خانهاخبار
​اپل به دنبال پیدا کردن روش FBI در باز کردن آیفون

​اپل به دنبال پیدا کردن روش FBI در باز کردن آیفون

در هفته گذشته، FBI نتوانست اپل را به باز کردن قفل گوشی به‌جامانده از تروریست کالیفرنیا راضی کند و درنتیجه FBI نیز خود دست‌به‌کار شد و این قفل را باز کرد. اما روش FBI برای این کار چه بود؟
۱۳۹۵/۱/۱۶

همان‌طور که می‌دانید، پس از آنکه اپل به باز کردن قفل گوشی فرد تروریست ایالت کالیفرنیا کمکی نکرد، FBI خود دست‌به‌کار شد و بدون کمک گرفتن از کوپرتینویی‌ها قفل آیفون 5c تروریست را باز کرد. در هفته گذشته آژانس‌های متعددی از پلیس FBI خواستند روش باز کردن قفل آیفون را در اختیارشان بگذارد تا شاید بتوانند در آن گوشی سندی مرتبط برای حل پرونده‌هایشان  پیدا کنند. به عنوان مثال، دپارتمان کانوی آرکانزاس از FBI خواسته تا با استفاده از منابع FBI به باز کردن یک آیفون و یک آیپاد تاچ کمک کند و گره یک پرونده قتل را باز کند.

 

image

 

هرچند اپل از FBI درخواست کرده تا روش باز کردن قفل آیفون را اعلام کند، منبع اسمارت مانی نیز بیان داشت که اپل به‌زودی روش FBI را پیدا می‌کند و در به‌روزرسانی امنیتی بعدی حتما سیستم عامل iOS را در برابر چنین حملاتی مقاوم خواهد کرد. اپل هر طور شده باید این روش را پیدا کند، چراکه اگر این کد در دسترس عموم قرار گیرد، امنیت اطلاعات تمام کاربران iOS در دنیا به خطر می‌افتد. به همین دلیل بود که تیم کوک بر ساخت یک سیستم عامل اختصاصی iOS برای دولت، در راه باز کردن قفل آیفون تروریست، اصرار می‌ورزید.
اما اپل این شانس را دارد که روش FBI را فراگیرد، چون در حال حاضر پرونده دیگری نیز در دست بررسی است که به گوشی آیفون یک دلال مواد مخدر مربوط می‌شود و اپل احتمالا می‌تواند با ورود به این پرونده، از روش FBI در باز کردن قفل این گوشی اطلاع پیدا کند.

 

image

 

برخی بر این باورند که این معما به دست یک تیم هک اسرائیلی حل شده است که برای FBI کار می‌کنند. این گروه توانسته‌اند برای دستیابی به لیست مخاطبان و اطلاعات آن‌ها و همچنین انتقال آن به یک گوشی دیگر نیز روشی پیدا کنند و به قدرت‌های FBI بیفزایند. این باور تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد، چراکه در همان روزی که FBI از باز کردن قفل گوشی تروریست، بدون کمک اپل، خبر داد، قراردادی 15 هزار دلاری بین FBI و این تیم بسته شد.

نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

هادى

۱۳۹۵/۱/۲۰
بى سواد حداقل اينو يه تيم كاملا ماهر باز كردن اندرويدى هاى ويروسى رو كه حتى يكى مثل خودت ميتونه باز كنه خخخ

پارسا

۱۳۹۵/۱/۱۷
جالب اینجاست که همه حرف های ادوارد اسنودن درمورد اینکه آیفون داخل سیستمش یه قسمت برای جاسوسی این افراد داره رو یادشون رفته و واقعا به امنیت اطلاعات اعتقاد پیدا کردن.واقعا بامزست.

محمد

۱۳۹۵/۱/۱۶
حالا اگه يه صفر بهش اضافه ميكردن يه چيزى اينقدر سروصدا كردن نمى تونن به داخل سيستم عامل ios نفوذكنن اين بود اينا همش سياست اپله كه يعنى بگه ما براى حريم خصوصى كاربرامون احترام قائليم واگر نه هر بچه مدرسه اى ميدونه كه تو دنياى مجازى امنيت و حريم خصوصى كشكه...

VistaMobile

۱۳۹۵/۱/۱۶
همچین ساده هم نبود دوست من !

amir

۱۳۹۵/۱/۱۶
امنیت کجای؟ دقیقا کجای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پول مفت به اپل بدی بعد گوشیت سه سوت باز بشه.... باز دم 1100 گرم هیچکس هکش نکرد.اپل فعلا باید بدووووووووووووووووو