خانهاخبار
ویندوز 10 موبایل به تبلت‌های 9 اینچی می‌آید

ویندوز 10 موبایل به تبلت‌های 9 اینچی می‌آید

مایکروسافت محدودیت حداکثر اندازه صفحه نمایش برای ویندوز 10 موبایل و حداقل اندازه نمایشگر برای ویندوز 10 دسکتاپ را تغییر داده است.
۱۳۹۵/۳/۴
image

 

سیستم‌عامل‌های مختلف چه برای موبایل و چه برای دسکتاپ نیاز به حداقل‌هایی سخت‌افزاری دارند که از سیستم‌عاملی به سیستم‌عامل دیگر متفاوت است. اگر از کاربران ویندوز 10 موبایل بوده و اخبار مربوط به این سیستم‌عامل را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که مایکروسافت برای اندازه صفحه نمایش دستگاه‌هایی که این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند محدودیتی وضع کرده است. پیش از این حداکثر اندازه دستگاه‌ها برای راه‌اندازی ویندوز 10 موبایل 8 اینچ بود که اکنون به 9 اینچ افزایش پیدا کرده است.

از طرف دیگر مایکروسافت حداقل اندازه صفحه نمایش موردنیاز برای راه‌اندازی ویندوز 10 دسکتاپ را از 8 اینچ به 7 اینچ کاهش داده است که امکان اجرای این سیستم‌عامل را برای کامپیوترهای جیبی فراهم می‌کند.

مایکروسافت غیر از این، تغییرات دیگری نیز در حداقل سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای آخرین نسخه ویندوزش اعمال کرده است. اکنون برای راه‌اندازی ویندوز 10 دسکتاپ حداقل به 2 گیگابایت رم (که پیش از این 1 گیگابایت بود)، 16 گیگابایت حافظه داخلی برای نسخه 32 بیتی و 20 گیگابایت حافظه داخلی برای نسخه 64 بیتی و پردازنده‌ای با فرکانس 1 گیگاهرتزی نیاز دارید.

برای راه‌اندازی ویندوز 10 موبایل به حداقل 1 گیگابایت رم‌ نیاز خواهید داشت و از این به بعد محصولاتی که می‌خواهند از این نسخه سیستم‌عامل بهره ببرند باید از قابلیت Auto-flash پشتیبانی کنند. همچنین محصولات تولیدی جدید که قصد دارند از ویندوز 10 موبایل استفاده کنند باید به یکی از پردازنده‌های اسنپدراگون 820، 810، 808، 620، 617، 210 یا 208 مجهز باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)