خانهاخبار
60 سوال شما درباره iPhone SE همراه با جواب جی‌اس‌ام

60 سوال شما درباره iPhone SE همراه با جواب جی‌اس‌ام

در این پست می‌توانید گلچینی از سوالات رایج درباره آیفون اس ای را، که خوانندگان سایت مطرح کرده‌اند، همراه با جواب‌های جی‌اس‌ام مشاهده کنید.
۱۳۹۵/۱/۲۹

اگر به خاطر داشته باشید، چند روز پیش از شما خوانندگان عزیز سایت درخواست کردیم سوال‌هایتان را در مورد iPhone SE از جی‌اس‌ام بپرسید تا اگر قصد خرید این گوشی را دارید یا به‌تازگی آن را خریداری کرده‌اید، بتوانیم کمک کوچکی به شما کرده باشیم. حال پس از گذشت چند روز بیش از ۲۲۵ نظر از شما دوستان عزیز دریافت کردیم و آنهایی را که مربوط به موضوع اصلی بود جواب دادیم. اکنون ۶۰ سوال و جواب کاربردی‌تر را برایتان گلچین کرده‌ایم تا بار دیگر به سوالات متداول آیفون اس‌ای نگاهی بیندازیم؛ شاید سوال شما هم مشابه سوال سایر خوانندگان باشد و بتوانید جوابتان را دریافت کنید.

 

image

 

سلام. من خیلی جستجو کردم تو اینترنت اما جواب سوالم رو پیدا نکردم. کیفیت پخش صوتی آیفون 5 اس تا حالا از تمام آیفون های ساخته شده بهتر بوده حتی آیفون 6 و 6 اس هر دو از لحاظ خروجی صوتی افت داشتند (منظورم اسپیکر نیست منظورم خروجی صوتی وقتی دستگاه رو از طریق کابل AUX به پخش کننده وصل میکنید یا با یه هدفون درست حسابی آهنگ گوش میدید). میخواستم ببینم آیفون اس ای تراشه صوتی 6 اس را داره یا Cirrus Logic (338S1117) مثل 5 اس؟ من کیفیت پخش صوتی خیلی خیلی واسم مهمه. ممنون میشم جوابشو بگید.

  • آیفون اس‌ای همانند آیفون‌های ۶اس و ۶اس پلاس از چیپ‌های صدا Apple/Cirrus Logix مدل 338S00105 و 338S1285 بهره می‌برد، اما بعید به نظر می‌رسد اپل با انجام این به‌روزرسانی باعث افت کیفیت خروجی صدا در محصولات جدیدش شود!

سلام... خسته نباشید... میخواستم بدونم آیا پارت نامبرهای مختلف این گوشی با هم تفاوت دارند؟ چون من تحقیق کردم و جز تفاوت شارژرهاشون و پشتیبانی از اپراتورها چیز دیگه ای ندیدم.... اگه میشه توضیح بدین... ممنون.

  • خیر، تفاوت خاصی جز شارژر‌ها ندارند، به جز پارت نامبر E/A که مربوط به کشور امارات است که فاقد FaceTime هستند و حین خرید باید دقت کرد، و برخی پارت نامبر‌های کشور چین که فاقد وای‌فای هستند که البته جای نگرانی نیست، چون وارد بازار کشورمان نمی‌شوند.

جنس فلز استفاده شده در SE مثل سری S از فلز 7000 هستش؟؟؟ ممنون از GSM.

  • خیر.

سلام میخواستم بدونم مقاومت بدنه این گوشی با ۵اس چه تفاوتی داره.

  • یکسان هستند. متاسفانه اپل در ساخت آیفون اس ای از آلومینیوم سری ۷۰۰۰، برخلاف آیفون ۶اس و ۶اس پلاس و اپل واچ، استفاده نکرد!

این آیفون 2 گیگ رم داره یا 1 گیگ؟ یه سری جاها نوشته دو گیگ یه سری جاها یک گیگ!!!

  • آیفون اس ای همانند ۶اس و ۶اس پلاس دارای ۲ گیگابایت رم است دوست عزیز.

