خانهاخبار
گوشی‌هایی که نباید بخریم - قسمت دوم: میان‌رده‌ها

گوشی‌هایی که نباید بخریم - قسمت دوم: میان‌رده‌ها

برای خرید یک میان رده هوشمند هزینه‌ای بین هزار500 تا یک میلیون تومان نیاز است. این میزان مبلغ کمی نیست و شاید نیازمند تحقیق بیشتری برای خرید گوشی باشد.
۱۳۹۵/۳/۱۱

 در پست قبلی ضعیف‌ترین گوشی‌های ارزان قیمت را به شما معرفی کردیم که ارزش خریدن ندارند. در این پست میان‌رده‌هایی را معرفی می‌کنیم که بهتر است از خریدشان صرف نظر کنید. این نکته قابل ذکر است که برخی پرچمداران قدیمی که هنوز در بازار موجودند در این لیست قرار دارند، به دلیل اینکه دو یا سه نسل از بازار عقب‌ترند و بهتر است از خرید آن‌ها منصرف شوید. میان‌رده به‌روز بهتر از پرچمدار قدیمی است.

 

Samsung Galaxy Grand Prime

image

گرند پرایم به‌عنوان گوشی ارزان‌قیمت گزینه خوبی محسوب می‌شود، اما اگر بخواهیم به‌عنوان میان‌رده برای آن پول بپردازیم، چندان خوشایند نیست. رزولوشن صفحه نمایش پایین است و رم 1 گیگابایتی آن برای اجرای چندین برنامه هم‌زمان مناسب نیست؛ ضمن اینکه بدنه پلاستیکی بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهد. با قیمتی حدود 500 هزار تومان Moto X2013 خرید منطقی‌تری است.

 

Samsung Galaxy Alpha

image

آلفا به‌عنوان گوشی لوکس میان‌رده به بازار معرفی شد و قیمت آن مدت‌ها بالا بود، اما با معرفی سری A دیگر گوشی خاصی محسوب نمی‌شود. آلفا کارت حافظه نمی‌خورد و کناره‌های گوشی هنگام بازی گرم می‌شود. باتری آن نیز کمی ضعیف است. در این بازه قیمتی بهتر است سراغ گوشی A5 بروید.

 

LG L70

image

L70 نیز بیشتر کارایی گوشی ارزان‌قیمت را دارد و اگر توقع زیادی از کارایی آن ندارید، مناسب است؛ اما اگر کارایی گوشی میان‌رده را از آن انتظار دارید، بهتر است سراغش نروید. دلیل اول اینکه میزان رم و حافظه داخلی کم است و نکته دوم کیفیت پایین صفحه نمایش و دوربینش است. بهتر است با کمی هزینه بیشتر Magna یا G4stylus از همین برند را انتخاب کنید.

 

LG Gflex 2

image

Gflex2 با حربه تبلیغاتی بدنه خمیده مدتی زبانزد بود، اما در حال حاضر چندان جذاب نیست. اولا به این دلیل که کلیدهای پشت گوشی هنگام قرار گرفتن در جیب خود به خود فشرده می‌شوند و ثانیا اینکه شاید سخت‌تر از گوشی‌های دیگر بتوانید لوازم جانبی مثل گلس و قاب محافظ برایش پیدا کنید. در این رنج قیمت بهتر است G3 بخرید که حداقل صفحه نمایش بهتری دارد.

 

Huawei P6

image

نمی‌خواهیم بگوییم P6 عیب خاصی دارد، اما دیگر زمان آن به پایان رسیده و با کمی هزینه بیشتر گوشی‌های به‌روزتری می‌توانید بخرید؛ مثلا Honor 5x که هم صفحه نمایش بهتری دارد و هم سیستم عاملش به‌روزتر است و البته حسگر اثر انگشت هم دارد.

