خانهاخبار
آیفون در سال 2017 طراحی متفاوتی خواهد داشت: بازگشت به اصل؟

آیفون در سال 2017 طراحی متفاوتی خواهد داشت: بازگشت به اصل؟

تحلیلگر معروف، مینگ‌ چی کو، در مورد آینده آیفون در سال 2017 گزارش جالبی منتشر کرده است.
۱۳۹۵/۱/۹
image

 

مینگ چی کو، تحلیلگر شرکت  ،KGI Securitiesگزارش داده است که اپل برنامه‌ریزی کرده تا در سال 2017 خانه‌تکانی بزرگی در طراحی آیفون‌هایش انجام دهد. به گفته این تحلیلگر سبک طراحی آیفون به دوره آیفون 4 بازمی‌گردد و شیشه‌ای می‌شود. همچنین پنل‌های AMOLED در سری گوشی‌های اپل به کار می‌رود.

اپل پیش از این گفته بود که برای طراحی آیفون‌هایش در سال 2017 بین سه ماده شیشه، پلاستیک و سرامیک یک ماده را انتخاب خواهد کرد. با این حال کو اعتقاد دارد که اپل در نهایت شیشه را برمی‌گزیند: «چون پلاستیک باریکی و درخشش لازم را، که جزو فاکتورهای طراحی است، ندارد و مقاومت سرامیک را نمی‌توان دقیقا بررسی و کنترل کرد.»

گفته شده بود که سال 2017 اپل از صفحه نمایش خمیده در آیفون خود استفاده خواهد کرد و اکنون کو می‌گوید که طراحی این محصول مانند آیفون 4 خواهد بود؛ یعنی در جلو و پشت شیشه و در کناره‌ها فلز. او همچنین در مورد قابلیتی صحبت می‌کند که یک «فرم طراحی جدید» و «همراه با لبه‌های اندک» و «خوش‌دست‌تر بودن» است.

کو همچنین گفته است که اپل در سال آینده میلادی آیفونی بزرگ‌تر و با اندازه صفحه نمایش 5.8 اینچ و پنل AMOLED معرفی می‌کند. با اینکه اندازه صفحه نمایش این محصول بزرگ‌تر است، ابعاد آن از آیفون 5.5 اینچی فعلی کوچک‌تر خواهد بود و این به معنی افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه است. همچنین اگر اپل بتواند به اندازه کافی از شرکت‌های طرف قراردادش پنل AMOLED دریافت کند، این مدل جایگزین مدل 5.5 اینچی می‌شود.

 

image

 

علاوه بر این نیز شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که اپل در آیفون جدید از تکنولوژی شارژ بی‌سیم استفاده خواهد کرد. شنیده شده که شارژ بی‌سیم اپل دوربرد خواهد بود با این حال کو در گزارشش وارد جزئیات این تکنولوژی نشده است.

نکته دیگری که کو به آن اشاره کرده احتمال افزایش روش‌های شناسایی بیومتریک آیفون است. این امکان وجود دارد که در آیفون‌ جدید شاهد قابلیت تشخیص چهره یا تشخیص عنبیه چشم باشیم.

مینگ چی کو تحلیلگر نام‌آشنایی است و تاکنون اکثر پیش‌بینی‌هایش در مورد برنامه‌های اپل درست از آب درآمده، گویی ارتباط خاصی با این شرکت دارد. اگر اپل چرخه معمول انتشار آیفون‌هایش را به هم نزند، آیفون 7 آیفونی خواهد بود که تغییرات بسیاری نسبت به نسل قبلی خود دارد. البته برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها تغییر عمده آیفون 7 باریک‌تر شدن و حذف درگاه 3.5 میلی‌متری صدا خواهد بود. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا طراحی آیفون 6 یک سال دیگر نیز دوام می‌آورد یا خیر. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

