹۵/۳/۳۰
یادمه دو سه هفته بعد از اومدن اس ای به بازار چند تا مقاله همینجا خوندم که میگفتید اس ای نا امید کننده بوده

مجید حسینی مراغه ای

۱۳۹۵/۳/۳۰
سلام دوستان چون دیدم اینجا دارید در مورد گوشی اس ای صحبت میکنید گفتم یه سری نکات بگم. من همیشه گوشی های ایفون رو استفاده کردم. اولش خوشم نمیومد ازش. و فقط بخاطر اسمش خریدم. ولی بعد که اس ای رو گرفتم عاشقش شدم. عالی. از لحاظ کیفیت و عملکرد حرف نداره. کل سخت افزار 6اس در قالب طراحی زیبای ایفون 5. البتهههههه مراقب باشید که گوشی ریفربیشد بهتون ندن. خودم نزدیک بود تو بازار کلا سرم بره. بعد خیلی تحقیق کردم تا فهمیدم قضیه چیه. اگه می خواید بدونید گوشی ریفربیشد چیه برید به این لینکی گه گذاشتم.
http://goo.gl/IeQN0S
گوشی ریفر بیشد گوشیی هایی هستن که دست دوم بودن یا ایراد داشتن و بعد دوباره تعمیر و بسته بندی شدن. خلاصه بهترین گوشیه. دم اپل گرم. خدانگهدار.

akbar

۱۳۹۵/۳/۳۰
من از برند اپل متنفرم ب ی سری دلایل اما همیشه عاشق iphone 4 بودم
و این se هم،همون حس رو برام القا میکنه...واقعا خوشدست و زیباست
خصوصا حاشیه و کناره ی گوشی که اصلا منحنی و کروی نیست...مث hphone4 معرکست

فرشاد

۱۳۹۵/۳/۳۰
آقا آخه چه ربطی دارن این دوتا محصول باهم یکیش وسیله ی بازیه یکیش گوشیه طرف میخواد تو اون بازه ی قیمتی گوشی بخره نه ایکس باکس که آخه تروخدا یکم فکر کنین رو هوا یه چیزی نگین

محمد

۱۳۹۵/۳/۳۰
این نشون میده طرفداران آیفون طراحی که امضای اپل بوده رو دوست دارن و نه طراحی که بیشتر به گوشی های سونی نزدیکه
البته این گوشی های جدید هم زیباست ولی فایو اس یه چیز دیگه بود
دوستانی هم که ایکس باکس رو مثال زدن باید خدمتشن عرض کنم شرکت هایی مثل سونی و مایکروسافت
قیمت فروش کنسول ها رو تقریبا برابر با قیمت تموم شده محصول در نظر گرفتن و سودی ندارن از این بابت و سودشون از فروش بازیه