 

Huawei Honor 3X

image

Honor 3X یا همان G750 حدود 3 سال پیش معرفی شده است و در حال حاضر گوشی قدیمی‌ای محسوب می‌شود. علاوه بر این رزولوشن صفحه نمایش و دوربین آن پایین است. J7 سامسونگ امکانات و قیمت مشابهی دارد، اما به‌روزتر است.

 

Lenovo A7000

image

کیفیت پایین دوربین و اسپیکر ضعیف نکاتی است که ممکن است شما را از خرید این گوشی منصرف کند. دوربین دوم A7000 هم برای سلفی گرفتن اصلا مناسب نیست. بهتر است به فکر خرید یک گوشی میان‌رده از برندهای دیگر باشید.

 

ZTE V6

image

ظاهر گوشی فریبنده است و شاید در نگاه اول جذبتان کند، اما متاسفانه بعد از کار کردن با آن خسته می‌شوید. کندی رابط کاربری نیز بعد از مدتی نمایان می‌شود. اگر بخواهید قید بدنه آلومینیومی را بزنید، بهتر است به G5X از هوآوی هم نگاهی بیندازید.

 

HTC One E9 Plus

image

به استناد گفته برخی کاربران، اصلی‌ترین ایراد این گوشی شکستن قسمت بالایی پورت شارژ بر اثر مرور زمان و اتصال زیاد شارژر به گوشی است. بعد از مدتی استفاده رنگ قاب پشتی هم کم‌کم از بین می‌رود، خصوصا اگر دستان شما زیاد عرق می‌کند، این مسئله زودتر اتفاق می‌افتد. شاید بهتر است سراغ A9 بروید که بدنه‌ای مقاوم‌تر دارد.

 

One M8 Eye

image

بهتر است گول دوربین دوگانه این دستگاه را نخورید! درواقع دوربین گوشی‌های دیگر که حسگری مشابه دارند کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد؛ مثلا کیفیت دوربین C5 سونی بسیار بالاتر از این گوشی به نظر می‌رسد.

 

HTC Desire 700

image

مشکل اول این است که این گوشی طراحی قدیمی دارد و جنس بدنه‌اش ضعیف است و دوم اینکه به دلیل میزان کم رم و پردازنده و صفحه نمایش بی‌کیفیت خرید آن اصلا به صلاح نیست. با این قیمت باز هم به نظر ما خرید 5X هوآوی یا J7 سامسونگ معقولانه‌تر است.

 

HTC One E8

image

One E8 نسخه پلاستیکی One M8 است. کیفیت عکس‌های دوربین آن در نور کم ناامیدکننده است و طبق شنیده‌ها کیفیت تماس نیز چندان جالب نیست. شاید Moto X2013 جایگزین خوبی برای این گوشی باشد.

 

Sony Xperia M4 Aqua

image

این گوشی هم یکی از گوشی‌های میان‌رده سونی است که عمرش به پایان رسیده. به غیر از کم بودن حافظه داخلی (تنها 2.9 گیگابایت در دسترس است)، سیستم مدیریت حافظه این گوشی نیز بسیار ضعیف است و صفحه نمایش اصلا راضی‌کننده نیست. اگر به سونی وفادارید، بهتر است C5 را انتخاب کنید و اگر برند برایتان مهم نیست، پیشنهاد ما باز هم LG G3 است.

چند توصیه:

  • برای خرید گوشی میان‌رده سعی کنید گوشی انتخابی شما حداقل 2 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد.
  • برندهایی مثل لیگو، اسمارت، دیمو و گوشی‌هایی که طرح اصلی‌اند در بازار به‌وفور موجودند و اکیدا توصیه می‌کنیم از خرید آن‌ها خودداری کنید. معمولا این گوشی‌ها نه تنها در بسیاری موارد دچار اشکالات نرم افزاری هستند، بلکه لوازم جانبی آن‌ها هم به‌سختی پیدا می‌شود.

