خانهاخبار
معرفی و بررسی بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ (همراه قیمت)

معرفی و بررسی بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ (همراه قیمت)

قشر عظیمی از کاربران هستند که استفاده چندانی از گوشی‌شان نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند یک اسمارت‌فون میان‌رده انتخاب کنند. گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ میان کاربران ایرانی طرفداران فراوان دارند. در ادامه بهترین میان‌رده‌های سامسونگ را، که در 2016 می‌توان خرید، همراه با قیمت معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۵/۲/۲۶

کمپانی سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین تولید‌کنندگان محصولات هوشمند است که در ایران هم طرفداران بسیار دارد. از جمله دلایل موفقیت این برند می‌توان به تنوع کالا، قیمت نسبتا مناسب و وجود نمایندگی‌های معتبر اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، از میان اسمارت‌فون‌های تولیدی سامسونگ سری‌های A و J جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌ها هستند که در بازار ایران هم به وفور یافت می‌شوند. در این مقاله بهترین گوشی‌های میان‌رده این برند را، که در سال 2016 می‌توان خرید، معرفی و بررسی می‌کنیم. تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

۱- Samsung Galaxy A8

 

image

 

این گوشی را به جرئت می‌توان یکی از جذاب‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ دانست. حاشیه‌های بسیار نازک کنار نمایشگر و همچنین نوار آلومینیومی دور گوشی باعث زیبایی هرچه بیشتر آن می‌شود. بدنه دستگاه ضخامت 5.9 میلی‌متری دارد که در کنار بدنه فلزی 151 گرمی به شایستگی جایگاه اول این لیست را تصاحب می‌کند.

نمایشگر 5.7 اینچی گلکسی ای8 با لایه‌ای از شیشه محافظ گوریلا گلس 4 پوشانده شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، از تکنولوژی سوپرآمولد در ساخت آن استفاده شده و با توجه به رزولوشن فول‌اچ‌دی، تراکم پیکسلی نمایشگر حدود 386ppi‌ اعلام شده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که روشنایی صفحه به 339 نیت محدود شده است، پس انتظار نمایش شفاف تصاویر زیر نور مستقیم آفتاب را نداشته باشید.

قلب تپنده ای‌8 پردازنده میان‌رده کوالکام اسنپدراگون 615 است که فرکانس هسته‌های آن روی 1.5 گیگاهرتز تنظیم شده. شتاب‌دهنده گرافیکی آدرنو 405 و فضای رم 2 گیگابایتی می‌توانند در اجرای اکثر بازی‌ها کاربر را یاری کنند؛ اگرچه انتظار زیادی هم نمی‌توان از آنها داشت. از جمله دیگر مشخصات ای‌8 می‌توان به دوربین اصلی 16 و جلو 5 مگاپیکسلی، حافظه داخلی قابل ارتقای 32 گیگابایتی، باتری قدرتمند 3050 میلی‌آمپرساعتی، بلوتوث نسخه 4.1 و سنسور تشخیص اثر انگشت اشاره کرد.

توجه داشته باشید که نسخه دیگر گلکسی ای8 با پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس 5430 هم در بازار موجود است.

بررسی تخصصی Galaxy A8 در جی‌اس‌ام

قیمت: 1300000 تومان

 

۲- Samsung Galaxy A7 (2016)

 

image

 

از جمله موفق‌ترین میان‌رده‌های غول کره‌ای می‌توان به سری A اشاره کرد که با طراحی خیره‌کننده و ضخامت کم توانست نظر کاربران و کارشناسان را به خود جلب کند. این گوشی با ضخامت 7.3 میلی‌متری و وزن 172 گرمی یکی از خوش‌دست‌ترین میان‌رده‌های 2016 است.

نمایشگر 5.5 اینچی دستگاه در اولین نگاه ممکن است اندکی بزرگ به نظر بیاید، اما توجه داشته باشید که سامسونگ حاشیه‌های اطراف صفحه را تا حد ممکن کاهش داده تا کار با آن را سهولت بخشد. رزولوشن فول‌ اچ‌دی در مجموع تراکم پیکسلی 401ppi را برای گلکسی ای‌7 رقم زده و لایه‌ای محکم از نوع گوریلا گلس 4 وظیفه حفاظت از این ویژگی‌ها را بر عهده دارد.