سلام. از اینکه این فرصت و وقت رو گذاشتید تشکر می کنم.
من تا الان گوشی هام اندروید بوده و طبق تجربه تو اندروید و مرورگر کروم، برای وب گردی صفحه نمایش زیر 4.5 اینچ خیلی اذیت کننده س. آیفون SE با توجه سخت افزار قوی و قیمت مناسبش خیلی وسوسه انگیزه، اما ضعفش سایز کوچیک صفحه نمایششه که بعضی افراد میگن سیستم عامل iOS برای صفحات کوچیک بهینه س و مثل اندروید اذیت کننده نیست. در این مورد می خواستم نظر شما رو بپرسم که آیا تو وب گردی و سایر کارها، صفحه SE چطوره؟

  • مهاجرت از صفحه‌نمایش ۴.۵ اینج به ۴ اینچ در اوایل کار با گوشی کمی سخت است، ولی در کل کار با آی‌اواس بسیار راحت‌تر از اندروید است. پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید آیفون چند ساعتی با آن کار کنید تا خودتان بهتر متوجه شوید کدام یک برایتان مناسب‌تر و راحت‌تر است.

سلام این گوشی مثل s5 ضخامت داره و نازک نیست دیگه؟ و دوربین هم کیفیت بالا داره؟ من خودم 4 اینچ دوست دارم. ولی بازم می خوام بدونم این بهتره در کل یا S6؟ و یه توضیح کلی ازش بدین. از سرعت و لمس و... ممنونم.

  • ضخامت آیفون اس ای و ۵اس هردو ۷.۶ میلی‌متر است، دوربین اصلی اس ای از ۸ به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا یافته و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را دارد. در کل اگر قیمت را در نظر نگیریم، آیفون ۶اس با توجه به پشتیبانی از 3D Touch صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و استفاده از نسل دوم سنسور اثر انگشتی که دوبرابر سریع‌تر است و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی برتری چشمگیری نسبت به آیفون اس ای دارد. اما اگر صفحه نمایش ۴ اینچی را ترجیح می‌دهید، آیفون اس ای بی‌شک قدرتمندترین گوشی ۴ اینچی ساخته‌شده تاکنون است.

اگر از نمایندگی اپل در کشور امارات بخواهیم یه آیفون بخریم، میتونیم پارت نامبر LL/A پیدا کنیم؟ راهنمایی کنین لطفا ؟؟!!

  • فروشگاه‌های رسمی اپل در امارات تمامی محصولات را با پارت نامبر E/A عرضه می‌کنند. اگر قصد خرید آیفون با پارت نامبر LL/A در امارات را دارید باید از خرده فروشی‌ها خریداری کنید.

سلام اقای چمنی عزیز ببخشید سوالم بی ربطه ولی در مورد آیفونه من میخوام ایفنمو برای سه چهار هفته حداقل یه ماه خاموش کنم قبل از خاموش کردنش چیکار کنم باطریش خراب نشه ینی توش مقداری شارژ نگه دارم خاموش کنم یا بدون شارژ خاموشش کنم چون دیگه خودتون میدونید باطریش در نمیاد اگه راهکار یا پیشنهادی دارین ممنون میشم بهم بگین مرسی از سایت فوق العاده خوبتن.

  • دوست عزیز سیستم آی‌سی شارژ و باتری آیفون به گونه‌ای طراحی شده که با هر مقدار شارژی دستگاهتان را خاموش کنید به سلامت باتری صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

آیا نبود ICCID در نسخه های آنلاک مشکل محسوب می شود؟

  • خیر، تمامی مدل‌های آنلاک فکتوری فاقد ICCID هستند.

با سلام خدمت مشاور محترم
من می خواستم بدونم آیا گوشی های اپل از OTG پشتیبانی میکنن؟
اگر پشتیبانی می کنند کدام مدل ها ؟

  • آن طور که در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌کنید، خیر. تبدیل‌هایی نظیر Lightning به SD یا USB هستند که می توانید عکس‌ها را Import/Export کنید.

سلام من ميخواستم تفاوت آيفون 6s با SE رو بدونم. ممنون.

با سلام ببخشید آنتن دهی آیفون اس ای در مقایسه با رقبای خود آیفون ضعیف تر هست؟

  • خیر.

سلام ببخشید این گوشی دوربینش لرزشگیر اپتیکال هم داره؟

  • خیر، لرزشگیر اپتیکال فقط در آیفون‌های ۶ پلاس و ۶اس پلاس به کار رفته است.