 

image

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (120 نظر)

رامین نعمتی

۱۳۹۵/۴/۱۸
دوست عزیزم واقعا مقایسه شما از روی تعصب بود و نه انصاف . اولا اینکه گوشی های سامسونگ ، سونی یا الجی گوشی های بدی نیستن ، من خودم Lg G4 , sony z3 , galaxy S4 داشتم و واقعا راضی بودم ، ولی خب بعد از گذشت یک سال و خورده ای این گوشی ها مثل قبل راضی کننده نبودن ، Galaxy S4 و Sony Z3 با افت سرعت مواجه شدند و الجی هم دستورات لمسی رو بخوبی جواب نمیداد.
-- و بزرگترین عیبی که میتونم به گوشی های اندرویدی نسبت بدم ، عدم پشتیبانی از لحاظ نرم افزار است ، مثلا سونی Z3 با اندروید 4.4 وارد شد و آخرین ورژنی که گرفت 6 بود ، گلگسی S4 آخرش تا اندروید 5 رفت و الجی شاید شاید اندروید N رو بگیره و کارش تموم بشه و این یعنی پشتیبانی از نرم افزار حدودا دو سال . ولی iphone 5s با ورژن 7 عرضه شد و الان ورژن 10 رو گرفت و این یعنی پشتیبانی 3 ساله که احتمالش هست تا سال 2018 پشتیبانی بشه. ولی هیچ کدوم از اندرویدی ها اینطور نبودن و نیستن
-- ، و همینطور سرعت کمتر نسبت به ایفون ها ، اگرچه اندرویدی ها از سخت افزار قوی ای برخوردارن (میتونید تست های انجام شده روی گوشی ها متفاوت مثل Iphone SE و Galaxy S7 ) رو مشاهده کنید.
من الان مدتی هست Iphone SE گرفتم ، و میتونم بگم تا الان خوب بوده ولی خب باید حداقل یکسال از عمرش بگذره تا ببینم چطوره.
ولی خب از بدی های آیفون هم میشه به پولی بودن برنامه هاش و پول اضافی بابت حافظه اضافه ست که واقعا بده.

ایمان

۱۳۹۵/۴/۱۷
سلام خسته نباشید به عزیزان و مخالفان و یه سلام هم به برنامه خوب و مهندسان کارکنان جی اس ام GSM دوست عزیز شمای که اپل دارین منم اپل گرفتم 6ماه تستش کردم شما فقط کیلید قفل کردید رو چی اپل رووووونهههههه روانه خخ اقای محترم یه جوری میگین روانه انگار سامسونگ روان نیست لطف کنین بهونه ی بهتری پیدا کنین شما الا پول دادید پشیمونین دارین با گیریه افسوس اینکه چرا سامسونگ نگرفتم وای ویلا حالا میخواین به خودتون روحیه بدید دوم اینکه من داداشم الا گوشیش گلکسی گرند پرایمه مدل H531 رو گرفته 2015 الان این داداشه من این گوشیو هودود 1ساله گرفته قویترین بازیهاروهم روش نصب کرده دیتادار ASPHALT8 .MODERN COMBAT 4.MORTAL COMBAT.FIFA2014.خیلی بازیهای دیگه رو روش نصب کرده بخدا با هیچ کدوم مشکلی نداشته حتی یه باررم از بازی ننداختش بیرون از بازی عجیبه نه الانم ازش راضی راضی خخخ خیلی خوبه این نه این بخواتر اون حرفت که بعددوسال گوشی مشکل نداشته باشه خخخ نمیدونم چرا این اپلیا عمرشون تا دوساله یعنی اپل تا سه سال دوام میاره من دیگه اس نمیکنم چون خیلی از نظرای تعسیر گذار منو جی اس ام نذاشت که مردم ببینن رفت پشت پرده مخفی موند بیخیال بماند ????????? شاید این نظرم نذارن نمیدونم میزارین اقا بزار نظره فقط دمت گرم یا علی طرفتارتونم.

