خانهاخبار
نسخه دوم Android Wear با امکانات فراوان عرضه می‌شود

نسخه دوم Android Wear با امکانات فراوان عرضه می‌شود

پلتفرم اندروید برای ساعت‌های هوشمند کم‌کم گویی به فراموشی سپرده می‌شد تا این‌که در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل چشممان به جمال نسخه دوم آن روشن شد. این نسخه امکانات جالبی عرضه می‌کند که شاید مدت‌هاست انتظارشان را می‌کشیم. در این مقاله بعضی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۳/۲

پیش‌تر در مقاله‌ای اشاره کردیم که پلتفرم Android Wear، سیستم‌عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند اندرویدی، مدت‌هاست آپدیت جدیدی به خود ندیده. خوشبختانه کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موقعیت مناسبی برای معرفی نسخه جدید و همچنین امکانات بی‌نظیر آن بود. البته کارشناسان معتقدند برخی از امکانات جدید این پلتفرم از ساعت‌های هوشمند اپل کپی شده‌اند، اما کپی‌کاری برند‌ها از یکدیگر مبحث جدید یا حتی عجیب و غریبی نیست. به هر حال ساعت‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک هوشمندتر می‌شوند که در این مقاله برخی از امکانات آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

image

 

یکی از ویژگی‌های جالبی که به پلتفرم گوگل افزوده می‌شود قابلیت نمایش اطلاعات دلخواه از اپلیکیشن‌های مختلف روی واچ‌فیس یا تم‌های ساعت است. پیش از این هنگام خرید ساعت هوشمند باید تنها به اطلاعاتی بسنده می‌کردید که یک تم‌ به صورت پیش‌فرض نمایش می‌دهد، اما اکنون امکان شخصی‌سازی بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال، شما تعیین می‌کنید که میزان کالری سوزانده‌شده یا قدم‌های برداشته‌شده از چه اپلیکیشنی گرفته و روی صفحه ساعت نمایش داده شود.

اگر خاطرتان باشد، گفتیم که ساعت‌های هوشمند از این پس هوشمندتر می‌شوند. این اتفاق در حالی می‌افتد که گجت پوشیدنی خودش به صورت خودکار تحرکات بدنی شما را تشخیص می‌دهد. تا پیش از این قبل از ورزش کردن باید ابتدا ساعت خود را برای فعالیت بدنی تنظیم می‌کردید، اما هم‌اکنون ساعتتان از حرکات بدن و همچنین شدت ضربان قلب می‌تواند فعالیتی را که انجام می‌دهید به صورت خودکار تشخیص دهد.

 

image

 

هنگامی که اعلان پیام جدید روی ساعت ظاهر می‌شود، باید با سرعت گوشی خود را از جیب درآورید و برای مخاطبی که پیام داده پاسخی دلخواه ارسال کنید. در نسخه دوم Android Wear دیگر نیاز به چنین کاری نیست؛ برای ارسال پیام می‌توانید از کیبورد کوچکی استفاده کنید که روی صفحه ساعت ظاهر می‌شود. البته همان‌طور که می‌دانید، تایپ کردن روی کیبوردی به آن کوچکی تقریبا غیرممکن است؛ تنها راه‌حلی که برای این معضل به ذهن می‌رسد استفاده از سوایپ یا کشیدن انگشت روی حروف کیبورد برای تایپ کلمات است.

شاید بزرگ‌ترین تحولی که نسخه دوم این پلتفرم به خود می‌بیند امکان تولید اپلیکیشن‌های مستقل از اسمارت‌فون‌ها برای ساعت‌های هوشمند است. در این حالت توسعه‌دهندگان می‌توانند اپ‌هایی تولید کنند که برای فعالیت نیاز به گوشی نداشته باشند و خودشان با اتصال به وای‌فای یا بلوتوث نیازهایشان را برطرف کنند. این موضوع ممکن است تحولی عظیم در دنیای اسمارت‌واچ‌ها به وجود بیاورد، تا جایی که بدون حمل گوشی هوشمند بتوان از ساعت هوشمند استفاده کرد!

 

image

 

در نهایت تغییری که همه منتظرش بودیم فرا رسید. طراحی متریال، که پیش‌ از این با رونمایی از اندروید لالیپاپ معرفی شد، هم‌اکنون برای پلتفرم اندروید ور و ساعت‌های هوشمند نیز عرضه می‌شود. گوگل استاندارد‌ها و مشخصات دقیق این طراحی را منتشر می‌کند تا توسعه‌دهندگان نیز اپلیکیشن‌های خود را به ظاهری متریال‌گونه مزین کنند!

اندروید ور 2 تا پاییز 2016 برای عموم منتشر می‌شود، اما توسعه‌دهندگان از چند روز پیش برای تولید اپلیکیشن و رفع نواقص احتمالی به نسخه پیش‌نمایش آن دسترسی پیدا کرده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

reza.mllt

۱۳۹۵/۳/۲
بسیار عالی ،منم دیگه داشتم نا امید میشدم گفتم تو این کنفراس چرا هیچ صحبتی درباره اندروید ور نشد,
البته الانم از طریق خود ساعت میشه به پیامها جواب داد ولی نه با کیبورد