سلام . به نظر شما الان گوشی آیفون 5 اس رو با قیمت 1200000 بخرم بهتره یا صبر کنم گوشی آیفون اس ای ارزون تر شه؟

  • آیفون اس‌ای وقتی به قیمت ثابت خود برسد ۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود. بستگی به بودجه خودتان دارد دوست عزیز، هرچند بهتر است با کمی هزینه بیشتر آیفون اس‌ای را بخرید که تا چند سال آینده پشتیبانی کامل را از سوی اپل داشته باشید.

سلام و سپاس فراوان برای سایت خوبتون. خواستم بدونم اپل SE 128 هم تولید شده یا می شه؟

  • خیر، آیفون اس‌ای فقط در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی به فروش می‌رسد.

سلام خسته نباشید اقای چمنی من قبلا هم این سوال رو پرسیدم ولی متاسفانه جواب ندادین 
من تا حالا با آیفون کار نکردم و میخوام این گوشی رو تهیه کنم
من کل برنامه هایی که بخوام تو گوشی بریزم بیشتر از 7تا نمیشه مثل اینستا، تلگرام،کلش و....
سوالم اینه که 16گیگ کم میاد برای من؟؟؟؟

  • دوست عزیز اگر خیلی اهل عکاسی و فیلم‌برداری نباشید، مشکلی پیش نمی‌آید. فقط توجه داشته باشید که نسخه ۱۶ گیگابایتی حدود ۱۱.۵ گیگابایت را برای استفاده در اختیارتان قرار می‌دهد.

سلام خسته نباشید. من در حال حاضر آیفون 6 16 گیگ دارم به نظرتون ارزششو داره بخوام بفروشمش و آیفون اس ای بخرم ؟ ابعاد صفحه گوشی اصلا برام مهم نیست و به نظرم ظاهر SE خیلی جذاب تره.. حالا راهنمایی شمارو میخوام!

  • کار درستی به حساب نمی‌آید.

آیا بدون جیلبریک امکان تایپ فارسی وجود دارد؟

  • بله، iOS کیبورد عربی دارد که شامل حروف فارسی هم می‌شود. کیبوردهای فارسی فراوانی در AppStore هستند که می‌توانید دریافت و استفاده کنید.

سلام، من 6 ماه هست آیفون 6 دارم به نظرتون می ارزه بدم اس ای بردارم یا نه؟ ممنون.

  • خیر.

سلام. ممكنه درمورد موارد زير اطلاعات بديد:
1- جیلبریک
2- مديريت فايل در iOS
3- و نحوه متوجه شدن رسيدن پيام به مخاطب
ممنون

  • جیلبریک را در حال حاضر اگر iOS 9.1 باشید می‌توانید انجام دهید. برنامه‌های مدیریت فایل بسیاری در AppStore هستند که می‌توانید دریافت کنید. اس‌ام‌اس دلیوری به کل در آیفون نیست و نخواهد بود، اما اگر از سرویس iMessage استفاده کنید، می‌توانید آگاه شوید چه زمانی پیغامتان به شخص مورد نظر ارسال و خوانده شده است.

سلام آیا این گوشی به قیمت واقعی همان 1700 خواهد رسید یا بریم 6s بگیریم؟؟

  • هر گوشی در بازار کشورمان با گذشت زمان به قیمت واقعی خود خواهد رسید، اگر خریداران صبر پیشه کنند.

با سلام به نظر شما اندازه نمایشگر آیفون 6 پلاس برای خانوم ها مناسب هست؟ اینکه به دلیل ورود آیفون اس ای ، 6اس پلاس در همه رنگ ها به آسانی در بازار موجود نیست صحت دارد؟ ممنون.

  • بسیاری از خانم‌ها سری پلاس آیفون‌ را ترجیح نمی‌دهند، اما بدین معنا نیست که این گوشی مناسب بانوان نباشد، بلکه به نیاز‌ها و سلایق شخصی بستگی دارد. کم و زیاد شدن یک رنگ یا ظرفیت آیفون گاهی در بازار کشورمان اتفاق می‌افتد.

سلام آقای چمنی یه سوال داشتم راسته که میگن نسخه 16 گیگابایت خیلی زود پر میشه؟
من فقط 2 بازی آنلاین میخوام بریزم و اینستا، تلگرام و 15 تا آهنگ. واسه اینا 16 کافیه آیا؟؟؟؟

  • با توجه به توضیحی که دادید، بله، کفایت می‌کند.

