خانهاخبار
کابل جدید USB-C به Lightning چه کاربردی دارد؟

کابل جدید USB-C به Lightning چه کاربردی دارد؟

اپل چندی پیش کابل جدید یو‌ اس بی تایپ سی با پورت لایتنینگ مخصوص آی دیوایس ها را عرضه کرد. در ادامه به کارایی و کاربرد آن می‌پردازیم.
۱۳۹۵/۱/۸

اپل با به کار بردن فناوری USB-C در تنها درگاه موجود در مک‌بوک‌های جدید خود روی خوشی به این فناوری نشان داد و، طبق شایعات منتشرشده، قصد دارد از این درگاه در نسل‌های آینده مک‌بوک‌های ایر و پرو هم استفاده کند. اما از آنجا که از قوانین و استاندارد‌های مخصوص خودش پیروی می‌کند، ترجیح داده آی‌دیوایس‌هایش را با همان پورت مخصوص لایتنینگ به فروش برساند و از استاندارد USB-C در آیفون و آیپد استفاده نکند. البته با نگاهی تجاری به موضوع متوجه می‌شویم این کار مشتریان اپل را مجبور می‌کند کابل را فقط از خود شرکت‌ یا سازنده شخص ثالث مورد تایید آن خریداری کنند. 

در شب کنفرانس معرفی آیفون SE و آیپد پرو ۹.۷ اینچی شاهد عرضه کابل جدید USB-C به Lightning در اپل استور آنلاین بودیم. حال سوال اینجاست: کاربرد این کابل چیست؟

کاربردهای اصلی این کابل جدید:

  • اتصال مستقیم آیفون و آیپد به مک‌بوک‌ و احتمالا مک‌بوک ایر و مک‌بوک‌ پرو‌های آینده
  • امکان استفاده از شارژر ۲۹ واتی USB-C اپل که امکان شارژ سریع را برای آیپد ‌پرو ۱۲.۹ اینچی فراهم می‌کند که پیش از این کاربران از آن محروم بودند

شارژر ۲۹ واتی USB-C همراه با مک‌بوک به فروش می‌رسد که البته امکان خرید جداگانه آن نیز با قیمت ۴۹ دلار در فروشگاه‌های این شرکت فراهم شده‌ است.

image

کابل USB-C به Lightning هم‌اکنون با قیمت ۲۵ دلار امریکا به فروش می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در بازار کشورمان بتوان آن را با قیمت ۱۰۰،۰۰۰ تومان خریداری کرد.

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مژگان

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این کابل همون شارژر میشه!

reza

۱۳۹۵/۱/۹
خخخخ چ خوش خیال
کابل 80-90 تومنی رو صد بدن؟
این کابل تو بازار زیر 200 نخواهد بود شک نکنید

ali_saghaei

۱۳۹۵/۱/۸
توی بازار داخلی وقتی یه ضدخش یا گلس محافظ صفحه نمایش 3-4 تومنی رو به مشتری 15-20 تومن میفروشن انتظار دارین کابل 85000 تومنی رو 100000 تومن بتونین بخرین؟!!!
واقعا از بازار موبایل خبر دارین؟ بیشتر فروشنده ها حتی گوشی رو 5 تا 10 تومن زیرقیمت میدن چون این ضرر رو توی لوازم جانبی حسابی جبران میکنن و مشتری بیچاره و خریدار از همه جا بیخبر رو حسابی تیغ میزنن.پس انتظار خرید این کابل به قیمتی که شما پیش بینی کردین تقریبا غیرممکنه