خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه Sony Xperia XA Ultra

بررسی اولیه Sony Xperia XA Ultra

خانواده جدید سونی یعنی Xperia X به تازگی صاحب فرزند جدیدی به نام Xperia XA Ultra شده است. در بررسی امروز به صورت مختصر با گوشی جدید سونی آشنا خواهیم شد و در آینده با عرضه جهانی گوشی مفصل‌تر با آن آشنا می‌شویم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۲/۲۹

سونی به‌تازگی در نمایشگاه MWC سری جدیدی از گوشی‌هایش را با نام Series X معرفی کرد. در آن زمان 3 گوشی از این خانواده جدید معرفی شد که بررسی اولیه آن‌ها را می‌توانید از اینجا بخوانید. چند روز قبل سونی یک گوشی غول‌پیکر به این خانواده اضافه کرد که آن را Xperia XA Ultra نامیده است. این گوشی قرار است جانشین Xperia C5 Ultra باشد. امروز به‌طور مختصر با این گوشی آشنا می‌شویم و بعد از ارائه آن را به‌صورت تخصصی‌تر بررسی خواهیم کرد.

image

 

Xperia XA Ultra

این گوشی فبلتی میان‌رده است که آمده دوستداران سلفی و گوشی‌های بزرگ را به سمت خود جذب کند. سونی از صفحه‌نمایش 6 اینچی در قاب جلویی دستگاه استفاده کرده که فاصله‌اش با لبه‌های گوشی بسیار کم است و این‌طور به نظر می‌رسد که لبه‌های صفحه‌نمایش به لبه‌های گوشی چسبیده است. این ویژگی، علاوه بر کمک به شیک‌تر شدن گوشی، باعث شباهت بسیار آن به برادر کوچک‌ترش یعنی Xperia XA شده است.

جنس بدنه از پلی کربنات است و از زبان طراحی جدید سونی در ساختش استفاده شده؛ بدین معنی که قاب جلویی و پشتی گوشی با تم‌های آن سازگاری دارند تا محصول یکدست و یکرنگی تولید شود. برای صفحه‌نمایش سونی از صفحه‌نمایش 2.5D بهره گرفته که لبه‌هایش در محل اتصال به کناره‌های گوشی کمی حالت خمیده دارد. این خمیدگی جزئی در کناره‌های صفحه‌نمایش با لبه‌های گرد دستگاه هارمونی خوبی پیدا کرده و باعث زیبایی بیشتر شده است.

 

image

 

صفحه‌نمایش 6 اینچی دستگاه کیفیت چندان بالایی ندارد. سونی از کیفیت فول اچ‌دی استفاده کرده که تراکم پیکسلی‌ای برابر 367 پیکسل در اینچ دارد. با توجه به این اطلاعات نباید انتظار خیلی زیادی از صفحه‌نمایش گوشی داشته باشیم.

بالای صفحه‌نمایش دوربین دوم قرار گرفته که اهمیت بسیاری در XA Ultra دارد. دوربین دوم سنسور 16 مگاپیکسلی دارد و علاوه بر مجهز بودن به ویژگی OIS (تثبیت‌کننده اپتیکال) به فلاش نیز مجهز است.

 

image

 

پشت دستگاه دوربین اصلی 21.5 مگاپیکسلی قرار دارد که سنسور Exmor RS برایش در نظر گرفته شده است. در کمال تعجب دوربین اصلی به OIS مجهز نیست و به نظر می‌رسد سونی دوربین دوم را در این گوشی پراهمیت‌تر می‌داند. با وجود این، سونی از پردازشگری به نام Bionz برای دوربین اصلی استفاده کرده که به ادعایش بدون OIS نیز می‌تواند در نور کم به بهبود کیفیت عکس‌ها کمک کند.

 

image

 

در سمت راست دستگاه کلید پاور کمی بالاتر از میانه قرار دارد. زیر آن کلیدهای ولوم و کلید مخصوص شاتر قرار گرفته‌اند. در سمت چپ دستگاه درگاه‌های گوشی پوشیده‌شده با کاور و در پایین گوشی درگاه ارتباطی microUSB، اسپیکر و میکروفون اصلی دیده می‌شوند. بالای گوشی نیز سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا مشاهده می‌شود.

 

 

در زمینه کارآیی، همان‌طور که گفتیم، با یک گوشی میان رده سروکار دارید. پردازنده ساخت کمپانی مدیاتک است که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. رم 3 گیگابایتی پردازنده نه‌چندان قدرتمند را پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی 16 گیگابایت است و امکان استفاده از کارت حافظه خارجی تا 200 گیگابایت نیز در آن گنجانده شده است.

باتری استفاده‌شده در دستگاه ظرفیت 2700 میلی‌آمپرساعتی دارد. استفاده از باتری‌ای با این ظرفیت برای گوشی 6 اینچی مناسب به نظر نمی‌رسد و با شنیدن آن کمی احساس نگرانی به کاربر دست می‌دهد؛ اما تنها از روی اعداد و ارقام نمی‌توان قضاوت کرد و باید در عمل منتظر مشاهده عملکرد این باتری باشیم. همان‌طور که سونی ادعا کرده، باتری گوشی می‌تواند با یک بار شارژ شدن تا 2 روز پاسخگو باشد. علاوه بر این، سونی از ویژگی شارژ سریع برای XA Ultra بهره برده که به ادعای خودش با 10 دقیقه شارژ می‌توان تا 5.5 ساعت از گوشی کار کشید.

درمجموع Xperia XA Ultra گوشی جذابی به نظر می‌رسد که دوستداران گوشی‌های بزرگ و سلفی‌دوستان را هدف قرار داده است.

image

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (63 نظر)

الهه

۱۳۹۶/۱۰/۱
گوشی خوبیه؟باتریش خوبه؟من بین خرید این و هوآوی وای هفت پرایم موندم

الهه

۱۳۹۶/۱۰/۱
سلام بچه ها من بین Xa ultra و هوآوی Y7 prime موندم.سونی خیلی منو جذب کرده خیلی نازه اما باتری و سی پی یو واسم خیلی مهمه.لطفن بگین کدومو بخرم.ممنونم?

Mohsen

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
واقعا من با soper amoledمقایسه کردم سونی بهتر بود

Mohsen

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
من این گوشی رو دوهفته پیش خریدم همه چیزش خوبه همه گفتن سامسونگ j7پرایم بخر اما گوش ندادم حالا داداشم رفته خریده وقتی مقایسه کردم کیفیت. صفحه نمایش گوشی من بهتر بودولی دوربین سلفی اون بهتر بود سرعت گوشی من خیلی بهتر بود من که از همه چیزش راضیم قبل این هم گوشی z1روداشتم از اونم راضیم گوشی های سونی خیلی خیلی خیلی خوبن آدم هیچ وقت خسته نمیشه

Parham

۱۳۹۵/۸/۲۳
سلام دوست عزیز
تعصبی نمیگم ولی من +Z3 داشتم و الان z5 premium . راجب مشکل داغ شدن دستگاه خواستم بگم ک گوشی ای توی بازار ایران و جهان نیست که بخوای ازش کار بکشی و از cpu استفاده کنی و گوشی خنک بمونه . حتی iphon هم داغ میکنه وقتی باهاش بازی میکنی . من ک در کل راضی هستم . تاحالا هم نه لگ دیدم از سونی نه هنگ کردن . ولی خیلی از دوستام بخاطر لگ های سامسونگ ناراحت هستن . این رو من تنها نمیگم اگر دوستی در نمایندگی سامسونگ داری که بدون تعصب نسبت به سامسونگ باشه هم بهت میگه .
?