آقای چمنی از نظر شارژ دهی 5SE بهتر است یا 6s Plus؟

  • iPhone 6s Plus

آقای چمنی خسته نباشید. به نظر شما بهترین گوشی حال حاضر دنیا چیست؟؟ و آیا با جیلبریک میشود کلیه برنامه های دلخواه رو از اپ استور دانلود کرد؟؟؟

  • از نظر شخصی بنده آیفون ۶اس پلاس. پس از جیلبریک از AppStore نمی توانید به رایگان تمامی برنامه‌ها را دریافت کنید.
سلام آقای چمنی لطفا به این سوال پاسخ بدین.
درسته که آیفون 16 گیگ به کابوس تبدیل میشه؟؟؟ من فقط میخوام آسفالت 8، کلش، اینستا و تلگرامو نصب کنم با 10 تا موزیک. واسه اینا کافیه؟؟؟؟
  • بله، کافی است.

 

image

 

آقای چمنی امکانش هست که در آینده اپل گوشی با همین طراحی ولی با صفحه نمایش بزرگتر و نرم افزار و سخت افزار پیشرفته تر بزنه؟

  • دوست عزیز بنده صلاحیت پیش‌بینی تصمیم‌های تیم بزرگ مهندسی اپل را به هیچ عنوان ندارم، انجام این کار امری دشوار است، اما بعید به نظر می‌رسد از طراحی ۵اس برای آیفون‌های نسل آینده استفاده کند.

اگه بخوایم گوشی آیفون رو از یک کشور دیگه واسمون خریداری کنن به چه مشکلاتی برمیخوریم و راه حلش چیه؟

  • به هیچ مشکلی برنخواهید خورد، تنها ممکن است قیمت نهایی از ایران گران‌تر تمام شود.

من 6 64 دارم. راضیم از گوشی ولی چون قبلش 5اس داشتم از اندازه راضی تر بودم!! حالا موندم صبر کنم تا آیفون بعدی یا 6اس یا SE؟!

  • از نظر بنده بهتر است صبر پیشه کنید تا نسل بعدی آیفون در شهریور ماه امسال معرفی شود.

سلام میخواستم بدونم قیمت این گوشی تا 1.500.000 هم میاد؟؟؟

  • بعید به نظر می‌سد.

با سلام و خسته نباشید.
میخواستم بدونم به نظرتون iPhone SE یا iPhone 6s Plus بهتره؟ با توجه به اختلاف قیمت حدود 700000 تومانی نسخه 64 گیگابایتی هر کدوم و همچنین دوربین جلوی بهتر 6s Plus ، صفحه نمایش بزرگتر و با کیفیت تر 6s Plus و همچنین قابلیت هایی مثل 3D touch و cpu ضعیفتر SE (دو هسته ای 1.84 GHz آیفون SE نسبت به دو هسته ای 2 GHZ آیفون 6S Plus)

  • اگر قیمت را در نظر نگیریم، آیفون ۶اس پلاس بهتر است.

به نظرم 6s یا 6s Plus بگیر البته اگر با اندازه 4 اینچ مشکلی نداری آیفون SE هم خوبه ولی نه الان بذار بیاد پایین قیمتش.

  • اگر توان خرید گوشی تا سقف ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان را دارید، گلکسی اس۷ و اس۷ اج گزینه بهتری است.

من بین SE و 6s موندم. این دو قابلیت نسل دوم سنسور و 3D Touch انقدر مهم هستند که بخوام 400 تومن بیشتر هزینه کنم واسه 6s؟

  • اگر توان افزایش بودجه‌تان را برای آیفون ۶اس دارید، ارزشش را دارد، چرا که می‌توانید از صفحه نمایش بزرگ‌تر، نسل دوم تاچ آیدی، بدنه‌مقاوم‌تر، دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی و 3D Touch لذت ببرید!

من گوشی چهار اینچی اندازمه ولی واقعا بم فشار میاد 1900 واسه نسخه 64 اش بدم.
16 هم به دردم نمیخوره. چیکار کنم؟:(
چرا انقد حاشیه سود اپل واسه این گوشی زیاده:(

  • دوست عزیز اکثر محصولات اپل نسبت به دیگر برند‌ها قیمت بیشتری دارد. سود اپل زیاد است، اما به همان نسبت دارای کیفیت بیشتری نسبت به رقباست، به خصوص از لحاظ نرم‌افزاری. پشتیبانی چند ساله آی‌او‌اس و سیستم‌عاملی بدون ویروس و کمترین هنگی و کند شدن از نظر بنده ارزشش را دارد تا بهایی بیشتر بپردازید.
 

