خانهاخبار
با شای و ولا آشنا شوید؛ بررسی بازی Broken Age

با شای و ولا آشنا شوید؛ بررسی بازی Broken Age

Broken Age از آن دست بازی‌هایی است که اگر استارت‌شان را بزنید، سخت است از آنها دل بکنید و در میانه بازی رهایشان سازید.
۱۳۹۵/۲/۲۷

Broken Age نخست پروژه‌ای بود که در Kikstarter قرار گرفت و صاحبان کمپین در ابتدای کار به دنبال حمایت مالی 400 هزار دلاری بودند. بازی به تدریج 3 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری به دست آورد. با فراهم شدن پول بیشتر، بازی وارد چالش بزرگ‌تری شد و در نهایت در سال 2014 تنها بخشی از آن عرضه شد. کمپانی سازنده تصمیم گرفت بازی را در دو بخش عرضه کند تا از درآمدی که از بخش اول کسب می‌شود بخش دوم را با فرصت و صرف هزینه بیشتر تولید کند. حال بخش دوم بازی نیز تکمیل شده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

بازی ماجراجویانه و کلاسیک است و اساس کارش به‌اصطلاح point-and-click نام دارد. این اصطلاح بدان معنی است که بازیکن نقطه‌ای انتخاب می‌کند و شخصیت به آن نقطه می‌رود، آیتم‌های موردنظر را پیدا می‌کند و با فکر کردن در مورد محیط بازی و مکالمه با دیگر شخصیت‌های بازی کشف می‌کند که چگونه باید آن آیتم را به کار ببرد. برخلاف بسیاری از بازی‌های امروزی، هیچ صحنه اکشنی در آن دیده نمی‌شود و تمرکزش بر گفتگو و حل کردن پازل است. وجه تمایز این بازی با رقبا صحنه‌های هنری و نقاشی‌شده زیبا و داستان پرقدرت و پر از شوخی آن است.

 

image

 

داستان در مورد دو شخصیت متفاوت است که در هر زمان و مکان بازی می‌توانید بین آنها جابه‌جا شوید. هیچ کدام از این دو داستان هیچ تاثیری بر دیگری ندارد و این قابلیت وجود دارد تا داستان یکی ازشخصیت‌ها را به پایان ببرید و بعد سراغ داستان دیگر بروید؛ اما ما، با تجربه شخصی، به این نتیجه رسیدیم که بهتر است با هر دو شخصیت بازی کنیم تا در میان حل کردن پازل‌ها تنفسی هم داشته باشیم و تنوع ایجاد شود.

 

image

 

شخصیت اول Shay نام دارد. او پسر نوجوانی است که در فضا زندگی می کند و دچار روزمرگی در زندگی رباتیک خودش شده. شای در سفینه‌ای قرار دارد که دو برنامه کامپیوتری به نام‌های مادر و پدر نگهداری‌اش می‌کنند. سفینه او پر است از عکس‌های خندان و اسباب‌بازی‌های رنگی که شای را در دوران کودکی‌اش نگه داشته‌اند. او هر روز زندگی‌اش را صرف ماموریتی می‌کند که مادرش به او محول کرده است: محافظت از حیواناتی که تحت نظر او هستند.

 

image

 

شخصیت دوم دختری به نام Vella است. او می‌خواهد با هیولایی مبارزه کند که مردم روستایش قصد دارند Vella را برایش قربانی کنند. در محل زندگی او هر 14 سال یک‌بار هیولایی ظاهر می‌شود و مردم برای اینکه این هیولا به آنها آسیب وارد نکند 4 دختر به او می‌دهند که این بار ولا نیز یکی از این دخترها انتخاب شده است. اکنون ولا به همه پیشنهاد می‌کند که به‌جای قربانی کردن دختران بی‌گناه، با این غول مبارزه کنند، اما همه مردم به او می‌خندند و تنها پدربزرگش او را جدی می‌گیرد.

 

image

 

پازل‌ها بسیار هوشمندانه طراحی شده‌اند و، با استفاده از جواب‌های درست، باید بتوانید شخصیت‌های دیگر داستان را قانع کنید تا کاری را انجام دهند که هدف شماست. گاهی باید جواب صحیحی را که در حل پازل به دست می‌آورید به خاطر بسپرید تا در مراحل بعد، که احتمال تکرار آن پازل وجود دارد، بتوانید به‌راحتی حلش کنید. بهترین راه این است که در کنار خود قلم و کاغذ داشته باشید تا جواب را یادداشت کنید. از آنجا که هیچ سیستم کمکی‌ای در بازی وجود ندارد، اگر در حل پازل به مشکل برخورد کنید، باید امیدوار باشید تا بتوانید جواب درست را پیدا کنید و اگر حوصله ندارید، از ویدئوهایی کمک بگیرید که دیگران با عبور از آن مرحله تهیه‌شان کرده‌اند.

 

image

 

Broken Age بازی ماجراجویانه و جالبی است که گرافیک جذاب و داستان قوی‌اش شما را جذب می‌کند. اساس کار این بازی زبان انگلیسی است. اگر به‌خوبی این زبان را بشناسید، به‌خوبی می‌توانید از پس بازی بربیایید، اما اگر با این زبان آشنایی ندارید، می‌توانید با استفاده از همین بازی به تقویت آن بپردازید. اگر سیستم عامل آی‌اواس یا اندروید دارید، برای این بازی باید مبلغ 9.99 دلار پرداخت کنید.

 

 

برای دانلود بازی روی لینک‌های زیر کلیک کنید

image

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۲/۳۱
خخخخ ایول

razaelo

۱۳۹۵/۲/۲۸
سلام
این بازی رو من روی آیپد تموم کردم و میتونم بگم که یکی از بهترین بازی هایی بود که انجام دادم و واقعا واسه دستگاههای اپل می ارزه پول بدید و بخرید !
گرافیک و گیم پلی عالی اند....من که به کسایی که اهل بازیهای معمایی(پازل) میگردند پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو انجام بدن.

ali

۱۳۹۵/۲/۲۸
خيلي حال ميكنم با سايتتون واقعا بهترين سايت موجود در ايرانه فقط اكه فروشگاه هم بزنيد خيلي خوب ميشد موبايل 

Me

۱۳۹۵/۲/۲۸
اقا از اول ميگفتي ١٠ دلاره اينهمه تكستشو نميخونديم:(

goldman

۱۳۹۵/۲/۲۷
الان توسایت های ایرانی سرچ بزنید .ماشالله بپه های ایران بازیو به صورت رایگان گداشتن خخخخ هم گوشی هم پی سی