احمد

۱۳۹۵/۱/۱۲
داش احمد که هم اسم خودمی یک سوال دارم ازت تکنولوژی هایی اپل ازشون استفاده کرده و یک شرکت دیگه نیومده شکایت نکرده ازش اسم ببر
کدوم شرکت از اپل کپی کرده (قیافه ایفون 6 که شبیه m7 اچ تی سیه، 3d تاچش که بخاطر دزدی از یک شرکت دیگه ازش شکایت شد ، بدنه فلزی از اچ تی سی دیزایر که نیمه فلزی بود این از اچ تی سی حالا سسونگم بگم برات چقد اپل ازش کپی کرده؟
علاوه بر اون ، اگر بخواهیم با این دید نگاه بکنیم :
اولین کسی ساعت هوشمند ساخت کی بود؟
اولین کسی که سیستم پرداخت با nfc راه انداخت کی بود؟
اولین کسی که کیبورد سفارشی آورد کی بود؟
اولین کسی که nfc گذاشت توی گوشی کی بود؟
یکی از بزرگترین مشکلات هوادارن اپل اینه که اطلاعاتی در مورد سایر برند ها ندارند و هر چیز جدیدی که اپل معرفی می کنه برای اونها اولین چیزی هست که توی دنیا ساخته شده !
به نظر من اگر کسی می خواد درورد امکانات آینده گوشی های اپل چیزی بدونه ، بهتره درمورد امکانات فعلی پرچم داران اندرویدی اطلاعات کسب کنه ، چون هرچی اینجا هست ، 2 سال دیگه با یک تقلید هوشمندانه توی آیفون هم میاد
داداش اینارو جواب بده بعد از نواوری و کپی کاری و تقلید حرف بزن

احمد

۱۳۹۵/۱/۱۲
اصل یکی بیاد بگه اصل ایفون چی بوده؟
البته به گذشتش برگرده بهتره ماشالا انقد باگ جورواجور در هر اپدیتش پیدا می شه که برگرده به گذشتش بهتره
ایفون یک زمانی غول بود هنوزم هست ولی برندای دیگه از اون دارن قوی تر می شن شده
فقظ سامی جون که نصف اپل باگ نداره بعد htc این دوتا غولا(سامسونگ غول تره ولی اچ تی سی داره قوی تر می شه هر بار)

نیما

۱۳۹۵/۱/۱۲
اخ حرف دل همه رو گفتی سینا خان
اپل اگه اصل داشت ارمشو سیب گاز زده نمی ذاشت یه سیب درست حسابی می ذاشت ☺☺☺☺☺
اپل در حال حاضر به نظر خیلیا و از جمله من شرکتی هست که بخاطر سو استفاده از تکنولوژی های شرکت های دیگر بدترین شرکت هست چون فقط از اون تکنولوژی ها اسنفاده کرده و به اسم خودش به بازار می دهد اگر یک کم تو اینترنت و سایت های معتبر جست و جو کنین شکایت های بیشمار از اپل رو می بینید
چرا از سامسونگ ال جی اچ تی سی هوواوی و دیگر شرکتها شکایت نمی شه

سینا

۱۳۹۵/۱/۱۲
خب شرطو باختی
ولی حاضرم شرط ببندم تو وقتی گوشیتو رفتی بخری فقط دنبال اسم اپل بودی دنبال تک تک امکاناتی م اپل و گوشیای دیگه داشتن نبودی فقط گفتی ااا این اپله بابا پول بده اپل بخرم چون دنبال کلاسش بودی
الان شما ک سر رشته تو تکنولوژی داری بیا ب من بیسواد بگو اصل اپل چیه (سیب کرم خوردس البته)
بله با افرادی ک فقط برا کلاس می رن پول ب گوشی و ... می دن شدیم 80 میلیون شرط می بندم الان بگن فرقای اصلی 6 ,6+ با 5 و5+ رو بگو فقط اندازه صفحه رو می گی و مجبور می شی بری اینترنت سرچ کنی

احمد

۱۳۹۵/۱/۱۱
حاظرم شرط ببندم دبستانی هستی و هیچ چیزی از تکنولوژی نمیدونی.اصل ۀیفون برمیگرده به شکت های دیگه؟؟؟یه ذره مطالعه داشته باشی میبینی که تمام شرکت ها دارن از آیفون کپی می کنن.....وای خدای من با کیا شدیم 80 میلیون