خانهاخبار
آیا ظرفیت پایین حافظه در اکسپریا ایکس 32 گیگابایتی مشکل‌ساز می‌شود؟

آیا ظرفیت پایین حافظه در اکسپریا ایکس 32 گیگابایتی مشکل‌ساز می‌شود؟

گوشی‌های جدید سونی اگرچه از 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند، تنها 20 گیگابایت از این میزان آزاد و در دسترس کاربران است.
۱۳۹۵/۲/۲۵

اگرچه سری اکسپریا ایکس سونی در ماه فوریه همزمان با گلکسی اس7 و ال‌جی جی5 معرفی شد، سونی هنوز هیچکدام از این گوشی‌ها (اکسپریا ایکس، اکسپریا ایکس پرفورمنس، اکسپریا ایکس‌ای) را عرضه نکرده است. اما اکنون به نظر می‌رسد به زمان عرضه این گوشی‌ها نزدیک می‌شویم. این سه گوشی قرار است اواخر ماه جاری روانه بازار شوند. اما چیزی که شاید برای کاربران جالب توجه باشد حافظه داخلی کمی است که نسخه 32 گیگابایتی این گوشی‌ها ارائه می‌دهد.

طبق آنچه سونی گفته، از حافظه 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس 12 گیگابایت به سیستم عامل اختصاص دارد و 20 گیگابایت به عنوان حافظه داخلی در اختیار کاربر است که می‌تواند از آن برای نصب اپلیکیشن، ذخیره فایل و موسیقی و... استفاده کند. مسلما برای کاربرانی که این گوشی‌ها را تهیه می‌کنند حافظه داخلی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ به‌خصوص که گوشی‌های زد5 و زد5 کامپکت 27 گیگابایت حافظه داخلی آزاد در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

 

image

 

به طور معمول گوشی‌های اندرویدی 32 گیگابایتی حدود 24-25 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار می‌دهند، به همین دلیل حافظه آزاد 20 گیگابایتی در گوشی‌های جدید سونی کمی ناامیدکننده است.

این شرکت به‌زودی گوشی‌های سری ایکس خود را در امریکا عرضه می‌کند، اما معلوم نیست آیا همزمان با اروپا هر سه گوشی را در امریکا عرضه خواهد کرد یا خیر. باید منتظر باشیم و ببینیم خانواه جدید سونی چه موقع به بازار کشورمان می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۴/۱۰
برادر من z5 p گرفتم و با یه رم 64 ــِ 60 هزار تومنی این مشکل بزرگ شما رو خیلی منطقی حل کردم :D
سخت نگیر زیاد ;)

russell

۱۳۹۵/۲/۲۸
 اخه چه مشکلی عزیز من؟ مگه آیفونه یا اس6 که رم نخوره؟
این پستو باید در مورد آیفون جونت مینوشتی که کلا مشکل سازه و رم نمیخوره تازه برا تفاوت 32 گیگ باید هزینه ای بیشتر از یه کارت حافظه 128 گیگی فوق سرعتی صرف کنی

محمد

۱۳۹۵/۲/۲۶
نه اينكه گوشيهاى سونى خيلى رابط كاربري خوب و رونى دارنديعنى دوربين ميسازه ولى دوربيناش از تموم پ رچمدارها پائينتره

امین

۱۳۹۵/۲/۲۶
جالبه. اس 7سامسونگ از چهار گیگابایت حافظه رم فقط 1/3در اختیار کاربر قرار دارد واین ناامید کننده نیست. ولی این ناامید کننده است. این مشکل رو میشه با حافظه جانبی حل کرد ولی حافظه رم را چطور میشه جبران کرد.یه کم منطق داشته باشید بد نیست.

Mahdi

۱۳۹۵/۲/۲۶
من گوشیم Xperia z5 هستش از 22 گیگ میتونم استفاده کنم ولی شما اینجا زدید 27گیگ فکر کنم اشتباه نوشتید