خانهمقاله‌ها
چگونه از دستبند سلامتی خود استفاده مفید کنیم؟

چگونه از دستبند سلامتی خود استفاده مفید کنیم؟

اخیرا دستبند سلامتی خریده‌اید؟ دوست دارید که به کمک آن سلامت جسمی خود را افزایش دهید؟ بهتر است برای لذت بردن بیشتر از فعالیت‌هایتان و کسب نتیجه بهتر، این مطلب را بخوانید و به توصیه‌هایش عمل کنید.
۱۳۹۵/۱/۱۹
image

 

دستبند سلامتی از آن دسته گجت‌هایی است که امروزه استفاده از آنها بیش از پیش متداول شده. ممکن است خودتان هم یکی خریداری کرده باشید یا هدیه گرفته باشید. به هرحال اگر اکنون دستبند سلامتی دارید، وقتش رسیده است که از آن بهترین استفاده ممکن را بکنید. این دستگاه کوچک می‌تواند مشوق خوبی برای شما باشد تا سبک زندگی سالم‌تری در پیش بگیرید، بنابراین تصمیم گرفتیم چند توصیه برای استفاده بهتر از دستبندتان را جمع‌آوری کنیم و در اختیارتان قرار دهیم.

متاسفانه تهیه دستبند سلامتی به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند و مثلا وزن شما را کم کند، اما اگر با جدیت توصیه‌های ما را دنبال کنید، دسترسی به چنین هدفی چندان دور از دسترس نخواهد بود.

 

هدف‌گذاری

 

image

 

تقریبا دستبندهای تمام برندهای موجود در بازار هدف پیش‌فرض برای تعداد قدم‌های روزانه را روی 10 هزار قدم تنظیم کرده‌اند، در حالی که به طور متوسط افراد در روز حدود 5 هزار قدم برمی‌دارند. هرچند بسیار ستودنی است که هدف خود را دو برابر میزان فعالیت روزانه‌تان تعیین کنید، هدف‌گذاری قابل دسترس‌تر می‌تواند بیشتر شما را به انجام دادن آن تشویق کند. به همین دلیل برای شروع استفاده از دستبند خود بهتر است هدف را روی 7 هزار قدم تنظیم کنید.

این استراتژی برای تنظیم میزان خوابتان نیز می‌تواند مناسب باشد. برای مثال اگر کم‌خواب هستید و قصد دارید خوابتان را تنظیم کنید، می‌توانید برای شروع، هدف خود را 7 ساعت در روز تنظیم کنید و طی یک یا دو ماه آن را به 8 ساعت برسانید. برای اینکه عادتی را در خود نهادینه کنید، رعایت شیب ملایم بسیار اهمیت دارد.

 

مصرف غذا

 

image

 

اگر یکی از اهداف بلندمدت شما کاهش وزن است، توجه کردن به آنچه می‌‌خورید به اندازه ثبت میزان کالری‌ای که در روز می‌سوزانید اهمیت دارد. اپلیکیشن مخصوص بسیاری از دستبندهای سلامتی بخش ثبت غذای مصرفی مختص به خود را دارد، اما بهتر است برای ثبت مصرف غذایتان از اپلیکیشن‌های سوم شخص مستقل مانند MyFitnessPal استفاده کنید. این اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن‌های مخصوص دستبندها دیتابیس بسیار قابل اعتمادتری دارد و با اپلیکیشن‌های سلامتی دیگر نیز به راحتی همگام می‌شود. برای مشاهده وب‌سایت این محاسبه‌گر اینجا کلیک کنید.

 

IFTTT

 

image

 

وب‌سایت IFTTT یک پلتفرم بسیار مشهور و محبوب برای انجام دادن خودکار کارهاست و برخی دستبندهای برندهای Fitbit و Jawbone می‌توانند با آن کار کنند. اگر شما هم از این دستبندها استفاده می‌کنید، حتما از این سرویس مفید بهره ببرید.

