خانهاخبار
بازگشت Nokia به بازار با یک گوشی میان‌رده

بازگشت Nokia به بازار با یک گوشی میان‌رده

برند محبوب نوکیا با تولید یک میان‌رده قصد بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند را دارد. این گوشی که مشخصات اندکی از آن افشا شده احتمالا تا چند وقت آینده رونمایی خواهد شد.
۱۳۹۵/۱/۱۵

اگر خاطرتان باشد، طبق قراردادی که Microsoft با Nokia در سال 2013 منعقد کرد، کمپانی فنلاندی از هرگونه استفاده از برند Nokia روی گجت‌های الکترونیکی منع شد. این قرارداد تا 2016 اعتبار دارد و با اتمام آن، نوکیا دوباره قصد بازگشت به دنیای محصولات هوشمند را دارد و برای به دست آوردن تاج و تخت گذشته‌اش تلاش خواهد کرد. البته این شرکت اعلام کرده که هیچ عجله‌ای برای ورود بی‌مقدمه به بازار ندارد، بلکه اولین محصول تولیدی احتمالا یک گوشی هوشمند میان‌رده خواهد بود.

 

image

 

تصویری را که مشاهده می‌کنید یک منبع آگاه از وبسایت معتبر Android Authority افشا کرده است. این گوشی که احتمالا Nokia A1 نام می‌گیرد یک میان‌رده بر پایه سیستم‌عامل اندروید است. اگرچه در تصویر بالا اثری از رابط کاربری عادی اندروید به چشم نمی‌خورد، آنچه مسلم است این است که A1 یک اسمارت‌فون ویندوزی نیست و نوکیا کاملا راه خودش را از مایکروسافت جدا کرده.

آنچه به عنوان رابط کاربری گوشی به چشم می‌خورد احتمالا لانچر Z Launcher است که سال 2014 هنگام رونمایی تبلت Nokia N1 با آن آشنا شدیم. لانچر اختصاصی نوکیا اوایل تفاوت‌های نسبتا زیادی با اندروید لالیپاپ داشت، اما نسخه جدید آن ظاهرا اشتراکات بیشتری با اندروید مارشمالو دارد و »اندرویدی‌تر« شده است!

اگر به طراحی A1 دقت کنید، متوجه تفاوت‌های فاحش آن با زبان طراحی پیشین نوکیا در سری Lumia  خواهید شد. اکنون که محصولات Lumia دیگر متعلق به ردموندی‌ها شده، نوکیا باید به فکر معماری جدیدی برای گجت‌های خود باشد. هرچند شاید محل قرارگیری دوربین و طراحی قاب و لنز پشتی اندکی یادآور لومیاست، طراحی کلی آن را نمی‌توان تقلیدی از مایکروسافت دانست.

نوکیا عموما گوشی‌هایی با بدنه پلاستیکی تولید می‌کند، حال آنکه درباره Nokia A1 سنت‌شکنی کرده و این میان‌رده را با بدنه‌ای از جنس پلی‌کربن روانه بازار خواهد کرد. از جمله مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت Full HD و پردازنده اسنپدراگون  652اشاره کرد. همان طور که از نام و مشخصات پردازنده پیداست، A1 یک میان‌رده تمام عیار است که با سیاست‌های نوکیا برای ظهور دوباره در بازار متناسب به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه نوکیا به دنبال فروش هرچه‌ بیشتر محصولات است و کاربران بیشتری قادر به پرداخت هزینه دستگاهی میان‌رده هستند، منطقی به نظر می‌رسد که با اسمارت‌فونی کم‌هزینه بازار را قبضه کند.

نظر شما درباره بازگشت نوکیا چیست؟ آیا پس از شکست‌های پیشین می‌تواند دوباره تاج و تخت بازار گوشی‌ها را مانند گذشته تصاحب کند؟ آیا شما به نوکیا اعتماد می‌کنید و محصولات این کمپانی را در صورت وجود خریداری خواهید کرد؟!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

علی جون

۱۳۹۵/۹/۱
سلام اگه نوکیا بیاد من خریدارم من ۱۵ سالکه نوکیا ۵۸۰۰ دارم

احمد

۱۳۹۵/۶/۱۰
انصافا اگه n95 دوسیم بیاد منم خریدارم

samira

۱۳۹۵/۴/۲۵
خخخ چرا انقدر چرت میگی بچه جون

عباس 0099

۱۳۹۵/۴/۱۴
نوکیا که همیشه عنگ می کرد. مخصوصا 5800 هر نیم ساعت یک بار..

daei Abbas

۱۳۹۵/۳/۱
dostan hanoz daram az nokia N70 estefade mikonam ,aghe biyad , va androydi bashe hatman kharidaram