خانهاخبار
دستاورد جدید ال جی: ترکیب نمایشگر با اسکنر اثر انگشت

دستاورد جدید ال جی: ترکیب نمایشگر با اسکنر اثر انگشت

محققان شرکت LG به راهی تازه دست یافته‌اند که از طریق آن می‌توانند اسکنر اثر انگشت را با صفحه نمایشگر ترکیب کنند. با این ابتکار دیگر به استفاده از دکمه‌های جداگانه روی بدنه نیازی نخواهد بود و کاربر تنها با گذاشتن انگشت خود روی صفحه قادر به باز کردن قفل گوشی می‌شود.
۱۳۹۵/۲/۱۳

در حال حاضر اسکنر اثر انگشت به ویژگی ثابتی در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. هرچند این ویژگی قبلا تنها مختص گوشی‌های پرچمدار بود، اکنون شاهد استفاده از اسکنر اثر انگشت در میان‌رده‌های بازار نیز هستیم.
شرکت‌های تولیدکننده برای تعبیه این حسگر از الگوهای متفاوتی در محصولات خود استفاده می‌کنند. بعضی از آنها مثل اپل و سامسونگ اسکنر را در دکمه خانه کار می‌گذارند، بعضی مثل هوآوی اسکنر را پشت گوشی قرار می‌دهند و برخی مثل سونی لبه کناری گوشی را بهترین مکان برای تعبیه این حسگر می‌دانند. اما شرکت ال‌جی فکر تازه‌ای کرده که ممکن است باعث تحول در این بخش شود.

 

image

 

ال‌جی اعلام کرده که در حال توسعه سنسور اثر انگشتی است که زیر پنل نمایشگر پنهان می‌شود؛ یعنی با این کار دیگر به حضور دکمه‌ای جداگانه برای قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت در گوشی نیازی نخواهد بود. نحوه عملکرد این حسگر کاملا مشابه نمونه‌های امروزی است، اما ال‌جی ادعا می‌کند که دقت آن افزایش یافته و خطای کمتری در شناسایی دارد.
تحقق چنین امری می‌تواند دست طراحان را برای تولید محصولی یک‌دست‌تر باز بگذارد و در نهایت منجر به تولید محصولاتی زیباتر شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

علی

۱۳۹۵/۲/۱۸
به جرعت میگم الجی برند بسیار خلاقی هست

علی

۱۳۹۵/۲/۱۴
این تکنولوژی رو چند شرکت بزرگ در حال بررسی دارن. مثل اپل و الجی و اچ تی سی و سامسونگ و ... که با این خبر خوشحال شدم که الجی به این تکنولوژی رسید. حالا باید دید ال جی درحساسیت این سنسور با سایر رقبا چه میکنه...

زهیر زمانی

۱۳۹۵/۲/۱۴
این مثل خواب و رویاست باور کردنی نیست. یکی از خواب هایم تعبیر شد.

Ebif_GSM

۱۳۹۵/۲/۱۳
مگه میشه ؟ مگه داریم ؟ ایول LG . مطمئنن تا 2 سال آینده شاهد حضور در پرچمداران خواهیم بود این تکنولوژی بینظیره .

amir

۱۳۹۵/۲/۱۳
افرین ب LG واقعا كارش درست.
اگه ی سیستم عامل خاص هم برای گوشی هاش استفاده میكرد واقعا با گوشی های خاصی از این كمپانی روبرو بودیم.
ب نظرم LG واقعا از همه نظر هوای كاربراشو داره و این خیلی عالیه.