خانهاخبار
نسخه جدید نکسوس 6P با اسنپدراگون 820 و ۴ گیگابایت رم

نسخه جدید نکسوس 6P با اسنپدراگون 820 و ۴ گیگابایت رم

یکی از اعضای خانواده نکسوس اخیرا در بنچمارک گیک‌بنچ با پردازنده اسنپدراگون 820 مشاهده شده است. نکته عجیب این‌که نام دستگاه نکسوس 6پی است، در حالی که 6پی سال گذشته با اسنپدراگون 810 روانه بازار شده بود. در ادامه به بررسی اخبار و شایعات پیرامون این گوشی مرموز می‌پردازیم.
۱۳۹۵/۲/۱۰

همان‌طور که می‌دانید، گوگل برای طراحی و فروش محصولات خانواده نکسوس هرساله از یک کم‍پانی تولیدکننده گجت‌های هوشمند مانند سامسونگ یا ال‌جی کمک می‌گیرد. سال گذشته قرعه به نام هوآوی افتاد تا پرچمدار گوگل را با نام Google Nexus 6P تولید و روانه بازار کند. این گوشی، که به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 810 و فضای رم 3 گیگابایتی مجهز شده، تاکنون موفقیت نسبتا خوبی در فروش به دست آورده است.

 

image

 

اگرچه تنها 5 ماه از معرفی پرچمدار گوگل در نوامبر 2015 می‌گذرد، با این حال برای بعضی کاربران جزو گوشی‌های قدیمی محسوب می‌شود، زیرا پس از آن پرچمداران بسیاری با پردازنده اسنپدراگون 820 و سخت‌افزار خیره‌کننده معرفی شده‌اند. این اتفاق هنگام معرفی نکسوس 6 هم تکرار شده بود؛ این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 805 بهره می‌برد، حال آن‌که طی مدت کوتاهی پرچمداران رقبا با پردازنده اسنپدراگون 810 وارد بازار شدند. به هر حال گوگل اجازه نمی‌دهد دوباره چنین اشتباهی به فروش پرچمدارش ضربه بزند و به همین دلیل نسخه دیگری از 6پی را با پردازنده اسنپدراگون 820 و رم 4 گیگابایتی عرضه می‌کند.

image

 

نکته جالب این‌که کمپانی اچ‌تی‌اس طی قراردادی بلندمدت که با گوگل منعقد کرده وظیفه تولید و طراحی گوشی‌های گوگل را برای چندین سال آینده بر عهده خواهد داشت، اما این بدان معنا نیست که نسخه‌ای جانبی از نکسوس 6پی وارد بازار نخواهد شد. شاهد این مدعا هم دستگاهی با همین نام است که در بنچمارک Geekbench آزمایش شده است. این گوشی به پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز شده و 4 گیگابایت رم دارد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، امتیاز‌های خیره‌کننده 2115 و 4903 به ترتیب در عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به 6پی جدید داده شده که خبر از ورود پرچمداری پرمدعا می‌دهد.

فرکانس هسته‌های پردازنده اسنپدراگون 820 در این گوشی روی 1.59 گیگاهرتز تنظیم شده است که در کنار شتاب‌دهنده گرافیکی آدرنو 530، 4 گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید N یک رقیب قدرتمند برای پرچمداران 2016 دست و پا می‌کند. نکته جالب این‌که در بخش مادربرد به کلمه Marlin اشاره شده که طبق شایعات در پرچمدار بعدی نکسوس‌ها نیز حضور خواهد داشت. از طرفی قرارداد طولانی‌مدت گوگل با اچ‌تی‌سی و از طرفی نام نکسوس 6پی اندکی سردرگم‌کننده است؛ اگر پرچمدار جدیدی در حال تولید است، چرا باید نامش نکسوس 6پی باشد؟ اگر این گوشی صرفا یک نسخه ارتقایافته از 6پی است، پس محصول مشترک اچ‌تی‌سی-‌گوگل چه مشخصاتی خواهد داشت و چه امکانات متفاوتی با این نسخه ارتقایافته 6پی ارائه خواهد داد؟

 

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آيا همکاری گوگل و اچ‌تی‌سی می‌تواند سبب فروش بیشتر نکسوس‌ها و همچنین نجات کمپانی تایوانی از ناکامی‌های اخیر شود؟ اگر قصد خرید محصول نکسوسی داشته باشید، ترجیح می‌دهید با مشارکت کدام کمپانی تولید شده باشد: هوآوی یا اچ‌تی‌سی؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

reza.mllt

۱۳۹۵/۲/۱۰
همانطور که اشاره کردید این گوشی در کنار گوشیهای جدید قدیمی محسوب میشود کما این که قیمتش هم مانند گوشیهای جدید است ،البته به خوب بودن گوشی شکی نیست ولی من دوست دارم نکسوسم با چیپ 820 و برند htc باشه،

سياوش

۱۳۹۵/۲/۱۰
سلام
شركت اچ تي سيو به هيچ وجه نميشه با هواوي مقايسه كرد
چه از لحاظ كيفيت ساخت،طراحي و مطمئنا اچ تي سي حرف اولو ميزنه

Ebif_GSM

۱۳۹۵/۲/۱۰
خب معلومه HTC بهترین سازنده ی تلفن همراه هست .