خانهاخبار
برای حفظ زمین، هر کاربر باید حداقل 3 سال از آیفون خود استفاده کند

برای حفظ زمین، هر کاربر باید حداقل 3 سال از آیفون خود استفاده کند

شاید بهتر باشد برای چند لحظه هم که شده از موج‌سواری روی جریان پرسرعت تکنولوژی دست بکشیم و به سیاره‌ای بیندیشیم که در آن زندگی می‌کنیم. روزانه با خرید هرچه بیشتر گجت‌ها و کالاهای مصرفی تولید گازهای گلخانه‌ای را افزایش می‌دهیم و به تنها سیاره قابل سکونت در این جهان صدمه وارد می‌کنیم...
۱۳۹۵/۱/۲۸

در حالی که بازار تکنولوژی روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود و افرادی با سن نسبتا بالاتر و پایین‌تر از میانگین کاربران صاحب گجت‌های جدید می‌شوند، اپل درباره محیط زیست هشدار می‌دهد. هرچه به روز جهانی زمین نزدیک‌تر می‌شویم، کمپانی‌های بیشتری درباره فرهنگ غلط مصرف‌گرایی اخطار می‌دهند؛ فرهنگی که میان ساکنان این سیاره دوست‌داشتنی رواج یافته است. اپل هم به این جمع پیوسته و از کاربران می‌خواهد هر گجت را حداقل سه سال نگهداری کنند و پس از این مدت در صورت تمایل اقدام به تعویض و خرید محصول جدید نمایند.

 

image

 

همان طور که می‌دانید، زباله‌های باقیمانده از محصولات هوشمند یکی از گران‌ترین و همچنین ماندگارترین پسماندها در طبیعت هستند. گرانی این زباله‌ها را از آنجا می‌توان فهمید که اپل تنها از طریق بازیافت گجت‌های مرجوعی و تاریخ‌گذشته خود توانست 40 میلیون دلار درآمد کسب کند، زیرا این کالاها سرشار از طلا، نقره و مس هستند. اپل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «انتظار می‌رود کاربرانی که از گجت‌های مبتنی بر iOS و watchOS استفاده می‌کنند و همچنین آنهایی که محصولات مبتنی بر OS X و tvOS را خریداری کرده‌اند هرکدام به ترتیب 3 و 4 سال از کالاهای خود پیش از تعویض استفاده کنند.»

اگرچه استفاده از کامپیوترهای دسکتاپی که بر پایه OS X هستند در مدت 4 سال منطقی به نظر می‌رسد، نگهداشتن آیفون یا حتی ساعت هوشمند برای 3 سال شاید کار هر کسی نباشد. با توجه به این‌که هر ساله محصولات جدیدی روانه بازار می‌شود، برای نگهداشتن یک گوشی به مدت 3 سال اراده فولادین نیاز است!

نظر شما درباره نخریدن گجت‌های جدید به منظور حفظ زمین چیست؟ آیا استفاده از گوشی سه‌ساله هزینه زیادی برای زندگی‌کردن روی سیاره زیبایی مثل زمین است؟!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

ایمان

۱۳۹۵/۵/۱۰
کار خوبی میکنه

ایمان

۱۳۹۵/۵/۱۰
شاید هر روز اونا گوشی دادن بیرون شما باید هر روز گوشی بخری؟ وقتی مشتری هست اونا میسازن نه هر وقت دلشون بخواد

ایمان

۱۳۹۵/۵/۱۰
نمیدونم شما هم یادت.ن میاد یا نه ولی یه زمانی تا چیزی خراب نمی شد عوضش نمی کردیم
تمام سیاست کارخانه جات شده بود کیفیت و دوام الآن دیگه هم عمر محصولات رو جوری تنظیم می کنن که تا یه حدی بیشتر کار نکنه بعدم با مد گرایی مجبور میشی قبل از اینکه همون عمر کوتاه به اصطلاح گجت ها سز برسن عوضش کنی
من که گوشیمو خعلی ساله دارم و تا زمانی که کار کنه نگهش میدارم

robin

۱۳۹۵/۱/۲۹
??? :/

محمد

۱۳۹۵/۱/۲۹
اپل اگه به فکر محیط زیست بود،آیفون 5c زیادی تولید نمیکرد که سه میلیون تا رو دستش بمونه.