خانهاخبار
پتنت جدید اپل واچ: آیا اپل ساعت هوشمندش را به دوربین مجهز می‌کند؟

پتنت جدید اپل واچ: آیا اپل ساعت هوشمندش را به دوربین مجهز می‌کند؟

در پتنت جدیدی که از ساعت هوشمند Apple منتشر شده است، شواهدی مبنی بر وجود دوربین در Apple Watch دیده می‌شود.
۱۳۹۵/۳/۲۹
image

اپل چه زمانی قرار است نسل دوم ساعت هوشمندش را رونمایی کند؟ شایعات زیادی حول و حوش اپل‌واچ جدید شکل گرفته‌اند، و هنوز امیدی هست که اپل تا پایان سال ساعت هوشمند جدیدش را عرضه کند. اما اگر اپل‌واچ به زودی رونمایی شود، چه تفاوت‌هایی می‌کند؟ چند سند تازه‌ای که از پتنت اپل‌واچ منتشر شده، اطلاعاتی درباره ساعت تازه این شرکت به دست می‌دهد.

یکی از رایج‌ترین شایعات درباره اپل‌واچ 2 این است که ممکن است اپل بالاخره به این دستگاه دوربین اضافه کند. دوربین در ساعت هوشمند تا به حال خوب جواب نداده است، ولی شاید اپل بتواند به ما نشان دهد که چگونه باید به ساعت هوشمند، دوربین اضافه کرد. استفاده از دوربین می‌تواند امکانات متعددی در اختیارمان بگذارد: از فیس‌تایم گرفته تا اسکن‌کردن بارکُد.

image

شواهد کمی در این باره وجود دارند. در دیاگرامی که در آن کاربری اپل‌واچ توضیح داده شده است، کلمه Camera دیده می‌شود. این کلمه ممکن است نشانه دوربین در ساعت هوشمند باشد، اما معلوم نیست منظور اپل‌واچ بعدی باشد. شاید هم صرفا نشان‌دهنده کنترل دوربین آیفون باشد که همین الان هم در اپل‌واچ دیده می‌شود، اما به نظر می‌رسد چیزی مهم‌تر باشد.

دیگر نکته در پتنت اپل دکمه چرخانی است که بی‌شباهت به دکمه فعلی اپل‌واچ نیست، اما خود تاج نکته خاصی ندارد و اطرافش جذاب‌تر است: در حال حاضر فقط یک دکمه زیر تاج و در سمت راست ساعت موجود است، اما در این پتنت دو دکمه دیگر هم به سمت چپ ساعت اضافه شده‌اند.

در این پتنت اثری از دوربین دیده نمی‌شود. اما آیا این به معنای دوربین‌نداشتن اپل‌واچ است؟ شرکت‌هایی مثل اپل پتنت‌های زیادی به ثبت می‌رسانند که درنهایت استفاده نمی‌کنند و باید منتظر اطلاعات بیشتری از همه زوایای اپل‌واچ باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

نیما

۱۳۹۵/۳/۲۹
ینی اگه شرکت دیگه ایی برا ساعت هوشمندش دوربین بذاره باید از اپل اجازه بگیره؟
اپل داره زرنگ بازی در میاره یادتونه تا همین چن وقت پیش چپ و راست از اپل شکایت می کردن که ایده مارو استفاده کرده و همیشه محومم می شد؟ حالا اپل ترسیده چپ و راست هرچی می خاد اضافه بکنه رو پنت ـتشو اعلام می کنه البته موارد چرت و پرت رو ماله خودش می کنه اصله کاریارو باز می دزده هههه

سعید

۱۳۹۵/۳/۲۹
خسته نباشن با این پتنا