یکی از برتری‌های ای7 در مقایسه با ای8 فضای رم 3 گیگابایتی آن است که در کنار پردازنده کوالکام اسنپدراگون 615 و گرافیک آدرنو 405 هنگام بازی تجربه لذت‌بخشی برای کاربر خلق می‌کند. متاسفانه حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایت است که تنها 10.8 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ البته پشتیبانی از کارت حافظه تا سقف 128 گیگابایت می‌تواند این نقص را پوشش دهد.

باتری قدرتمند 3300 میلی‌آمپرساعتی ای7 طبق ادعای GSMArena توانایی پخش 13 ساعت ویدئو و 12 ساعت مرورگری اینترنت دارد که آماری قابل تحسین برای یک میان‌رده است. از جمله دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سنسور تشخیص اثر انگشت، بلوتوث نسخه 4.1 و دوربین‌های 13 مگاپیکسلی در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد.

توجه داشته باشید که نسخه دیگری از ای7 2016 با پردازنده اگزینوس 7580 نیز تولید شده است.

بررسی تخصصی Galaxy A7 2016 در جی‌اس‌ام

قیمت: 1210000 تومان

 

۳- Samsung Galaxy A5 (2016)

 

image

 

مانند سال گذشته، که ای5 به عنوان نسخه‌ای ضعیف‌شده از ای‌7 روانه بازار شد، امسال نیز ای5 2016 را می‌توان برادر کوچک‌تر ای7 2016 دانست.

این گوشی به نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 424ppi مجهز شده که 72.39 درصد سطح جلو دستگاه را پوشانده است. تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت آن سوپرآمولد است و با نسخه چهارم لایه گوریلا گلس محافظت می‌شود. ابعاد دستگاه و حاشیه‌های کناری بسیار ظریف است، تا جایی که ضخامت و وزن ای5 به ترتیب 7.3 میلی‌متر و 155 گرم اعلام شده.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با سنسور CMOS را می‌توان نقطه قوت گوشی دانست که با سنسور 5 مگاپیکسلی دوربین جلو تکمیل می‌شود. پردازنده ای5، همچون ای7، از جمله میان‌رده‌های کوالکام با نام اسنپدراگون 615 است که در کنار آدرنو 405 و رم 2 گیگابایتی جوابگوی نیازهای روزانه کاربر است.

متاسفانه حافظه داخلی این گوشی نیز، همچون برادر بزرگ‌ترش، 16 گیگابایت است که به وسیله کارت حافظه جانبی تا 128 گیگابایت ارتقا می‌یابد. باتری 2900 میلی‌آمپرساعتی ای5 قابلیت 10 ساعت وب‌گردی و 12 ساعت تماشای فیلم را به کاربر می‌دهد که در نوع خود مناسب است. آخرین نسخه اندروید منتشرشده برای میان‌رده سامسونگ لالیپاپ 5.1 است که، به نقل از برخی وب‌سایت‌ها، مارشمالو نیز برایش عرضه خواهد شد.

بررسی تخصصی Galaxy A5 2016 در جی‌اس‌ام

قیمت: 1045000 تومان

 

۴- Samsung Galaxy S5

 

image

 

پیش از این در مقاله‌ای شرح دادیم که خرید پرچمدار قدیمی گاهی ممکن است به‌صرفه‌تر از میان‌رده جدید باشد. کمپانی‌ها معمولا در پرچمداران خود بعضی ریزه‌کاری‌ها را رعایت می‌کنند که هیچ میان‌رده‌ای از آنها برخوردار نیست. علاوه بر این افت قیمت بالارده‌های قدیمی نسبتا زیاد است و با هزینه‌ای بسیار کمتر از قیمت اولیه گوشی می‌توان تهیه‌شان کرد. دریافت آپدیت‌های فراوان و تامین آسان قطعات و لوازم جانبی را هم به این مزیت‌ها اضافه کنید.

تمام اینها مقدمه‌ بود تا بگوییم گلکسی اس5 هم می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید در سال 2016 باشد. این گوشی پرچمدار 2014 سامسونگ است که امروزه می‌تواند پاسخگوی اکثر نیازهای کاربران باشد. نمایشگر 5.1 اینچی اس5 با رزولوشن فول اچ‌دی و تکنولوژی سوپرآمولد چیزی از یک میان‌رده تمام‌عیار کم ندارد.

