خانهاخبار
Moto Z و Moto Z Force، دو پرچمدار جدید ماژولار موتورولا، معرفی شدند

Moto Z و Moto Z Force، دو پرچمدار جدید ماژولار موتورولا، معرفی شدند

به نظر می‌رسد شایعاتی که پیش از این درباره گوشی‌های جدید موتورولا شنیده می‌شد سرانجام حقیقت پیدا کرده است. امروز کمپانی لنوو در کنفرانس Tech World دو گوشی جدید معرفی کرد که Moto Z و Moto Z Force نام دارند. در این پست به مشخصات این گوشی‌های جدید پرداخته‌ایم.
۱۳۹۵/۳/۲۰

دو گوشی جدیدموتورولا، که عملا دو نسخه از یک پرچمدار هستند، از گوشی‌های ماژولار این کمپانی محسوب می‌شوند. احتمالا با شنیدن نام گوشی‌های ماژولار به یاد گوشی G5 کمپانی ال‌جی می‌افتید؛ گوشی هوشمندی که قابلیت جدا شدن بخش باتری و افزودن ماژول‌های طراحی‌شده را دارد. حالا دو گوشی Moto Z و Moto Z Force نیز به جمع خانواده ماژولارهای بازار پیوسته‌اند. 

 

image

 

نخست سراغ گوشی Moto Z می‌رویم. این گوشی ۵.۲ میلی‌متر ضخامت دارد و بدنه آن از آلومینیوم و استیل بسیار مقاوم ساخته شده است. صفحه‌نمایش این گوشی ۵.۵ اینچی و از نوع QHD آمولد است و از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ در قلب آن استفاده شده. Moto Z مجهز به رم ۴ گیگابایتی است و در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. ضمنا دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است. این دوربین مجهز به  لیزر فوکوس برای فوکوس دقیق‌تر روی سوژه عکس شما، لرزشگیر مکانیکی برای پیشگیری از انتقال لرزش به عکس و فیلم و فلش دو‌گانه است. دوربین جلو این دستگاه ۵ مگاپیکسلی است که، با توجه به واید بودن لنز آن، سلفی‌های باکیفیتی برای شما ثبت خواهد کرد. 

 

image

 

از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به سنسور اثر انگشت اشاره کرد. ظرفیت باتری موتو زد ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت است که البته بسیار سریع شارژ می‌شود. شما تنها با ۱۵ دقیقه شارژ این گوشی می‌توانید تا ۸ ساعت با آن کار کنید که این یکی از نقاط قوت اصلی Moto Z محسوب می‌شود.

نکته دیگر اینکه تنها درگاه این گوشی USB از نوع C است و خبری از درگاه هدفون نیست؛ چیزی که پیش از این شایعه‌اش را برای آیفون شنیده بودیم حالا در Moto Z و Moto Z Froce محقق شده است. به نظر می‌رسد این اتفاق ممکن است شروع خداحافظی با جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و جایگزینی آن با پورت USB Type-C باشد. 

 

image

 

ماژول‌های این گوشی با نام Moto Mods عرضه شده‌اند. این ماژول‌ها شامل اسپیکر، پروژکتور و... هستند. برای مثال، شما با ماژولی که در نقش پروژکتور به پشت این گوشی نصب می‌شود می‌توانید تصویر دلخواه خود را در سایز ۷۰ اینچ روی پرده یا دیوار نمایش دهید. 

 

image

 

گوشی Moto Z Force ضخامت بیشتری نسبت به Moto Z دارد. ضخامت این گوشی ۶.۹۹ میلی‌متر است و این بدین معناست که فضای بیشتری برای باتری در آن وجود دارد. بنابراین این گوشی باتری بزرگ‌تری دارد که ظرفیتش ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است. دوربین عقب این گوشی ۲۱ مگاپیسلی است و دستگاه مجهز به نمایشگر ضدخش است. سایر ویژگی‌های Moto Z Force مانند Moto Z است. 

 

image

 

به نظر شما کدام یک از ویژگی‌های این دو گوشی ممکن است شما را به خود جذب کند؟  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

شهروز

۱۳۹۵/۷/۲۳
حالا میگید لنوو خوب نیست یک شرکت ورشکسته رو به اوج رساند
از سامسونگ ، الجی ، سونی، ........لنوو بهتر است

پیشوا

۱۳۹۵/۶/۲۰
امیدوارم مدل ز فورس رو هما تلکام وارد کنه چون این مدل در انحصار ورایزنه ، زنگ زدم گفتن آبان میاریم با قیمت جهانی
اگر اینطور باشه که حتمن ز فورس رو میخرم فوق العادس

علیرضا

۱۳۹۵/۴/۱۴
سلام دوستان مشخصات فنی خوبه و شکل ظاهری مطلوبی داره حال باید دید گذشته از قیمت چه کیفیت و عملکردی دارد لطفا" کسانی که خریدند راهنمائی و مقایسه کنند.

علی?

۱۳۹۵/۳/۲۲
ضخامتش هم خیلی کمه
از همینش هم خوشم میاد ولی دوربین زده بیرون باید مواظب بود اسیب نبینه

احمد

۱۳۹۵/۳/۲۱
راست میگی