خانهاخبار
درآمد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در کشورهای مختلف چقدر است؟

درآمد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در کشورهای مختلف چقدر است؟

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن چقدر درآمد دارند و چند درصد آن‌ها را آقایان و بانوان تشکیل می‌دهند؟ در این مقاله به بررسی آمار منتشر شده توسط InMobi خواهیم پرداخت...
۱۳۹۴/۱۲/۲۸

همه ما روزانه با تعداد زیادی اپلیکیشن سر و کار داریم که برخی زندگی ما را راحت‌تر کرده و در انجام بسیاری از کارهای روزمره به کمک ما می‌آیند اما چه کسی پشت این اپلیکیشن‌هاست؟ توسعه‌دهنده کیست و هدفش از توسعه اپلیکیشن چیست؟ آیا توسعه‌دهندگی صرفا مخصوص آقایان است یا بانوان هم در این زمینه فعال هستند؟ و شاید مهم‌ترین سوال، درآمد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ چقدر است؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم به خودش درگیر کرده یا کنجکاو دانستن پاسخ هستید، در ادامه با مقاله جی‌اس‌ام همراه باشید.

 

image

 

به نقل از InMobi طبق تحقیقات انجام شده، میانگین سنی توسعه‌دهندگان مرد بین 31 تا 35 سال است که عموما کمتر از سه سال در زمینه تولید اپلیکیشن تجربه دارند و میانگین درآمد آن‌ها 6000 دلار در ماه اعلام شده است.

جالب است بدانید که تنها 6 درصد توسعه‌دهندگان را بانوان تشکیل می‌دهند و فقط 16 درصد آن‌ها بیش از 5 سال در این زمینه تجربه دارند که طبعا 84 درصد دیگر بگونه‌ای تازه‌کار محسوب می‌شوند.

دایره تحقیقاتی InMobi سه منطقه امریکای شمالی، اروپا و آسیا-اقیانوسیه را در بر می‌گیرد؛ در این کشور‌ها، آقایان 91 درصد از شغل‌های توسعه‌دهندگی را تصاحب نموده‌اند تا جایی که این شغل را عملا به فعالیتی مردانه بدل کرده‌اند! حتی مناطقی مانند اروپا و آسیا-اقیانوسیه فقط 5 درصد توسعه‌دهنده خانم داشتند که این رقم در امریکای شمالی به 11 درصد افزایش پیدا می‌کند.

تحقیقات انجام‌شده ثابت می‌کند که میانگین سنی توسعه‌دهندگان 33 سال است حال آنکه این رقم در امریکای شمالی اندکی بالاتر بوده بگونه‌ای که 52 درصد آن‌ها 35 سال یا بالاتر عمر داشته‌اند. جالب اینجاست که اکثر توسعه‌دهندگان کمتر از 3 سال تجربه کاری دارند و تنها 34 درصد آن‌ها بیش از 4 سال مشغول به توسعه اپلیکیشن بوده‌اند. یکی از جالب‌ترین نکات در حوزه توسعه اپلیکیشن، تمایل افراد به تنها بودن و تنها کار کردن است بگونه‌ای که 47 درصد از توسعه‌دهندگان به صورت تک‌نفره کار کرده و تنها 33 درصد عضو گروه‌های 5 نفره یا کمتر هستند!

همانطور که انتظار می‌رفت انگیزه اکثر توسعه‌دهندگان درآمد و پول این کار است تا جایی که 35 درصد از افراد مورد بررسی انگیزه‌ی مالی از انتخاب این شغل را داشته‌اند و 16 و 17 درصد از آن‌ها به ترتیب خلاقیت و سرگرم‌کننده بودن را انگیزه خود برای توسعه‌دهنده شدن عنوان کرده‌اند؛ همچنین 14 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که بازار جذاب فروش و تولید اپلیکیشن موجب جذب آن‌ها به این کار شده و 6 درصد نیز علاقمندی به سبک زندگی کدنویس‌ها و توسعه‌دهندگان را انگیزه خود برای شروع کار دانسته‌اند.

و اما هیجان‌انگیزترین بخش که درآمد توسعه‌دهنده‌هاست؛ شاید بر خلاف چیزی که تصور می‌کردید درآمد اکثر آن‌ها چندان هم خوب نیست! به عنوان مثال 55 درصد از توسعه‌دهندگان ماهانه 1000 دلار درآمد داشته‌اند حال آنکه 4 درصد نیز درآمدی معادل ماهانه 100 هزار دلار در ماه کسب کرده‌اند؛ جالب است بدانید که حقوق اوباما رئیس جمهور امریکا "سالانه" 400 هزار دلار و درآمد یک متخصص بیهوشی "سالانه" حدودا 240 هزار دلار است حال آنکه 4 درصد از توسعه‌دهندگان سالانه بیش از 1 میلیون دلار درآمد دارند یعنی تقریبا 3 برابر رئیس جمهور ایالات متحده!

متوسط درآمد توسعه‌دهندگان در امریکای شمالی حدودا ماهانه 9400 دلار اعلام شده حال آنکه 49 درصد آن‌ها ماهانه 1000 دلار درآمد دارند! اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه بدتر است تا جایی که 61 درصد فقط 1000 دلار در ماه درآمد دارند و میانگین درآمد توسعه‌دهندگان ساکن این کشورها به ماهانه 3400 دلار می‌رسد. البته استاندارد زندگی و میانگین درآمد مردم در این کشورها با ایالات متحده کاملا متفاوت بوده و نمی‌توان صرفا با عدد و رقم آن‌ها را مقایسه کرد؛ به عنوان مثال کمترین درآمد توسعه‌دهندگان امریکایی که ماهانه هزار دلار عنوان شده، تبدیل این رقم در ایران چیزی حدود 4 میلیون تومان است که درآمدی فوق‌العاده برای هر توسعه‌دهنده‌ای محسوب می‌شود!

از مبحث درآمد که اندکی فاصله بگیریم، 41 درصد توسعه‌دهندگان مشغول ساخت و طراحی بازی‌های موبایلی هستند حال آنکه اپلیکیشن‌های سرگرمی حدودا 32 درصد از توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرده‌اند؛ بر خلاف انتظار اپلیکیشن‌های رسانه‌ای کمترین افراد را به خود جذب کرده و طبق آمار InMobi تنها 9 درصد توسعه‌دهندگان در این بخش فعالیت می‌کنند!

نظر شما درباره این آمار و ارقام چیست؟ آیا درآمد توسعه اپلیکیشن ارزش یادگیری زبان‌های بعضا پیچیده برنامه‌نویسی را دارد؟ اگر شما هم به توسعه اپلیکیشن مشغول هستید لطفا تجربیات و در صورت امکان درآمد و سختی‌های کار خود را با کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

VistaMobile

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
منم تازه برنامه ها شو دارم نصب میکنم و بعد میرم سراغ آموزش ! ایشالا موفق میشم !!

مهمان!

۱۳۹۴/۱۲/۲۹
ببینید گفته شده ۴۹ درصد ماهی ۱۰۰۰ دلار دارن بعد میانگین ۹۰۰۰ دلاره مثلأ. اگه دقت کنید متوجه میشید یه عده چیزی در نمیارن در حالی که یه عده با اختلاف فاحشی دارن پول پارو میکنن.

میلاد

۱۳۹۴/۱۲/۲۸
من هم تازه شروع کردم تا ببینم چطور میشه