پرچمدار اسبق سامسونگ در دو نسخه با پردازنده‌های اسنپدراگون 801 چهار هسته‌ای و اگزینوس 5 اوکتا عرضه شده است که هنگام خرید باید به شماره مدل و مشخصات آن دقت کرد. فضای رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی قابل ارتقا نیز اس5 را گزینه‌ای مناسب خرید می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این گوشی، که در کمتر میان‌رده‌ای دیده می‌شود، مقاومت در برابر رطوبت و گردوغبار با کسب گواهی IP67 است. سنسور اثر انگشت دستگاه هم از سرعت بالایی برخوردار است؛ تنها نقطه ضعفش این است که برای باز کردن گوشی باید انگشت خود را روی دکمه Home بکشید و با یک بار لمس فعال نمی‌شود. از جمله دیگر مشخصات اس5 می‌توان به سنسور 16 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K، ضخامت 8.1 میلی‌متری، باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی، امکان ارتقای حافظه تا 128 گیگابایت و بلوتوث نسخه 4.0 اشاره کرد.

بررسی تخصصی Galaxy S5 در جی‌اس‌ام

قیمت: 1100000 تومان

 

5- Samsung Galaxy A3 (2016)

 

image

 

در مقایسه با گلکسی اس5 یا گلکسی ای7 2016، این گوشی را شاید نتوان میان‌رده دانست، بلکه باید در لیست پایین‌رده‌های بازار جای داد. به هر حال اگر قصد اختصاص بودجه‌ای عظیم برای خرید گوشی ندارید، گلکسی ای3 2016 شاید گزینه مناسبی باشد.

نمایشگر 4.7 اینچی گوشی از رزولوشن اچ‌دی و تراکم پیکسلی 312ppi بهره می‌برد که کاربران آماتور را راضی می‌کند. یکی از مزیت‌های سایز کوچک نمایشگر این است که طول دستگاه از 134.5 میلی‌متر تجاوز نمی‌کند و به راحتی در جیب‌های متوسط هم جا می‌شود.

دوربین اصلی سنسور 13 مگاپیکسلی دارد که قابلیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی دارد و همچنین دوربین جلو از سنسوری 5 مگاپیکسلی بهره‌مند شده است. پردازنده ای3 یک چهارهسته‌ای نسبتا قدیمی با نام اسنپدراگون 410 است که جایگزین اگزینوسی آن نیز با کد 7578 در برخی نسخه‌ها حضور دارد. به نظر می‌رسد باتری 2300 میلی‌آمپرساعتی از عهده یک روز کار با گوشی برمی‌آید، زیرا رزولوشن نمایشگر پایین است و همچنین پردازنده کم‌مصرفی در دل دستگاه جای گرفته.

از جمله دیگر مشخصات پایین‌رده سامسونگ باید به فضای رم 1.5 گیگابایتی، حافظه داخلی قابل ارتقای 16 گیگابایتی، پشتیبانی از اتصالات پرسرعت 4G و لایه محافظ نمایشگر گوریلا گلس 4 اشاره کرد.

بررسی تخصصی Galaxy A3 2016 در جی‌اس‌ام

قیمت: 840000 تومان

 

نظر شما درباره این گوشی‌ها چیست؟ آیا تاکنون صاحب یکی از آنها بوده‌اید؟ در این صورت آیا خرید میان‌رد‌ه‌های سامسونگ را به کاربران جی‌اس‌ام پیشنهاد می‌کنید؟ چه میان‌رده‌های دیگری می‌شناسید که ارزش خرید در 2016 را داشته باشند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (99 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۴/۲۳
دوستامیخوام یک گوشی بخرم که باکیفیت ترین گوشی باشه ازهرنگاه کارکردخوب داشته باشه
برایم راهنمای کنیدوقیمتش روهم بنویسید.

همیلا

۱۳۹۷/۲/۲۸
سلام من خودم داشتم این گوشیو رو و واقعا راضی بودم ازش اتفاقا باطری گوشی ولی یه روز گوشی زمین خورد و یکطرف گوشی از کار افتاد و پشت گوشی هم بر اثر کوچکترین ضربه میشکنه ولی اگه زمین نخوره گوشیه محشریه

میلاد

۱۳۹۶/۱۲/۵
a5 خوبه و خوش دسته

میلاد

۱۳۹۶/۱۲/۵
عالیه انتخاب خوبی کردی فقط شرایط نگهداری باطری رو خیلی بهش توجه کن

سما

۱۳۹۶/۱۲/۱
سلام دوستان من میخوام ی گوشی سامسونگ بخرم تا 1500 به نظر شما چی بخرم که هم کیفیت عکسش عالی باشه هم خوش دست باشه؟
من 6 ساله S3 دارم خیلی راضی بودم اصلا ی بارم نبردم تعمیر همچنان کار میکنه فقط کیفیت عکسش کمی پایینه میخوام کیفیت عکس گوشیم خوب باشه
ممنون میشم کمکم کنید A5 چطوره؟