سلام. میخواستم بدونم کیفیت دوربین این گوشی بهتره یا اس6 سامسونگ؟ خودم اس6 سامسونگ دارم میخوام بدونم اگه کیفیتش پایینتره نگیرمش؟

  • اختلاف نظرها بسیار است، می‌توانید با مشاهده مقایسه دوربین بین این دو گوشی خودتان قضاوت کنید.


سلام. برای نصب برنامه یا بازی برروی آیفون باید گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم یا مثل اندروید از خود گوشی میشه نصب کرد؟

  • از خود آیفون می‌توانید با مراجعه به AppStore دانلود ونصب کنید، البته پیش از آن نیاز به ساخت یک اپل آی‌دی دارید.

صرف نظر از انداره نمایشگر، آیفون 6 بهتر است یا آیفون SE؟

  • iPhone SE

آقای چمنی شما خودتون از چه گوشی ای استفاده میکنید؟

  • iPhone 6s Plus

سلام خسته نباشید.... میخواستم بدونم این گوشی از 16 گیگ چند گیگش در اختیار کاربر قرار داره؟

  • ۱۱.۸ الی ۱۲ گیگابایت

سلام. آقای چمنی شما میگی تا یه ماه دیگه قیمتش میشه یک میلیون و ششصد
لطفا بگو قیمت نسخه 16 و 64 گیگش چقدر میشه. که بدونیم منظور کدوم نسخه س. و اختلاف بین دونسخه چند تومنه؟
و اینکه لطفا بررسی های مختلف ویدیویی رو بذارید ازش توی سایت تا ببینیم و راحت تر برای خریدش تصمیم بگیریم.

  • دوست عزیز به صراحت نمی‌توان این اطمینان را داد، اما اگر نرخ ارزهای خارجی بالا نرود و ورود آیفون اس‌ای به بازار انبوه‌تر شود، امکان پذیر است. نسخه ۱۶ گیگابایتی ۳۹۹ و نسخه ۶۴ گیگابایتی ۴۹۹ دلار است که اگر به طور مثال با نرخ دلار ۳،۵۰۰ تومان + ۲۰۰،۰۰۰ تومان سود فروشنده و واردکننده حساب کنیم، به ترتیب قیمت واقعی آنان در بازار کشورمان حدود ۱،۶۰۰،۰۰۰ برای نسخه ۱۶ گیگابایتی و ۱،۹۵۰،۰۰۰ برای نسخه ۶۴ گیگابایتی خواهد شد.

سلام. میخواستم بدونم کیفیت دوربین این گوشی در حد گوشی هایی مانند الجی جی4 و نوت5 ومیت8 هوآوی هستش؟

  • اگر از نظر میزان مگاپیکسل نسنجیم، بله.

سلام، من بین گوشی  6 و 5SE موندم نمیدونم کدوم بخرم برسی هاشون دیدم ولی هنوز تو انتخاب شک دارم ممنون میشم اگه با نظراتتون به من کمک کنید.

  • دوست عزیز آیفون اس‌ای سخت‌افرازی مشابه آیفون ۶اس دارد، اما با صفحه‌ای کوچک‌تر. آیفون ۶ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و طراحی با لبه‌های کرو دارد. به طور حتم نمی‌توان پیشنهاد داد کدام یک برای شما مناسب‌تر است. اول باید ببینید نیاز‌های اصلی‌تان چیست.

سلام با توجه به قیمت بسیار بالای این گوشی آیا نسبت به سایر رقبا مثل گلکسی S7 اصلا ارزش خرید دارد؟؟؟!

  • اگر به دنبال گوشی‌ای با سیستم‌عامل پایدار، بدون ویروس، کمترین کندی و هنگی هستید، بله، ارزش دارد.

با سلام من میخواستم به یکی از آشناهام بگم که این گوشی رو از آمریکا واسم بیاره تا واسم به قیمت جهانیش ($399) دربیاد، تا 20 روز دیگه میاد ایران. میخواستم بپرسم آیا در این صورت با اپراتورهای تلفن همراه ایران کار میکنه و مشکلی پیدا نمیشه یا باید کار خاصی انجام بشه روش؟ اگه جواب مثبته هزینه ش چقدره؟

  • اگر نسخه Unlocked Factory را خریداری کنید، بدون هیچ گونه مشکلی با تمامی اوپراتور‌ها کار خواهد کرد. توجه داشته باشید نسخه‌های آنلاک در آمریکا فاقد ICCID در پشت جعبه هستند.

