خانهاخبار
شیائومی 1500 پتنت مایکروسافت را خریداری می‌کند

شیائومی 1500 پتنت مایکروسافت را خریداری می‌کند

همکاری شیائومی و مایکروسافت بیشتر از پیش شده و اکنون شیائومی پتنت‌های مایکروسافت را خریداری می‌کند و اپلیکیشن‌های آفیس و اسکایپ را روی گوشی‌هایش نصب می‌کند.
۱۳۹۵/۳/۱۷

تولید‌کننده چینی گوشی‌های هوشمند، شیائومی، اعلام کرد که قصد دارد 1500 پتنت مایکروسافت را خریداری کند. بسیاری از این پتنت‌ها مربوط به نرم‌افزارهای موبایل است و نشان می‌دهد این شرکت راه کشورهای غربی را پیش گرفته است. این شرکت بیشترین سهم بازار چین را به خود اختصاص داده و اکنون می‌خواهد در خارج از چین نیز رشدی سریع داشته باشد.

در سال 2014 شرکت اریکسون از شیائومی در هند شکایت کرد و به همین دلیل فروش برخی گوشی‌های شیائومی در هند ممنوع شد. از آن پس شیائومی سعی کرده تا لیست پتنت‌های خود را گسترش دهد و به همین جهت قراردادهایی با کوالکام نیز منعقد کرده است.

به نظر می‌رسد شیائومی تحقیقات گسترده‌ای انجام داده، زیرا به‌تازگی با عرضه درون Mi Drone درون‌های DJI را هدف گرفته؛ درون‌هایی که در زمینه عکاسی حرف اول را می‌زنند. درون شیائومی، با قیمت کمتر، ویژگی‌هایی شبیه درون‌های DJI دارد و با آنها قابل مقایسه است.

 

image

 

شیائومی اعلام کرد در کنار توافق این شرکت و مایکروسافت در مورد پتنت‌ها، از این پس اپلیکیشن‌های آفیس مایکروسافت و اسکایپ نیز از ابتدا روی گوشی‌هایش نصب می‌شوند. این کار به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا میلیون‌ها کاربر شیائومی در آسیا را جذب کند.

هرچند مایکروسافت کاربران ویندوز فونی زیادی ندارد و در بخش موبایل عملکرد موفقی نداشته، تلاش می‌کند تا حضور بیشتری در گوشی‌های اندروید و آی‌اواس داشته باشد.

از سپتامبر امسال، گوشی‌های شیائومی شامل می 5، می مکس، می 4 اس، ردمی نوت 3 و ردمی 3 با نرم‌افزار‌های ورد، اکسل، پاورپوینت، اوت‌لوک و اسکایپ روانه بازار می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)