علی

۱۳۹۵/۴/۱۷
اکثر کسانی که گوشی آیفون میخرن برای فخرفروشی میخرن. حتی تحقیق زیادی انجام نمیدن ببینن که کدوم گوشی نیازشون رو رفع میکنه. من خودم به دلیل نوع کاری که انجام میدم 3 سال پیش گوشی نوت 3 رو خریدم و 100 می ارزه به آیفون. در جلسات کاری کسانی با گوشی آیفون یک دفترچه یا سررسید با قلم برای نوشتن نکات جلسه به همراه خودشون دارن. اما من با قلم گوشی نکات جلسه رو در گوشی یادداشت میکنم و حتی با گوشی به راحتی میتونم برای بقیه ایمیل بکنم. به هیچ وجه هم به فخرفروشی اعتقادی ندارم. اما در صورتی که کسی هم بخواد فخرفروشی بکنه با همین گوشی نوت 3 که به لحاظ کیفیت صفحه تصویر هم بالاتر از آیفونه خیلی از آیفون دارها رو می تونه ضربه فنی بکنه. هر چند هیچ اعتقادی به فخرفروشی ندارم چرا که کسی که ذره ای هویت و شخصیت بالا داشته باشه نیازی به فخرفروشی نداره و اکثرا افرادی که دنبال فخرفروشی هستن برای پوشاندن ضعفهای شخصیتی خودشون چنین کاری انجام میدن. در حقیقت با این کار به جای اینکه ارزش خودشون رو زیاد بکنن در نظر آدمهایی مثل من که حداقل 2 تا پیرهن بیشتر از اونها پاره کرده کاملا سقوط میکنن و در واقع این فخرفروشی نتیجه معکوس براشون داره.

shahrokh

۱۳۹۵/۴/۱۶
به نظر من گوشی زیر یک ملیون سری jوaسامسونگ خیلی خوبن و سونی z3هم خوبه و هواوی انر5xهم خوبه و هواوی p9هم خوبه و با کمی هزینه بیشتر الجیg4عالیه و اپل 5sعالیه

shahrokh

۱۳۹۵/۴/۱۶
من اصلا حرفاتو قبول ندارم چرا؟1-چون سونی ام4 16گیگ حافظه حافظه داخلی داره 2-با اینکه از اچ تی سی بدم میاد ولی ام8 خیلی خوبه به جز باتری شما باید این گوشی رو با هم قیمتی های خودش مقایسه کنی3-هواوی 750 قیمت خیلی کمی داره ولی خوبی های خیلی زیادی داره ولی یکم دوربینش نسبت به سونی ام4 ضعبف تره که با این قیمت نباید اینو یه ضعف بدونیم4-htc one e8پلاستیکیه مگه چیز عجیبیه الان که خیلی گوشی ها پلاستیکین یکیش همین j7که خودتون خیلی پیشنهاد میکنین و شما شنیدیدکه one e8کیفت صدای خوبی نداره ولی خودتون امتحان نکردید اول شما باید امتحان کنید و بعد نظر بدید5-شما هیچ ضعفی رو از پی6 ندید تو این رنج قیمت چرا گذاشتین تو این گوشی ها؟خو میتونستی بگی انر5xبخرید ن اینکه این گوشی رو اینجا بذارید6-چون الجیgflex گلس وقاب ومحافظش کم پیدا میشه گوشی بدیه !!!و <ممکنه>دکمه هاش تو جیب فشرده بشن بده اینم شد حرف حساب خو یه دلیل منطقی بیار7-نباید گفت چون xگوشی رمش یک هست گوشیه بدیه مشخصات روی کاغذ یکین ولی تو عمل با هم فرق دارن مگه ایفون 6اس رمش 2 نیست؟ولی از یه گوشی که رمش 4هست بهتر جواب میده.فکر کنم این دلایلم کافی باشه تا حرفهای شمارا قبول نداشته باشم.