با سلام وعرض ادب سوالی داشتم بین SE و Note5 مردد هستم. میدونم این دو همه چیزشون متفاوته ولی نظر جی اس ام را می خواستم چون برام محترمه. کدام را بخرم؟ با سپاس.

  • نوت ۵ را باید با همرده آی‌اواسی خودش یعنی آیفون ۶اس پلاس مقایسه کرد. بهتر است اول تصمیم بگیرید کدام اندازه صفحه‌نمایش و سیستم‌عامل برایتان راحت‌تر است.

سلام و خسته نباشيد به همه بچه هاي گل جي اس ام من سوال برام پيش اومده خيلي جاها هم گشتم اما جوابي پيدا نكردم جديدا اعلام شده كه آيفون های ٦ به بعد ميتونن با شارژر آيپد شارژ كرد ! حالا آيفون اس ای هم ميتونه از اين قابليت پيروی كنه يا با مشكل روبرو ميشه برای باتريش! خيلی خيلی ممنونم.

  • طبق گفته خود اپل در بخش فروشگاه اینترنتی این شرکت، استفاده از شارژر ۱۲ واتی برای تمامی آی‌دیوایس‌ها حتی اپل واچ مجاز است، پس با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید دوست عزیز.

لطفا درباره قیمتی که ارزش خرید داشته باشه اطلاع رسانی کنید.

  • اگر قیمت‌ ارزهای خارجی بالا نرود، ۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان.

پردازنده گرافیکی این گوشی همون پردازنده 6s؟ ممنون از سایت خوبتون.

  • بله.

واقعا چقدر تفاوت داره با 5s و دوربین جلو چقدر بدرد بخور هست 1.2 خیلی کمه آخه؟

  • از لحاظ قدرت سخت‌افزار و دوربین اصلی نسبت به ۵اس بسیار قوی تر است. دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی جلو پیش از این در آیفون های قبلی هم به کار رفته بود که کیفیت قابل قبولی دارد و وجود فلاش برای دوربین جلو کمک شایانی به بهبود کیفیت عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور و هنگام شب کرده است.

به نظر شما این مدل هم بازار فروش دست دوم خوبی در ایران خواهد داشت؟

  • به مرور با گذشت زمان حداقل ۹ ماهه به راحتی در بازار فروش گوشی‌های دست دوم جا باز خواهد کرد.

آقای چمنی عزیز به نظر حضرتعالی اطلاق لقب میان رده خوش قیمت برای گوشی ای که قیمتی برابر با یک پرچمدار دارد اصطلاح درستی است؟!!!
این گوشی قرار بود با سیاست تغییر توازن بازار گوشیهای میان رده به نفع اپل تولید و وارد بازار شود اما قیمتی که برای آن درنظر گرفته شده این سیاست را به نوعی با شکست مواجه خواهد کرد. هیچ عقل سلیمی با وجود آیفون 6s که قیمتی حدود 15٪ بیشتر دارد، خرید این گوشی را تایید نمیکند. 
پرگویی بنده را عفو کنید اما به نظرم اصطلاح میان رده خوش قیمت برای این گوشی اصلا برازنده نیست، مگر اینکه لقب (خوش قیمت) را به نفع اپل تعبیر کنیم نه خریداران محصولات این کمپانی!!!

  • دوست عزیز قیمت پایه آیفون اس ای ۳۹۹ دلار است که نسبت به قیمت ۶۴۹ دلاری آیفون ۶اس تفاوت چشمگیری دارد. محصولات اپل به طور کلی قیمت بالاتری نسبت به دیگر برند‌ها دارند و نباید آیفون اس ای را با پرچمداران دیگر برندها مقایسه کرد.

سلام اگر این گوشی توی آب بیفتد سالم میماند؟

  • تا چند ثانیه ممکن است مشکلی پیش نیاید، اما به طور کل این گوشی ضدآب نیست و هیچ گونه تضمینی برای سلامت دستگاه در صورت افتادن در آب وجود ندارد.

سلام. تا تابستون احتمالش هست پایینتر بیاد قیمتش؟ ینی در حد 300-400 تومن؟!

  • قیمت پایه این گوشی ۳۹۹ دلار است که اگر به ثبات قیمت خود در بازار ایران برسد، با قیمت ۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان می‌توانید خریداری کنید.

