زیتل ۱


سرویس نقد و بررسی تخصصی
22 خرداد 1395 ساعت 12:28
6 نظر

معرفی فورد KA PLUS مدل 2017

5 نکته در مورد ارزان‌ترین آمریکایی بازار

فورد با معرفی نسخه جدید KA PLUS قدم بزرگی در بازار خودروهای کوچک برداشت. کوچک‌ترین محصول فورد حالا رقیب تازه‌نفسی برای محصولات ارزان‌قیمت اروپایی شده است.

برای هر خودروسازی موفق‌شدن در بازار غیربومی‌اش چالش بزرگی است. سخت‌تر از آن وقتی است که بخواهد ارزان‌ترین محصول آن بازار را معرفی کند. تصور کنید یکی از آن سر دنیا محصولی به بازارتان می‌آورد که قیمتش حتی از تولیدات بومی بازارتان هم ارزان‌تر است. اما اشتباه نکنید! اینجا منظورمان خودروهای چینی نیست، بلکه می‌خواهیم از فورد بگوییم. دومین خودروساز بزرگ ایالات‌متحده به تازگی محصولی در بازار اروپا معرفی کرده است که به‌لحاظ قیمت ارزانش هم مشتریان غافلگیر شده‌اند و هم خودروسازان اروپایی. این محصول جدید فورد KA Plus مدل 2017 است.

 

1. نام جدیدی دارد

این مینی‌کار، که از اواسط دهه 90 میلادی و در بازار هلند تولیدش شروع شد، نام اصلی‌اش KA است. دلیل نام‌گذاری‌اش را کسی نمی‌داند و حتی نحوه تلفظ دقیق آن یا طرز صحیح نوشتنش (KA یا Ka) هم معلوم نیست و فقط می‌دانیم که اروپایی‌ها به آن «کا» می‌گویند! مدل جدید این خودرو فقط در اروپا با نام KA+ فروخته می‌شود و در سایر بازارها همان نام سابقش را دارد.

2. ساخت هندوستان است

نسل سوم این خودرو را فورد برزیل ساخت و به همین دلیل نیز از 2014 به بعد، KA علاوه‌بر هندوستان در برزیل هم صاحب خط تولید شد. از خط تولید برزیل، این فورد به بازارهای مکزیک، آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی صادر می‌شود و از خط تولید هند نیز راهی برخی کشورهای شرق و جنوب‌شرقی آسیا می‌شود. مدل 2017 این خودرو نیز قرارست از اواخر امسال و از هند به بازار اروپا برود.

3. دیگر نسخه کنسروشده فورد فیستا نیست!

KA در همه سه نسلش از پلتفرم کوتاه‌شده فورد فیستا بهره برده است؛ پلتفرمی که آرایش موتورجلو و دیفرانسیل‌جلو دارد. دو نسل اولیه KA در مدل‌های هاچ‌بک 2در عرضه می‌شد، اما از نسل سوم که در 2014 آمد، فورد نسخه‌های هاچ‌بک 4در و سدان 4در آن را هم ساخت.

در نسل جدید KA+ باز هم از همان پلتفرم فیستا استفاده شده، با این تفاوت که فورد هیچ‌گونه تغییری در ابعاد آن نداده است. بنابراین KA+ هم فاصله محوری بیشتری از KA دارد و هم اینکه فضای بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. البته اندازه‌های بدنه KA+ هم‌اندازه فیستا نیست، چراکه در طول اندکی کوچک‌تر و در ارتفاع بلندتر است. در حجم 270 لیتری محفظه بار هم فقط 10 لیتر کمتر از فیستا دارد.

4. سه تیپ مختلف با یک انجین مشابه دارد

KA+ در اکثر بازارهای اروپایی دارای سه تیپ مختلف است: Studio ،Eco و Zetec. در تیپ اول فقط بالابرهای جلو و آینه‌های تاشو برقی هستند. در تیپ دوم از تایرهایی با جداره کوتاه و همچنین از ضرایب دنده جدیدتری استفاده شده است تا مصرف سوخت کمتر شود. در تیپ سوم یعنی Zetec نیز، که گران‌ترین تیپ KA+ است، تهویه، نسل اول سیستم چندرسانه‌ای Ford SYNC ، شش ایربگ، کنترل پایداری و کمکی حرکت در شیب همگی استانداردند. همچنین امکاناتی مانند رینگ 15 اینچی، بالابر برقی شیشه‌های عقب، روکش چرمی فرمان و کروز کنترل نیز به صورت سفارشی در این تیپ قابل انتخاب است.

فورد برای هر سه تیپ از انجین 1.2 لیتری استفاده کرده است که در تیپ اول 69 اسب و در دو تیپ دیگر 84 اسب قدرت دارد. قاعدتا برای چنین خودرویی کسی به دنبال شتاب صفرتاصد نمی‌گردد، ولی اگر به دانستن آن علاقه دارید، باید بدانید که در مدل 69 اسبی 15.3 ثانیه و در مدل 84 اسبی 14.3 ثانیه است. هردو انجین همراه گیربکس 5 سرعته دستی هستند و مصرف ترکیبی سوختشان 5 لیتر است.

5. هم‌قیمت ساندرو است

پس با این اوصاف، KA+ برخلاف مدل‌های سابقش، که در کلاس مینی‌کار بود، حالا یک پله بالاتر آمده و در گروه B-segment قرار گرفته است. همچنین باتوجه به قیمت پایه‌ای 9000 پوندی آن در انگلیس و 10000 یورویی در آلمان، از این به بعد این خودرو رقیب تازه‌ای برای کیا ریو هاچ بک، تویوتا آیگو، فیات 500L، فولکس واگن UP و همچنین داچیا ساندرو محسوب می‌شود.

 

با کالایاب خودرو در «کانال کالایاب خودرو تلگرام» و «اینستاگرام کالایاب خودرو» همراه شوید



  22 خرداد 1395
5290 بازدید
6 نظر
3.20
  5 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری