خانهاخبار
مخترع موبایل: تحول بعدی موبایل، شارژ رادیویی خواهد بود

مخترع موبایل: تحول بعدی موبایل، شارژ رادیویی خواهد بود

آیا روزی می‌رسد که از شر شارژرهای موبایل خلاص شویم و باتری گوشی‌مان همیشه در حال شارژ شدن باشد؟ مخترع موبایل معتقد است به آن روز نزدیک‌تر از پیش شده‌ایم.
۱۳۹۵/۲/۲۲

اولین تلاش انسان برای انتقال بدون سیم الکترون همان لحظه‌ای بود که نیکولا تسلا برج واردن‌کلیف را در جزیره لانگ‌آیلند برپا کرد تا یک سیستم جهانی برای الکتریسیته بی‌سیم تاسیس کند. با افزایش بی‌وقفه تجهیزاتی با باتری شارژی، شارژر بی‌سیم دوباره سر زبان‌ها افتاده است و هر کس که زودتر ایده شارژر رادیویی را پیاده کند، در پول خواهد غلتید!

شارژ رادیویی می‌تواند از فاصله‌های بسیار دور و حتی بدون فرستنده مخصوص هم کار کند، و درنهایت انرژی ناشی از فرکانس‌های رادیویی اطراف ما را از منابع مختلف جمع کند. مارتین کوپر (مخترع تلفن همراه) در آخرین مصاحبه‌اش گفته که شرکت انرجوس (Energous) در تلاش است این کار را انجام بدهد.

کوپر می‌گوید: «آزاردهنده است که باید شارژر را همیشه به همراه داشته باشید. به همین دلیل است که گوشی‌های موبایل باید همیشه در حال شارژ شدن باشند... انرجوس گام بلندی به سمت شارژرهای بی‌سیم برداشته است.»

 

image

 

این تکنولوژی، که وات‌آپ (WattUp) نام دارد، از نوعی روتر استفاده می‌کند که سیگنال شارژِ فرکانس رادیویی را به میکروچیپ‌هایی می‌فرستد که در گوشی تعبیه شده‌اند و میکروچیپ آن سیگنال را به برق با جریان مستقیم تبدیل می‌کند. می‌توان 12 دستگاه 10 واتی را هم‌زمان شارژ کرد که طبیعتا سرعت شارژ پایین‌تر از اتصال مستقیم خواهد بود. انرجوس مدعی شده که در فاصله یک‌ونیم متری تا چهار دستگاه می‌توانند با همان سرعتی شارژ شوند که با سیم شارژ می‌شوند. زمان‌بندی شارژ را می‌توان با کمک اپلیکیشن‌ها تنظیم کرد.

از نظر سلامتی چطور؟ تولیدکنندگان شارژرهای رادیویی گفته‌اند که این امواج به اعضای بدن آسیبی وارد نمی‌کنند. یک سال زندگی کنار روتر وای‌فای به اندازه بیست دقیقه حرف زدن با موبایل ما را در معرض تشعشعات قرار می‌دهد.

شرکت‌های دیگری هم، مثل WiTricity، در حال کار روی شارژ با ایستگاه‌های رادیویی هستند. به هر حال ما بی‌صبرانه منتظریم که خودمان را از شر سیم و شارژر خلاص کنیم. امیدواریم آن روز هرچه زودتر فرابرسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)