خانهاخبار
در بازار فروش اپلیکیشن: اپل رو در روی گوگل

در بازار فروش اپلیکیشن: اپل رو در روی گوگل

گزارش‌های مختلفی درباره اپل و کاهش فروش محصولاتش منتشر شده است. اما گزارشی که از اپ‌استور اپل و مقایسه آن با گوگل‌پلی منتشر شده نشان‌دهنده سود بیشتر اپل است.
۱۳۹۵/۲/۷

App Annie اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن دو فروشگاه نرم‌افزاری مطرح در پلتفرم موبایل (اپ استور و گوگل‌پلی) را با هم مقایسه کرده است. با توجه به بازار این دو، اصلا عجیب نیست که تعداد دانلود اندروید بیشتر از آی‌اواس باشد. اما نکته جالب‌تر در این گزارش این است که درآمد اپل تقریبا دو برابر گوگل است.

این آمار را باید با سهم این دو از بازار تفسیر کرد. سهم بازار اندروید تقریبا چهار برابر آی‌اواس است، ولی مدل اپل بسیار بهینه‌تر از اندروید است. موبایل‌های اپل قیمت زیادی دارند، به گونه‌ای که حتی ارزان‌ترین موبایل اپل (یعنی آیفون SE) هم 400 دلار است. همین باعث می‌شود که مشتری‌هایش تعهد و دلبستگی بیشتری به گوشی‌هایشان داشته باشند.

 

image

 

شما برای خرید محصولات اپل باید از قبل و با آگاهی تصمیم گرفته باشید و پول جمع کرده باشید. هرچند این موضوع چندان به چشم نمی‌آید، این‌که مشتری‌های اپل درآمد بیشتری دارند نشان‌دهنده این است که آنها با احتمال بیشتری اپلیکیشن می‌خرند یا برای اشتراک رسانه‌ها پول می‌دهند.

استراتژی اپل برای تشنه نگهداشتن مشتری‌ها باعث شده که همیشه تقاضای زیادی برای آیفون وجود داشته باشد. درنتیجه آیفون تبدیل به گوشی لوکس می‌شود. و این در حالی است که بازار جنس دست دوم باعث می‌شود که مشتریان آی‌اواس مجبور نشوند از محصولات اپل دل بکنند و به بازارهای دیگر روی بیاورند.

اپل اپلیکیشنی هم طراحی کرده است که اطلاعات با آن به سادگی از اندروید به آی‌اواس منتقل می‌شود و برای هر گوشی میان‌رده و بالارده اندرویدی معادلی هم در نظر گرفته است. در این شرایط به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با جذب مشتری‌های «باارزش» گوگل، جایگاه این شرکت را در بازار تضعیف و جایگاه خودش را تقویت کند.

با این حساب، شاید اندروید بیشترین سهم را از بازار داشته باشد، اما گاهی بازدهی مهم‌تر از عددهای بزرگ است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

yh

۱۳۹۵/۲/۸
اتفاقا با این خبر میخواد به همین برسه.... اندروید یعنی آزادی و اختیار ... همه چیز که پولی نمیشه ... شما مگه بدت میاد مجانی اپلیکیشن برداری؟!!! این یکی از ایرادات اساسی اپل هستش که به همه چیز به چشم تجارت و سود نگاه میکنه ...
محدودیت هیچ وقت دوست داشتنی نبوده و نیست

آرمان

۱۳۹۵/۲/۸
خلاصه مطلب این بود که اپل از حلق مشتریاش پول میکشه اما شما میتونین با نصب خارج از گوگل پلی هم نسخه pro یک برنامه رو نصب کنین.

امين

۱۳۹۵/۲/۷
جداي از اينا بازي ها و برنامه هاي اپ استورخيلي جامع و با كيفيت و وسوسه انگيزه و آدم بيشتر مواقع نميتونه جولو خودشو بگيره برا نپرداختن پول و صبر كردن به اميد free شدن يا تخفيف خوردنشون
من كه خودم ب شخصه پنج شنبه شبا برا آپ ديت شدن برنامه ي اپ استور و ديدن برنامه و مخصوصا بازي هاي جديد تو ساعت 12 شب لحظه شماري ميكنم هميشه ???

Idin

۱۳۹۵/۲/۷
اینم باید در نظر بگیرین که تعداد اپلیکیشن های پولی اپل، خیلی بیشتر از اندروید هست و بسیاری از برنامه ها و گیم هایی که در اندروید به رایگان از اونا استفاده میکنیم، در آیفون یا آیپد باید پول پرداخت کنیم براش... بعنوان مثال بازی gta سان اندریاس در اندروید رایگان بوده اما در اپ استور نزدیک ۶ دلار قیمت داره!
ضمنا اندرویدی ها به جز پلی استور گوگل، از مراجع دیگری هم اپلیکیشن دانلود میکنن که اگر مانند اپل که فقط اپ استور رو داره، فقط از پلی استور قابل دریافت بود، نتیجه فرق میکرد! مثلا تو همین ایران از بازار و ایران اپس و پلازا خیلی بیشتر اپلیکیشن دانلود میشه تا پلی استور خود گوگل!! که اپلیکیشن های پولی هم شامل میشن...
حالا تصور کنین تو هر کشوری مانند اینجا چنین مراجعی وجود داره مانند موبو مارکت و موبوگین و اپ توید و...
حال اینکه اپل فقط اجازه دانلود از اپ استور رو ممکن کرده و ۹۰% از اونجا دانلود میکنن...
قبلا حالا چیزی به اسم سیبچه هم وجود داشت که زود جلوشو گرفت اپل...
تو بررسی ها و آمار دادن ها این فاکتور ها رو هم باید در نظر گرفت...