خانهاخبار
نمایشگر کدام پرچمدار زیر نور آفتاب عملکرد بهتری دارد؟

نمایشگر کدام پرچمدار زیر نور آفتاب عملکرد بهتری دارد؟

عملکرد نمایشگر اکثر پرچمداران و حتی گوشی‌های میان‌رده بازار در فضای داخلی خوب و مطلوب است، اما اگر بخواهید از گوشی خود در خارج از خانه و در فضای باز استفاده کنید، با مشکل مواجه می‌شوید. در ادامه وضعیت نمایشگر 4 گوشی پرچمدار را با هم مقایسه کرد‌ه‌ایم تا ببینیم در عمل کدام یک زیر نور آفتاب عملکرد بهتری دارد.
۱۳۹۵/۳/۲۳

نمایشگر گوشی‌های هوشمند هرچقدر هم پیشرفته و باکیفیت باشد و بتواند تصاویر را با رنگ‌های طبیعی و زنده نمایش دهد، زیر نور آفتاب رنگ می‌بازد.

هرچه صفحه نمایشگر گوشی روشنایی بیشتری داشته باشد، در فضای بیرونی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و تصاویر واضح‌تری به نمایش می‌گذارد. در چند سال اخیر سازندگان تلفن همراه به موفقیت چشمگیری در این زمینه دست نیافته‌اند؛ هم اکنون حداکثر روشنایی نمایشگر بهترین گوشی‌های بازار حدود 450 تا 550 نیتز است که برای استفاده راحت در فضای بیرونی کافی نیست.

در تصویر زیر وضعیت نمایشگر iPhone 6s ،LG G5 ،Galaxy S7 edge و HTC 10 را، در حالتی که زیر نور مستقیم آفتاب قرار گرفته‌اند، مشاهده می‌کنید. این مقایسه می‌تواند بیانگر عملکرد واقعی نمایشگرهای بهترین پرچمداران حال حاضر بازار باشد که تا چه اندازه قادرند تصاویر را در فضای بیرونی واضح نشان دهند.

 

image

 

در میان این 4 پرچمدار، آیفون 6اس یک سر و گردن از بقیه بالاتر است که یکی از دلایل آن به بیشتر بودن حداکثر روشنایی نمایشگرش (554 نیتز) برمی‌گردد؛ اما پرچمدار ال‌جی، که حداکثر روشنایی آن 816 نیتز اندازه‌گیری شده است، از همه عملکرد بدتری دارد و تقریبا چیزی در نمایشگرش مشخص نیست.
تصویر کامل نمایشگر این 4 پرچمدار را در گالری زیر مشاهده کنید و بگویید که نظر شما در مورد عملکرد هریک از آنها چیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (104 نظر)

hosein

۱۳۹۵/۵/۱۱
من‌خودم به خشصه. صفحه‌نمایش همه گوشی هارو امتحان‌ کردم که‌هیچکدومشون به پای آیفون نمیرسه

حسام

۱۳۹۵/۵/۶
و یه چیز دیگه این که من خودم جی 5 دارم و زیر نور افتاب منو راضی نگه میداره و تصاویر بالا گویا صحیح نیستند.

حسام

۱۳۹۵/۵/۶
ولی جدا بی تعصب نگاه کنیم تو این عکس اپل و الجی یه سر و گردن از اون دو تا بالا ترن.تو واقیت من هرچهار گوشی رو دستم گرفتم و در بینشون سامسونگ زیبا ترین بود.الجی هم در جلو خوب عمل کرده ولی پشت گوشی رو خراب کرده.اپل همیشه اون ظاهر تکراریشو که از حق نگذریم زیبا هم هست رو نگه میداره و سامسونگ هم یک سری تغییرات جزیی.در ظاهر تنها الجی شجاع عمل کرده.حرفی از اچ تی سی نزدم چون تا به حال امتحانش نکردم و نمیتونم همینطوری نظر بدم.

محسن

۱۳۹۵/۴/۳۰
درود به همه دوستان من خودم اچ تی سی 10 دارم و همه جوره تستش کردم زیر نور افتاب همه چی واضح و روشنه در مورد بقیه پرچمدارا چیزی نمیگم چون مقایسه نکردم ولی اچ تی سی 10 صفحه نمایش فوق العاده ای داره کوچکترین جزیات هم زیر نور مستقیم افتاب به خوبی دریافت میشه. امیدوارم جی اس ام تایید کنه تا اونهایی که مشکلشون صفحه نمایشه نظر کاربرانی مثل من رو هم ببینن شاید کمکشون کنه. موفق باشید

داود

۱۳۹۵/۴/۲۶
ali قرار نيست كه شما از ايفون سردر نمياري نظر بدي!ببخشيد كه ايفون بدون اجازه شما داره فروش ميكنه
سخت افزارش خيلي سرتر از ٨ هسته هاس همين كه بعد از ٤ سال افت نداره دهنت رو ميبنده از نظر سرعت هم نيازي به توضيح نيست،كارت حافظه هم نيازي نيست وقتي ميتوني عكس و فيلمت رو انتقال بدي،همين كه با يه زاپيا ميتونن اندرويد رو حك كننن براتون كافيه،راست ميگن از طريق زاپيا ايفون رو حك كنن،شرط ميبندم اينم نميدوني كه ايفون با زاپيا به همه گوشيا وصل ميشه بدون جيلبريك و ميتونه فيلم و عكس و اهنگ جابجا كني!قطعا اينم نميدوني كه راحت ميشه از برنامه فيسبوك يا هر محيط ديگه وب راحت فيلم يا اهنگ دانلود كرد،رزوليشن بالا هم نداره اما بيا بريم زير افتاب تا ببيني كدوم جواب گو هست
ادم مياد تو اين پيجا كلا از مردم بدون سواد نا اميد ميشه!
باطري وقتي يه روز كامل دوام مياره چرا ضعيفه؟!