خانهاخبار
برای خرید کنسول دست نگه دارید؛ PlayStation 4.5 در راه است

برای خرید کنسول دست نگه دارید؛ PlayStation 4.5 در راه است

سونی قصد دارد کنسولی بسازد که بتواند بازی‌های با رزولوشن 4K را نیز اجرا کند.
۱۳۹۵/۱/۱

 

image

 

گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است خبر از تمرکز سونی بر روی نسخه جدیدی از پلی استیشن می‌دهد که مخصوص اجرای بازی‌های 4K است. بر اساس گزارش وب‌سایت Kotaku این نسخه از پلی استیشن فعلا «پلی استیشن 4.5» نام دارد و طبیعتا برای اجرای بازی‌های 4K از سخت‌افزار گرافیکی قدرتمندتری برخورداری است. همچنین این پلی استیشن می تواند برای هدست واقعیت مجازی PalyStation VR نیز مناسب باشد که اکنون به خاطر سخت افزار نسبتا قدیمی پی اس 4 عملکرد محدودی دارد. با آمدن نسخه جدید پلی‌ استیشن هدست واقعیت مجازی سونی می‌تواند با هدست‌هایی مانند Oculus Rift یا HTC Vive رقابت عادلانه‌تری داشته باشد.

در حال حاضر هیچ اطلاعی از برنامه‌های سونی در دست نیست. نسخه جدید می‌تواند نوعی افزونه برای PlayStation 4s باشد یا ممکن است سونی به کل کنسول جدیدی را راهی بازار کند. سونی هنوز واکنشی به خبر وب‌سایت Kotaku نشان نداده که البته چندان عجیب نیست.

پیش از این مایکروسافت نیز خبر داده بود که آینده ایکس باکس بیشتر و بیشتر به کامپیوترهای خانگی شباهت خواهد داشت. اما چرا سونی و مایکروسافت مشتاقند که چرخه به روز رسانی سنتی کنسول‌هایشان را تغییر دهند؟ یکی از دلایل جلو انداختن ایکس‌باکس و پلی استیشن از تجربه بازی با کامپیوترهای شخصی است. فاصله‌ای که هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود. مطمئنا راحت‌تر خواهد بود که برای انجام یک بازی PC بر روی مبل خانه‌تان بشینید و با کنسولتان بازی کنید. نکته بعد همه گیر شدن تلویزیون‌های 4K است. PS4 هم اکنون نیز می‌تواند تصاویر و ویدیوها را با این رزولوشن  به تصویر بکشد اما نمی‌تواند بازی‌های 4K را اجرا کند. برای اینکه بتوانید بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا کنید نیازمند سخت‌افزاری هستید که بتواند 4 برابر پیکسل بیشتر نسبت به سخت‌افزار فعلی که رزولوشن 1080p را به نمایش در می‌آورد، تولید کند. این کار نیازمند قدرت گرافیکی بالایی است. با این حال تفاوت بازی کردن در رزولوشن 4K تقریبا محسوس نیست مگر اینکه در یک تلویزیون بزرگ یا به کمک یک پروژکتور 4K آن را انجام دهید. سخت‌افزار قدرتمند تر پلی‌استیشن 4.5 همچنین این امکان را به توسعه‌دهندگان بازی می‌دهد که جزئیات گرافیکی بیشتری به بازی‌هایشان اضافه کنند. اتفاقی که برای گیمرها بسیار خوشایند خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۵/۱/۲
پلی استیشن نصوه!!!!!!!! شایعس. سونی یه پلی استیشن میده بعد همون و دستیش و میده بعد پلی استیشن بعدی.

Amir

۱۳۹۵/۱/۲
یعنی چی اخه؟
پس اونایی که کنسول رو 3 یا شایدم کم تر دارن چی؟
خیلی مسخرس.....
بیشتر سایت ها هنگام معرفی ps4 گفتن حداقل 7 یا 8 سالی کنسول اوله حالا چی؟
از سونی انتظار نداشتیم نسبت به مشتریاش اینطوری باشه.....

Mahdibabakhani

۱۳۹۵/۱/۲
این خبر منبع معتبر نداره تایید رسمی نشده به احتمال زیاد شایعست

امیرحسین

۱۳۹۵/۱/۲
100درصد شایعس چون با این کار طرف داراشو از دست می ده وشدرکتی مثل سونیم خوب می دونه به احتمال زیاد مثل نسل قبل مدل اسلیم بده که از لحاظ سایز و فنا با مدلای دیگش فرق می کنه

Saber

۱۳۹۵/۱/۲
Kaci midone che zamani miad????!!!!