خانهاخبار
جزئیات و هزینه اجرای طرح ترابردپذیری اعلام شد

جزئیات و هزینه اجرای طرح ترابردپذیری اعلام شد

طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه در آستانه اجرایی شدن است. از همین رو، هزینه اجرای طرح برای مشترکین و همچین اپراتورها منتشر شده که در ادامه مطلب آمده است.
۱۳۹۵/۲/۲۱

بیشتر از یک سال است که صحبت‌ها درخصوص اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه در جریان است. به‌طور خلاصه، اجرای این طرح کمک می‌کند تا کاربر یک اپراتور، شماره همراه خود را به اپراتور دیگری انتقال دهد و از خدمات آن استفاده کند. در این جابجایی هیچ تغییری در شماره همراه، حتی در کد آن، رخ نخواهد داد.

به عنوان مثال، اگر مشترک اپراتور همراه اول هستید، می‌توانید شماره همراه خود را بدون هیچ تغییری به اپراتور ایرانسل منتقل کنید و از خدمات ایرانسل بهره‌مند شوید.

پیش از این در خبرها داشتیم که احتمالا از تاریخ ۲۷ اردیبهشت، به مناسبت روز گرامیداشت روابط عمومی و ارتباطات، اجرای این طرح شروع خواهد شد.

در همین راستا، ۲۹ فروردین ۹۵، کمیسیون تنظیم مقرارت ارتباطات مصوبه‌ای را به تصویب رساند که جزئیات و هزینه اجرای این طرح را برای اپراتور و مشترک مشخص کرده است.

براساس این مصوبه، اپراتور پذیرا، یعنی اپراتوری که شماره همراه از اپراتور پایه به آن انتقال یافته، بایستی به ازای هر شماره مبلغ ۱۰ هزار تومان به اپراتور پایه پرداخت نماید. ضمن اینکه اپراتور پذیرا حق دارد حداکثر مبلغ ۵ هزار تومان از این ۱۰ هزار تومان را از مشترک دریافت کند.

در بخش دیگری از مصوبه آمده، در صورتی که شماره همراه منتقل‌شده از اپراتور پایه به اپراتور پذیرا تا ۶ ماه هیچ تراکنشی نداشته باشد، اپراتور پذیرا می‌تواند شماره را به اپراتور پایه منتقل کند و هیچ حقی در واگذاری شماره یا آزادسازی آن نخواهد داشت.

همچنین درخصوص زمان فعال‌سازی شماره منتقل‌شده این طور آمده که اپراتور پذیرا بایستی ظرف مدت ۵ دقیقه شماره منتقل‌شده از اپراتور پایه را فعال کند.

این مصوبه جزئیات زیادی دارد که می‌توانید مشروح آن را در فایل PDF منتشرشده در وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دنبال کنید.

 

image

 

بدون شک اجرای این طرح می‌تواند برای مشترکین تلفن همراه در ایران مزیت‌های بسیاری همراه داشته باشد. با نگاهی به ارقام تعرفه مکالمه، بسته‌های اینترنت و طرح‌های تشویقی مختلف در اپراتورها می‌بینیم که گاه اختلاف زیادی در سطح خدمات و کیفیت آنها در اپراتورهای داخلی وجود دارد. اجرای این طرح باعث افزایش رقابت بین اپراتورها می‌شود، چراکه مسلما اپراتورها ترجیح می‌دهند مشترکین خود را حفظ کنند و با افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌ها سهم قابل قبولی از بازار را در اختیار داشته باشند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۵/۴/۲۲
طرح خیلی خوبیه، همه سیمکارتهام ایرانسل میکنم، چون واقعا ازش راضیم

مسعود

۱۳۹۵/۴/۲۱
خوب این طرحو نزاشتن که شما هر اپراتوری داشتی خیلی خود جوش و یهویی بپری رو اون یکی...شرایط رو میبینی بعدش یکم فکر میکنی بعد اپراتور عوض میکنی

آرین

۱۳۹۵/۳/۱۶
مهمترین مشکلات ترابردپذیری:
1- مشترکی که اپراتور فعلی(a) رو ترک کنه و بره سراغ یه اپراتور دیگه(b)، اگر ببینه مهاجرت به اپراتور b فایده ای نداشته، تا سه ماه در حبس میمونه و نمیتونه برگرده به اپراتور خودش (a)
2- مشترکی که از اپراتور a رفته به اپراتور b، تمام دوستان و آشنایانش که هنوز در اپراتور a هستند اگر باهاش تماس بگیرند یا پیامک بدن، هزینه هاشون خیلی زیاد میشه چون دیگه تماس و پیامک درون شبکه حساب نمیشه
3- آنتن دهی و وسعت شبکه همراه اول در مکالمه از بقیه اپراتورها قوی تره، اگر از همراه اول بره به اپراتور دیگه آنتن دهی و مکالمه اش با مشکل مواجه میشه
4- ۴- مشترکی که ترابرد کنه بمباران پیامکی میشه از هر دو اپراتور a و b. هر دو اپراتور پیشنهادات جذب و ماندگاری میدن. میتونه طنز داشته باشه که اگه بیای اپراتور ما، بهت ویلا میدیم ، جزیره اختصاصی میدیم...
5- - این مورد پیش بینی شده توسط بازار یعنی قطعی نیست اما احتمال زیاد پیش میاد، طنز خوبی هم میتونه داشته باشه. اگه همراه اولی مهاجرت کنه به ایرانسل یا رایتل، بخواد سیم کارتش رو بفروشه ازش نمیخرن یا با قیمت پایین تر میخرن و مجبوره سه ماه صبر کنه تا برگرده به همراه اول