خانهاخبار
محصولات اپل ساخت هند می‌شوند

محصولات اپل ساخت هند می‌شوند

در حال حاضر حضور پرقدرت در بازار هند برای اپل یک چالش جدی شده است. هند پس از چین پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست و بازار این کشور به‌صورت بالقوه آمادگی پذیرش محصولات اپل را دارد.
۱۳۹۵/۲/۲۱

در یک دهه گذشته کمتر محصولی از اپل می‌توان یافت که در چین ساخته نشده باشد، اما ظاهرا داستان تولید محصولات اپل در کشورهای دیگر نیز روزبه‌روز جدی‌تر می‌شود.

کمپانی فاکسکان چین، که تقریبا بزرگ‌ترین خط تولید محصولات اپل را در اختیار دارد، قصد دارد در هند ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا کارخانه‌ای جدید در این کشور تاسیس کند. فاکسکان اعلام کرده که این سرمایه را برای در اختیار گرفتن حدود نیم هکتار زمین صرف می‌کند و تاکنون دو-سه منطقه را در شهر Maharashtra برای این منظور انتخاب کرده است. فاکسکان همچنین اعلام کرده که از زمان عقد قرارداد ۱۸ ماه طول می‌کشد تا کارخانه جدید آماده و قابل بهره‌برداری شود.

اما برنامه‌های اپل برای گسترش حضور خود در هند به همین‌جا ختم نمی‌شود. اپل پیش از این پروپوزالی به دولت هند داده بود برای این که آیفون‌های Refurbished را در این کشور به‌فروش برساند که البته دولت هند با این درخواست مخالفت کرد. پس از آن اپل تصمیم گرفت فروشگاه‌های رسمی خودش را برای فروش محصولات دست اول در هند تاسیس کند.

خبر دیگری نیز از سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری اپل برای افتتاح مرکز تحقیق و توسعه در شهر حیدرآباد حکایت می‌کند. در این مرکز ۱۵۰ نیروی متخصص مشغول کار خواهند شد.

اپل در سال‌های اخیر برای ورود به بازار هند تلاش بسیار کرده است. اگرچه بازار این کشور به گستردگی بازار چین نیست، به عقیده اپل، پتانسیل‌های فراوانی برای رشد در آن وجود دارد. افتتاح خط تولید محصول توسط فاکسکان در هند این امکان را به این کمپانی می‌دهد تا از مزایای فروش کالاهایی با عنوان Made in India، که دولت هند تدوین کرده است، بهره‌مند شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

MaLi

۱۳۹۵/۲/۳۰
واقعا در تعجبم از کسایی که میگن هند چیه و هیچی از تکنولوژی سرش نمیشه و کثیفه و شلوغه و فلان و فلان
اتفاقا کشور هند یکی از کشورهای پیشرو تو زمینه IT و تکنولوژی هستش و بخش اعظم درآمد کشور هند از راه فروش نرم افزار هستش.

KN

۱۳۹۵/۲/۲۶
والا اگه همچين اتفاقي بيفته ديگه هرگز ايفون نميخرم اخه هندم شد كشور. اگه اينطور بشه همون سامسونگ خيلي بهتره. سامسونگ بخاطر سود بيشتر طرفداراشو ناديده نميگيره

یه دوست

۱۳۹۵/۲/۲۵
فکر اونایی هستم که آیفون رو مثلا واسه کلاس میخرن.اونوقت پشت گوشی و که نگاه میکنن نوشته ساخت هند بدجوری میخوره تو برجکشون:)

علی

۱۳۹۵/۲/۲۴
استیوجابز کجایی تیم کوک عقلش رو از دست داد
اخه هند
جان من هند
چین که خیلی بهره برای پول کمتر میرین هند برای چی اخه!!
چین کشوریه که تو حوضه تکنولوژی میشه به عنوان یه کشور نامبرد
اما هند؟؟که تا اسمش میاد یاد گوسفند و گاو و مورتار های هندی و میمون میفتی
اخه چه کاریه
به نظر من همون چین بهتره
اینکار شاید تفکزات خیلی از طرفداران اپل رو تغییر بده
وسلام

آرمان

۱۳۹۵/۲/۲۱
اپل خراب شد دیگه..........