خانهاخبار
امسال میزان استفاده از AMOLED به LCD بسیار نزدیک می‌شود

امسال میزان استفاده از AMOLED به LCD بسیار نزدیک می‌شود

پنل‌های کم‌مصرف آمولد، که ویژگی‌های برتری نسبت به ال‌سی‌دی‌ های کنونی بازار دارند، روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و تولیدکنندگان بیش از پیش به استفاده از آنها رغبت نشان می‌دهند.
۱۳۹۵/۲/۱۸
image

 

نتایج یک بررسی در موسسه IHS نشان می‌دهد که نمایشگرهای AMOLED امسال فاصله خود را با نمایشگرهای LCD  کمتر از همیشه خواهند کرد. با وجودی که همچنان LCD رایج‌ترین پنل مورد استفاده در محصولات الکترونیکی است، AMOLED با توجه به پیشرفت‌هایی که داشته مشکلات گذشته را ندارد و پیش‌بینی می‌شود فروش این نوع پنل در سال 2016 نسبت به سال گذشته میلادی رشد 40 درصدی داشته باشد و به 365 میلیون واحد برسد.

علاوه بر این تخمین زده شده است که درآمد مورد انتظار از فروش این نمایشگرها رشد 25 درصدی داشته باشد و ارزش این صنعت را به حدود 15 میلیارد دلار برساند. در گذشته موانعی همچون هزینه بالای تولید، کم بودن ظرفیت کارخانه‌های تولیدکننده و عمر کمتر نسبت به نمایشگرهای LED باعث می‌شد قیمت نهایی نمایشگرهای AMOLED بسیار بالا باشد. اما در سال 2015 بیشتر این مشکلات برطرف شد و OLED ها تبدیل به تکنولوژی برتر در بخش‌های مختلف بازار شدند.

همچنان تلفن‌های هوشمند عمده مصرف‌کنندگان نمایشگرهای AMOLED هستند. این نوع نمایشگر به دلیل باریکی قابل توجه، کیفیت بهتر در نمایش رنگ‌ها، پاسخگویی سریع‌تر و تعامل بهتر با مدارهای حساس به لمس توانسته است به این محبوبیت دست پیدا کند.

سامسونگ سال‌هاست که صفحه نمایش AMOLED تولید می‌کند و از سال 2015 شرکت‌هایی مانند بلک‌بری، اچ‌تی‌سی، هوآوی، میزو، اووپو و ZTE نیز به خریداران این نمایشگرها پیوسته‌اند. حتی اخیرا خبرهایی منتشر شده است مبنی بر این که اپل قصد دارد دیگر دست از سر نمایشگر LCD بردارد و آیفون سال 2017 خود را به نمایشگر AMOLED مجهز کند. پیش‌بینی کارشناسان این است که میزان نفوذ پنل‌های آمولد در بازار گوشی هوشمند در سال 2016 از 17 درصد به 21 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

 

image

 

اما گسترش بازار آمولدها تنها به گوشی هوشمند محدود نمی‌شود. طبق بررسی کارشناسان، امسال استفاده و فروش پنل‌های OLED برای تلویزیون‌ها رشدی 125 درصدی خواهد داشت و به 900 هزار واحد می‌رسد. علاوه بر این، سایر تکنولوژی‌های جدید مانند هدست‌های واقعیت مجازی نیز درخواست فزاینده‌ای برای پنل‌های AMOLED دارند؛ زیرا این محصولات نیاز به پنل‌هایی دارند که مصرف کمی داشته باشد و سرعت پاسخگویی آنها بیش از سایر پنل‌ها باشد. متخصصان موسسه IHS می‌گویند فروش نمایشگرهای آمولد در این محصولات امسال 119 درصد رشد می‌کند و به 3.6 میلیون واحد در سال می‌رسد. بخش دیگری که انتظار می‌رود امسال آمولدها راه خود را به آن باز کنند بازار پنل کامپیوترهای شخصی است که برآورد شده 8.6 میلیون واحد دیگر به فروش این نوع نمایشگر بیفزاید.

به طور خلاصه، افزایش میزان تولید و کاهش هزینه تولید پنل‌های AMOLED هر روز تولیدکنندگان بیشتر و بیشتری را به خود جذب می‌کند و سال 2016 سالی خواهد بود که انبوهی از محصولات با این نوع نمایشگر راه خود را به بازار پیدا خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mohammad

۱۳۹۵/۳/۳۰
میشه قیمت و مشخصات ان را نمایش بدی

abbas

۱۳۹۵/۲/۱۸
کاشکی تمام lcd ها بشه led. خیلی بهتره من نمیدونم چرا شرکتای بزرگی مثل اپل و الجی امتحان نمیکنن