خانهمقاله‌ها
چگونه در Google Maps مسیریابی کنیم؟

چگونه در Google Maps مسیریابی کنیم؟

گوگل مپس اپلیکیشن سودمندی است که در پیدا کردن مسیر و آدرس بسیار به کمک شما می‌آید. در این مطلب با کمک ویدئو و عکس، استفاده از گوگل مپس و روش مسیربابی کردن در آن را به شما آموزش می‌دهیم.
۱۳۹۶/۱/۴

شاید در گذشته با چند پرس‌وجوی ساده می‌شد آدرس و مسیر خود را پیدا کرد، اما با گسترش شهرها، افزایش خیابان‌ها و ساخت بزرگراه‌های تو در تو، دیگر روش‌های قدیمی و پرسیدن از این و آن کمکی به شما نمی‌کند.
امروزه استفاده از GPS و اپلیکیشن‌های نقشه موبایل، مسیریابی را بسیار آسان کرده‌اند. Google Maps یکی از بهترین برنامه‌های نقشه و مسیریابی برای سیستم عامل اندروید و آی‌اواس است که نقشه شهرها و راه‌های کشور ما را به‌خوبی در خود جای داده‌ و می‌تواند بهترین انتخاب برای پیدا کردن راه باشد.
اگر Google Maps را روی گوشی خود نصب دارید ولی نمی‌دانید چگونه از آن برای مسیریابی و پیدا کردن راه کوتاه‌تر و خلوت‌تر کمک بگیرید، در ادامه روش استفاده از آن را به شما یاد خواهیم داد.

ابتدا نیاز به نصب آخرین نسخه اپلیکیشن Google Maps روی گوشی خود دارید که می‌توانید از لینک‌های زیر آن را دریافت نمایید.

image
image

 

  1. گوشی را به وای فای یا اینترنت شبکه موبایل وصل کنید.
  2. جی‌پی‌اس گوشی را روشن کنید.
  3. گوگل مپس را باز کنید و دکمه سفید رنگ سمت راست را لمس نمایید.
  4. منتظر بمانید تا مکان فعلی شما روی نقشه نمایش داده شود.
  5. دکمه آبی رنگ سمت راست را لمس کنید.
  6. کادر Choose destination را انتخاب و مقصد موردنظر خود را جستجو کنید یا با انتخاب Choose on map آن را روی نقشه مشخص نمایید.
image

صبر کنید تا گوگل مسیرهای پیشنهادی را به شما نشان دهد. گوگل معمولا سه مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد که اولویت با کوتاه‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین آنهاست، ولی می‌توانید مسیرهای دیگر را نیز انتخاب کنید. با انتخاب هر مسیر، مسافت و زمان تقریبی رسیدن به مقصد نمایش داده می‌شود.
با زوم کردن روی نقشه می‌توانید مسیری را که باید از مبدا به مقصد طی شود بررسی کنید یا دکمه آبی رنگ << را انتخاب نمایید تا به صورت قدم به قدم برای رسیدن به مقصد راهنمایی شوید.

در گوگل مپس لازم نیست مبدا فعلی شما را حتما جی‌پی‌اس مشخص کند، بلکه با جستجوی هر آدرسی می‌توانید آن را به عنوان مبدا انتخاب و مسیر رسیدن به مقصد را پیدا کنید.
گوگل مپس قادر است در حالت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نیز کار مسیریابی را انجام دهد، اما متاسفانه امکان آن در کشور ما وجود ندارد.

با مشاهده فیلم زیر مراحل انجام دادن این کار را بهتر متوجه می‌شوید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

بهنام قاسمی

۱۳۹۸/۳/۱۴
سلام وقت بخیر وخدا قوت بنده نیاز دارم که بتونم از گوگل مپ به صورت سخنگوی فارسی استفاده کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

مهسا

۱۳۹۶/۹/۱۳
mapsme رو امتحان کنید. حتما خوشتون میاد. نسبت به گوگل مپ خیلی بهتره و مسیرهای نزدیکتریو پیشنهاد میده. سرعتشم بالاتره و برای شهرای بزرگ که روگذر و زیر گذر زیادی رو کنار هم دارن واقعا عالیه...

پوریا

۱۳۹۶/۶/۲۸
سلام . برنامه ابی هست که خیابان های فرعی رو هم آدرس دهی کنه . گوگل مپ این کار رو نمیکنه . اگه کسی برنامه ابی می شناسه و ...... لطفا بگه .

Ghasem

۱۳۹۶/۶/۷
بله درسته، اما عیبش اینه که در حالت آفلاین موقعیت مکانی خودتو نداری

lamborghini

۱۳۹۶/۴/۲۶
من (استارت رادیو) رو پیدا نکردم کمک کنین لطفا