خانهاخبار
اینتل بازار تراشه‌های موبایل را ترک می‌کند

اینتل بازار تراشه‌های موبایل را ترک می‌کند

کمپانی قدیمی اینتل در عرصه رقابت تولید تراشه‌های موبایل رسما اعلام شکست کرده و عقب‌نشینی می‌کند. این برند قطعا در تولید پردازنده‌های کامپیوتری بی‌رقیب است، اما دنیای موبایل بسیار متراکم است و کوچک‌ترین اشتباه ممکن است فاجعه‌ای عظیم در پی داشته باشد. در ادامه دلایل کناره‌گیری اینتل را بررسی خواهیم کرد.
۱۳۹۵/۲/۱۳

اینتل یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری به‌خصوص پردازنده‌هاست که با تجربه‌ای 60 ساله اکنون جلو کوالکام جوان کم آورده است. این کمپانی اعلام کرده که دیگر به تولید برخی از چیپ‌های موبایلی نخواهد پرداخت. هدف اینتل از توقف تولید برخی محصولات تمرکز بر تولیدات پردرآمد و زودبازده است؛ به همین منظور سه چیپ را که با نام SoFIA شناخته می‌شوند دیگر توسعه نخواهد داد. این چیپ‌ها تشکیل‌شده از امکاناتی پیشرفته و پردازنده‌هایی قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند بودند که همراه با سری پردازنده‌های Broxton به تاریخ پیوستند! خط تولید براکستون هم مربوط به تولید پردازنده‌های 4 هسته‌ای با لیتوگرافی 14 نانومتری بود که مخصوصا برای تبلت‌ها توسعه داده می‌شدند.

 

image

 

متاسفانه برخی سیاست‌های اینتل موجب شکست این کمپانی در تولید تراشه‌های موردنیاز اسمارت‌فون‌ها شده است. همان‌طور که می‌دانید، دنیای گوشی‌های هوشمند روز به روز با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است و پیشروترین برند در این زمینه کوالکام امریکایی است. از طرفی بسیاری از کمپانی‌ها مانند سامسونگ، هوآوی و ال‌جی در حال کار روی تراشه‌های اختصاصی خودشان هستند تا از راه تولید گوشی و قطعات داخلی‌اش سود بیشتری عایدشان شود. همین موضوع باعث شده برند‌هایی مانند اینتل از قافله عقب بمانند. البته سرعت کند پیشرفت اینتل هم در عقب‌افتادگی شرکت بی‌تاثیر نیست. در حالی که تولیدکنندگان مختلف روی پروژه اتصالات 5G تحقیق می‌کنند، اینتل روی پردازنده‌هایی کار می‌کرد که اتصالات 3G را برای کاربر فراهم می‌آوردند. از سه پردازنده‌ای که این برند کنار گذاشته است دو تا به تکنولوژی 4G و یکی به 3G مجهز بود.

مدیر اجرایی اینتل، آقای برایان کارزنیک، شایعات مربوط به کنار کشیدن کامل این کمپانی از دور رقابت را تکذیب کرد. وی معتقد است که برای جنگیدن در عرصه تکنولوژی باید تمرکز خود را به توسعه اتصالات 5G معطوف کنند. سخنگوی اینتل، خانم کاترین گیل، می‌گوید:

ما ترجیح می‌دهیم از این پس در دنیای ارتباطات سیمی و بی‌سیم سرمایه‌گذاری کنیم. اینتل به دنبال متصل‌کردن مردم و دیوایس‌ها به فضای ابری و دنیای عظیم ارتباطات است.

 

نظر شما درباره آینده اینتل چیست؟ آیا در رقابت شدید میان کوالکام، سامسونگ و هوآوی می‌تواند دوام بیاورد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۵/۲/۱۳
بی شک غول های تولید کننده پردازنده در جهان شرکتهای amd و اینتل هستند. این شرکتها پردازنده رو طراحی میکنن نه مونتاژ. اینتل بی شک ضرری نخواهد کرد. با توجه به سابقه طلایی این شرکت و سخنان آقای برایان کارزنیک شاید این عقب نشینی بشر را در شرف تجربه ای از نسل جدیدی از پردازنده ها قرار دهد که در سخت افزار های همراه بکار خواهند رفت.

robin

۱۳۹۵/۲/۱۳
آری اونها در حدو اندازه این 3 کمپانی نه تنها هستند بلکه بالاتر از اونها.
بعضی وقت ها عقب نشینی در جنگ باعث تجدید قوا و تمرکز بیشتر روی مسائل میشه.
اونهایی که از این عقب نشینی برداشت پیروزی خودشون رو زود هنگام میکنند ضربه سختی از ببر پیر خواهند خورد.
قائم مقامی