خانهاخبار
برقراری امنیت در وایبر با رمزنگاری کامل پیام‌ها

برقراری امنیت در وایبر با رمزنگاری کامل پیام‌ها

پس از واتس اپ، حالا نوبت وایبر است تا امنیت کاربران خود را بالا ببرد. این سرویس اعلام کرد که از این پس تمام پیام‌های شخصی و گروهی ارسال شده از طریق این پیام رسان کاملا رمزنگاری خواهند شد تا دیگر کاربران نگران شنود مکالمات خود نباشند.
۱۳۹۵/۲/۱

شاید دیگر کمتر کسی در ایران از اپلیکیشن وایبر استفاده کند؛ پیام‌رسانی که زمانی بین کاربران ایرانی بسیار محبوب بود، اما به دلیل اختلال در عملکرد، کاربران آن را رها کردند و سراغ جایگزین‌هایی مثل تلگرام رفتند.

وایبر با وجود اینکه امکانات خوب و کاملی با خود به همراه داشت، از نظر امنیت و رمزنگاری اطلاعات جزو ضعیف‌ترین‌ها بود. این سرویس، که هم اکنون بیش از 700 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، به تازگی رمزنگاری کامل روی پیام‌های شخصی و گروهی در تمام پلتفرم‌ها را اعمال کرده است تا از این پس کاربران وایبر با خیال آسوده‌تری از این سرویس استفاده کنند.

 

image

 

با استفاده از رمزنگاری End-to-End در وایبر، دیگر هیچ فرد یا سازمانی قادر نخواهد بود به پیام‌های شما دسترسی داشته باشد، حتی خود شرکت وایبر. همچنین ویژگی جدیدی به این برنامه اضافه شده که امکان پنهان کردن مکالمات از صفحه اصلی چت را به کاربر می‌دهد.

رمزنگاری پیام‌ها تا 2 هفته دیگر به صورت کامل انجام می‌شود و شما آیکون یک قفل بسته را در کنار کادر چت خود مشاهده خواهید کرد. اگر همچنان از وایبر روی گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، بهتر است آن را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سینا

۱۳۹۵/۲/۱
مگه وایبر زندس هنوز؟
والا واتس اپ هم داره از بین می ره چ برسه به وایبر الان فقط تلگرامه
اگه برنامه دیگه ایی هم هست بگین مام استفاده کنیم