این سیستم کارهای متفاوتی می‌تواند انجام دهد؛ برای مثال، هر وقت که به هدف روزانه خود رسیدید، توییتی به حساب کاربری شما ارسال شود یا به طور خودکار و از راه دور قهوه‌جوشتان را روشن کند. امکاناتی که IFTTT در اختیارتان قرار می‌دهد پایانی ندارد و حتی برای شروع کار با آن به آموزش خاصی نیاز ندارید. به راحتی می‌توانید دستورات مورد نظر خود را وارد کنید و از نتیجه لذت ببرید. برای مشاهده وب‌سایت سرویس مذکور اینجا کلیک کنید.

 

ثبت فعالیت‌ها

 

image

 

قدم‌هایی که شما برمی‌دارید به یک اندازه ارزشمند نیستند. برای مثال، انرژی‌ای که برای رفتن به دستشویی صرف می‌کنید اصلا معادل انرژی مصرفی‌تان هنگام دوی یک ساعته نیست. بسیاری از دستبند‌های سلامتی به طور خودکار تشخیص می‌‌دهند که چه زمانی فعالیت انرژی‌بر و چه زمانی فعالیت سبک انجام می‌دهید و این به شما کمک می‌کند بتوانید مدت زمان فعالیت‌های روزانه‌تان را اندازه بگیرید.

در بسیاری از دستگاه‌ها برای ثبت مدت زمان فعالیت‌هایتان باید از یک ساعت معکوس استفاده کنید، اما راه بهتر باز هم مراجعه به اپلیکیشن‌های مستقل است که می‌توانند اطلاعاتی را که ثبت کرده‌اند با اپلیکیشن دستبندتان همگام کنند. برای مثال، می‌توان به اپلیکیشن‌های Strava ،Runkeeper و MapMyFitness اشاره کرد که به شما کمک می‌‌‌کنند تا از GPS دستبندتان نیز به نحو احسن استفاده کنید.

اپلیکیشن Runkeeper: دریافت از گوگل پلی استور (اندروید) / دریافت از اپ استور (iOS)

اپلیکیشن Strava: دریافت از گوگل پلی استور (اندروید) / دریافت از اپ استور (iOS)

اپلیکیشن MapMyFitness: دریافت از گوگل پلی استور (اندروید) / دریافت از اپ استور (iOS)

 

با دوستانتان همراه شوید

 

image

 

مطالعات علمی نشان می‌دهند هنگامی که افراد فعالیتی را با دوستانشان انجام می‌دهند به پیگیری آن مشتاق‌ترند، پس بهتر است این نکته را در تمرین‌هایتان لحاظ کنید. دنبال یکی از دوستانتان بگردید که مانند شما فکر می‌کند و اهداف شما را دارد و برند دستبندتان نیز مشابه است تا به کمک اپلیکیشن‌های دستبندتان با یکدیگر رقابتی سالم داشته باشید.

سعی کنید دوستانتان را به چالش بکشید و برای پیروزی در این رقابت تلاش کنید و پس از پایان هر رقابت یک مسابقه جدید آغاز کنید تا خیلی زود آثار مفید آن را مشاهده کنید.

 

دستبند‌ را همیشه به دستتان داشته باشید

 

image

 

شاید در نظر اول این توصیه برایتان مسخره باشد، اما بسیار مهم است که همیشه دستبندتان را به دست خود بسته باشید، زیرا ثبت فعالیت‌ها، شمارش قدم‌ها و... تنها زمانی اتفاق می‌افتد که دستبند همراه شما باشد و با سنسورهایش عملکرد شما را ثبت کند. حتی هنگامی که قصد دارید از رخت‌خواب به حمام یا دستشویی بروید دستبندتان همراهتان باشد تا همان چند قدمتان نیز در عملکرد روزانه‌تان ثبت شود. اکثر دستبند‌های سلامتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانید آنها را همواره به مچ دست خود ببندید و احساس ناراحتی نداشته باشید.

دستبند سلامتی فقط یک ابزار است و این خود شمایید که تعیین می‌کنید چقدر به بهبود سلامت جسمی‌تان کمک کند. بنابراین سعی کنید از پولی که بابت این گجت هوشمند داده‌اید بیشترین استفاده ممکن را ببرید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

parsa

۱۳۹۵/۱۰/۹
سلام خسته نباشيد،من مى خوان يه دستبد ورزشى بخرم ولى نميدونم مدوم بهتره....لطفاً راهنمايى كنيد