خانهاخبار
رم آیپد پروی 9.7 اینچی تنها 2 گیگابایت است

رم آیپد پروی 9.7 اینچی تنها 2 گیگابایت است

از آن‌جا که سیاست‌های اپل بر این پایه است که اطلاعات دقیقی از سخت‌افزار محصولاتش در اختیار کاربران نگذارد، پس از معرفی یک محصول کاربران و علاقه‌مندان تکنولوژی خود به دنبال استخراج این اطلاعات می‌روند. آیپد پروی 9.7 اینچی نیز از این قضیه مستثنی نیست. پیش از این مشخص شد فرکانس کاری این محصول از آیپد پروی 12.9 اینچی پایین‌تر است و اکنون اطلاعاتی در مورد رم این تبلت جدید افشا شده است.
۱۳۹۵/۱/۵
image

 

به نظر می‌آید یکی از اهداف اپل از تولید تبلت‌های سری Pro، ساخت یک جایگزین مناسب برای PC باشد. گرچه این موضوع شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما مطمئنا بین دو تبلت معرفی شده سری پرو، مدل بزرگتر قدرت بیشتری داشته و گزینه مناسب‌تری برای جایگزینی با PC است. اطلاعاتی که طی چند روز اخیر از سخت‌افزار آیپد جدید و مقایسه آن با با آیپد 12.9 اینچی منتشر شده است نیز گویای این موضوع است. روز گذشته به اطلاعتان رساندیم که مشخص شده است اپل فرکانس کاری پردازنده آیپد 9.7 اینچی را تقریبا روی 2.16 گیگاهرتز تنظیم کرده که این عدد در مقایسه با فرکانس کاری آیپد پروی 12.9 اینچی که 2.24 گیگاهرتز است، اندکی کم‌تر است. حال بنچمارک‌های جدیدی که از این محصول منتشر شده نشان می‌دهد رم آن نیز بر خلاف چیزی که پیش از این به نظر می‌رسید نصف مدل بزرگتر و تنها 2 گیگابایت است.

Matthew Panzarino سردبیر وب‌سایت TechCrunch در توییتر خود بنچمارکی از آیپد پروی 9.7 اینچی منتشر کرده که این مسأله را تایید می‌کند:

اما اگر علاقه دارید که نتایج این بنچمارک را با بنچمارک آیپد پروی 12.9 اینچی مقایسه کنید، می‌توانید در تصویر زیر بنچمارک آیپد بزرگ‌تر را مشاهده کنید. واضح است که در تمامی بخش‌های عملکردی آیپد پروی 12.9 اینچی برتر از نسخه کوچک‌تر است:

 

image

 

در شرکت اپل بحث و مقایسه محصولات با چنین معیارهایی همواره یک تابو محسوب می‌شده و بی‌شک اهالی کوپرتینو در آینده دوباره تاکید خواهند کرد که آی‌او‌اس بر روی هر دو دستگاه به یک اندازه روان اجرا خواهد شد. با این حال اگر به دنبال این باشید که تبلتتان جایگزین PC شود، شاید این اعداد و ارقام اهمیت ویژه‌تری برای شما پیدا کنند. نظر شما در این‌باره چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سینا

۱۳۹۵/۸/۸
اگه کسی از دوستان نقطه ضعفی از نسخه 9.7 اینچی میشناسه بگه لطفا