خانهاخبار
اجرای اندروید مارشمالو روی آیفون 6s پلاس

اجرای اندروید مارشمالو روی آیفون 6s پلاس

تصور اجرای اندروید مارشمالو روی iPhone 6s Plus به‌تنهایی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما جالب است بدانید این کار در عمل هم انجام شده. شخصی با یک روش ابداعی موفق به انجام دادن این کار شده و از دستاورد خود ویدئویی ضبط کرده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.
۱۳۹۵/۳/۱۹

اجرا کردن اندروید روی سخت‌افزار آیفون شاید تاکنون آرزوی خیلی از کاربران یا حتی هکرها بوده باشد؛ کاری که تقریبا غیرممکن است و نمونه‌ای کاربردی و بی‌نقص از آن تاکنون رویت نشده است.

اما روش ابداعی Nick برای اجرای اندروید روی آیفون 6s Plus ظاهرا جواب داده است. Nick برای این کار از برد ساخت LeMaker HiKey کمک گرفته و نسخه‌ای از اندروید مارشمالو را برپایه Android Open Source Project یا AOSP روی آن اجرا کرده است. این برد بلندگو و اسپیکر ندارد، اما به پردازنده ۶۴ بیتی مجهز است و بقیه درگاه‌های ارتباطی و اجزای لازم برای اجرای اندروید روی آن موجود است.

 

image

 

روی آیفون نیز اپلیکیشنی نصب شده که تصویر را از برد دریافت می‌کند و روی آیفون به نمایش می‌گذارد. برای عملی شدن این کار Nick مجبور شده، با روش مهندسی معکوس، API لازم برای انتقال یکپارچه اطلاعات از روی برد به آیفون را پیاده‌سازی کند.

در نهایت با استفاده از پرینتر سه‌بعدی یک قاب طراحی کرده که برد مذکور درون آن قرار می‌گیرد. در قسمت انتهایی این قاب نیز خروجی برد با کمک کابل و درگاه لایتنینگ به آیفون متصل می‌شود.

هرچند اندروید اجراشده با این روش چندان جنبه کاربردی ندارد، بدون شک موفقیتی برای سازنده آن به شمار می‌آید. نظر شما در مورد آن چیست؟ اگر چنین محصولی در بازار برای فروش وجود داشته باشد، آیا حاضرید آن را خریداری کنید؟

در ویدئوی زیر نحوه قرارگیری آیفون در این قاب و اجرای اندروید را مشاهده می‌کنید. 

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

فاطمه

۱۳۹۵/۵/۳۰
سلام دوستان من تاحالا همیشه با گوشی ک اندروید داشته کار کردم الان قصد خرید ایفون6اس دارم همه میگن پولتو میریزه دور اگ ایفون بگیرید و یکی دیگ مشکل افت قیمت سامسنوگ هست ادم زورش میاد چن ماه گوشی یک تومنی بشه 800بگین چکار کنم ایفون بخرم یا سامسونگ:(

محمد

۱۳۹۵/۵/۱۷
نه تو خوبی
اصن جی ال ایکس از همه بهتره
چرا چرت میگی

امیرحسین

۱۳۹۵/۳/۲۲
عزیزم این اگه هایی که تو می گی خودش مشلاتی به همراه داره مثلا اجرای برنامه های اندروید رو ios باعث سنگین شدن سیستم عامل می شه ضریب امنیتی پایین میاد چون برنامه نویسی تو اندروید خیلی ساده تر از ios و ios محدود تر از اندروید

digitalground.ir

۱۳۹۵/۳/۲۱
دوست عزیز مهم همینه که شما کار رو انجام بدید. اگر از دست شما برمیاد شما هم سیستم عامل آی او اس رو بر روی یک گوشی اندرویدی نشون بدید و به نام خودتون ثبت کنید.

arman.hn

۱۳۹۵/۳/۲۰
شده شبیه یکی بخر دو تا ببر فقط با 198 هزار تومن