میخواستم بدونم از نظر گرافیکی کدوم آیفون بهتر عمل میکنه
1. آیفون SE
2. آیفون 6S
3. آیفون 6S Plus
و اینکه با توجه به اندازه کوچکی که این گوشی دارد ارزش خریدش نسبت به دو آیفون دیگه چجوریه.

  • از نظر قدرت گرافیکی یکسان هستند. اندازه صفحه‌نمایش هم مربوط به سلیقه شخصی‌تان است و نمی‌توان به صراحت گفت کدام یک ارزش خریدشان بیشتر است.

سلام میخواستم بدونم دوربین جلوی این گوشی در چه سطحیه؟؟؟؟ آیا میشه باش عکسای عالی سلفی گرفت و قابلیت رقابت با دیگر گوشی های بازار داره؟؟؟

  • دوربین جلو آیفون اس ای ۱.۲ مگاپیکسل است که نسبت به دوربین ۶اس ۵ مگاپیکسلی کیفیت پایین تری دارد، اما فلاش دوربین جلو در محیط‌های کم‌نور و هنگام شب کمک شایانی به بهبود آن کرده است.

سلام به عوامل جی اس ام. ببخشید میخواستم ببینم این گوشی واقعا یکی از میان رده های اپله!!! و در کل یعنی نمیشه گفت یه گوشی عالیه؟؟؟؟؟؟ و همچنین میخواستم ببینم این گوشی بهتره یا آیفون 6 (از هر نظر)؟؟؟؟؟؟ و بعد از اونا میخواستم ببینم تاچ آیدیش اذیت نمیکنه (مشکلی توش دیده نمیشه) و دوربین سلفیش چه کفیت عکسی رو داره؟؟؟؟؟ ممنون از شما.

  • اگر بخواهیم نسبت به آیفون ۶اس بسنجیم، بله میان رده است. این‌که آیفون اس ای بهتر است یا ۶ بستگی به نیازهای شما دارد. به طور مثال اگر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برایتان اهمیت بیشتری نسبت به قدرت پردازنده دارد، آیفون ۶ گزینه‌ بهتری است. تاچ آی‌دی نسل اول هیچ مشکلی ندارد و فقط سرعتش کمتر است. نمونه عکس‌های سلفی این گوشی را نیز می‌توانید در اینترنت سرچ کنید.

اگر بخوایم گوشی آیفون رو از کشور امارات تهیه کنیم به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

  • بهتر است پارت نامبر E/A را خریداری نکنید که فاقد FaceTime است.

سلام آقای چمنی میخواستم بدونم که بین آیفون SE 64 گیگ و آیفون 6s 16 کدومشون بهترن؟ البته یه تبلت سامسونگ با رم بالا هم دارم از این جهت.

  • اگر تبلت سامسونگ با حافظه بالا دارید که نیاز‌هایتان را برطرف می‌کند، آیفون ۶اس ۱۶ گیگابایت.

سلام آقای چمنی می خواستم بگم که من میخوام این گوشی رو بخرم ولی انقدر که مطلب خوندیم که گوشی یدفعه منفجر میشه این من هم ناامید میکنه و هم می ترسم که کلی بابتش پول میدم که مال من هم یدفعه اینطوری نشه.. به نظر شما باید چی کار کنم؟ راهی وجود داره که اصلا بدونیم گوشی اصل هست و سالمه؟ ممنون از شما...

  • دوست عزیز اینها شایعاتی بیش نیست! با اطمینان خرید کنید و از دستگاهتان لذت ببرید. 

 

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (174 نظر)

Mehrshad

۱۴۰۱/۱۰/۱۸
سلام ایمان جان
خیر نه آیفون SE و نه هیچ آیفون دیگری، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنه و باید همون ابتدا حافظه‌ای که خریداری می‌کنی رو با دقت انتخاب کنی

ایمان علیزاده

۱۴۰۱/۱۰/۱۷
سلام آیفون se مموری میخوره؟

arad

۱۴۰۱/۶/۳
سلام خسته نباشید ببخشید این گوشی ایفون seنوش آکش پیدا میشه ممنون خدا نگهدار

فرید

۱۳۹۹/۹/۸
سلام
من میخوام ایفونse۲۰۱۶ بخرم
باید چه چیز هایی رو در نظر بگیرم

حسین

۱۳۹۹/۲/۲۱
داداش مثل سامسونگ کہ اولش میگری اشنا نیستی ولی یواش یواش یاد میگیری