خانهاخبار
ویژگی جدید اندروید N برای پشتیبانی از زبان‌های مختلف

ویژگی جدید اندروید N برای پشتیبانی از زبان‌های مختلف

اندروید N مجموعه‌ای از تغییرات ریز و درشت فراوان است که یکی از آن‌ها قابلیتی با نام Multi-Locale است. به کمک این ویژگی می‌توانید ساده‌تر از همیشه بین زبان‌های مختلف جابه‌جا شوید.
۱۳۹۵/۲/۳۰
image

 

درست است که زبان پیش‌فرض اندروید انگلیسی است و این زبان به عنوان زبانی بین‌المللی بیشترین استفاده را در این سیستم‌عامل دارد، کاربران این سیستم‌عامل ممکن است از زبان‌های دیگری نیز استفاده کنند. همچنین استفاده از چند زبان روی گوشی هوشمند، به‌خصوص خارج از خاک آمریکا، چندان عجیب نیست. برای مثال مردم کانادا هم از زبان انگلیسی و هم از زبان فرانسوی استفاده می‌کنند. اما این افراد تا امروز قادر نبودند همزمان از دو زبان روی گوشی خود استفاده کنند و اگر قصد تغییر زبان داشتند، مجبور بودند چند مرحله را طی کنند تا بتوانند به هدفشان برسند. اما گوگل در اندروید N به این روند سرعت بخشیده است.

گوگل قابلیت جدیدی تحت عنوان Multi-Locale در نسخه بعدی اندروید تعبیه کرده که این امکان را به کاربر می‌دهد تا از زبان‌هایی که قصد دارد با آن‌ها کار کند لیستی داشته باشد و آن‌ها را بر اساس اولویت و اهمیتشان مرتب کند. پس از این اپلیکیشن‌هایی که از چند زبان پشتیبانی می‌کنند با توجه به لیست اگر زبان اول را پشتیبانی کنند، با آن زبان بالا می‌آیند و اگر زبان اول را نداشته باشند، زبان دوم را اجرا می‌کنند و الی آخر.

در نسخه فعلی پیش‌نمایش اندروید به نظر نمی‌آید که برای تعداد زبان‌هایی که می‌توانید در این لیست قرار دهید محدودیتی وجود داشته باشد. برای اینکه این لیست را در نسخه پیش‌نمایش تنظیم کنید باید به Settings و سپس Language & Input بروید و وارد بخش Languages شوید. به راحتی هم می‌توانید آن‌ها را با نگهداشتن انگشت رویشان جابه‌جا کنید و با ترتیبی که دوست دارید، نظم دهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)