خانهاخبار
آیفونی با صفحه نمایش 5.8 اینچی! شایعه یا واقعیت؟

آیفونی با صفحه نمایش 5.8 اینچی! شایعه یا واقعیت؟

خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه پنل‌های AMOLED برای آیفون در اندازه 5.8 اینچ تولید می‌شوند. آیا اپل احساس کرده که مدل پلاس آیفون می‌تواند اندازه‌ای بزرگ‌تر از 5.5 داشته باشد؟
۱۳۹۴/۱۲/۱۹

به گزارش Digitimes، یکی از تامین‌کنندگان تایوانی قطعات اپل فاش کرده که این شرکت در اندیشه ساخت آیفون 5.8 اینچی با صفحه نمایش AMOLED است و قصد دارد آن را برای سال ۲۰۱۸ یا شاید زودتر، یعنی سال ۲۰۱۷، روانه بازار کند. شایان ذکر است که هم‌اکنون بزرگ‌ترین اندازه آیفون مربوط به نسخه پلاس آن و 5.5 اینچی است.

سامسونگ اولین تولیدکننده پنل‌های AMOLED آیفون شناخته می‌شود و شرکت‌های ال‌جی و ژاپن دیسپلی نیز در این زمینه دنباله‌رو سامسونگ‌اند. در حالی که ال‌جی اعلام کرده می‌تواند پنل‌های درخواستی اپل را در سال ۲۰۱۷ به این شرکت تحویل دهد، ژاپن دیسپلی زمانی زودتر از سال ۲۰۱۸ را برای تحویل سفارشات به اپل اعلام نکرده است.

Digitimes پیش‌بینی می‌کند که اپل ۵۰ میلیون از این نوع پنل صفحه نمایش را در سال اول از تولیدکنندگان دریافت می‌کند.

درباره مزایای استفاده از صفحه نمایش AMOLED تاکنون مطالب متعددی منتشر شده است. به‌طور خلاصه، هنگامی که به کیفیت صفحه نمایش استفاده شده در گلکسی S7/S7 edge سامسونگ نگاهی بیندازید، به این نتیجه می‌رسید که چقدر صفحه نمایش استفاده‌شده در آیفون 6s/6s Plus، رنگ‌پریده و بی‌کیفیت به‌نظر می‌رسد.

اپل نیز به حقیقت پی‌برده و تصمیم گرفته است که هرطور شده، پنل‌های AMOLED را جایگزین پنل‌های فعلی در صفحه نمایش آیفون کند. با توجه به اخبار و شایعاتی که در این خصوص تاکنون منتشر شده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در سال ۲۰۱۷ با آیفونی مجهز به نمایشگر AMOLED روبرو شویم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

ali_saghaei

۱۳۹۴/۱۲/۲۱
اتفاقای عجیب و غریب توی شرکت اپل داره می افته!!!
استفاده از صفحه نمایش آمولد روی آیفون اونم به جای رتینا؟!
اپل جان حسابی ازت دلخورم.، غول تکنولوژی، همه چی تموم، یکه تاز!!!
یه وقت طرفدارای خودتو شرمنده نکنی که شرکت محبوبشون داره تقلید میکنه!!!
البته اولین بارت نیست:
وقتی بدنه فلزی رو از HTC ‌کش رفتی، بعدش هم که با 6 پلاس آجر پاره رفتی تو فاز فبلت نوت سامسونگ، الانم میخوای پا تو کفش صفحه نمایش های آمولد سامسونگ کنی؟
خدایی دیگه خیلی خلاقیت بخرج میدی.
نوآوری شرکت اپل همراه با استیوجابز دفن شد.

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۲۰
نمیدونم پرا طرفدارای سامسونگ هی میان تو پیج اپل :
اقا مگه نمیگی سامسونگ خوبه؟
برو هروخت تونست بالای 50%سود بازار جهانیرو داشته باش بیا
یا اصا هروخت تونستین با 4-5 گونی پردازنده ایفونو شکست بدین بیاین
یا اصا هر چیزی
خداییش انصاف داشته باشین و عقده گرفتن ایفونو اینجا خالی نکنید
من قبلا سامسونگ داشتم و میدونم چیه
هر وخت ایفون شکست خورد بعد نظر بدید فعلا ک ایفون بهترینه با وجود 6 اس فعلا شما سماق بمکید

Me

۱۳۹۴/۱۲/۲۰
اقا اصلا ايفون ي اشغاله رنگ پريدس شما كه طرفداره سامسونگي برو همونو بخر اگه امثال شما بخواد ايفون دستش بگيره من ميندازمش دور:/

S5

۱۳۹۴/۱۲/۱۹
چه عجب بالاخره بعد این همه سال که سامسونگ از صفحه نمایش امولد استفاده میکنه اپل هم یادش افتاد باید امولد بذاره پارسال که بهترین صفحه نمایش مال اس 6 بود امسال هم که اس 7 بهترین صفحه نمایش رو از دیسپلی میت دریافت کرد اپل با اون صفحه نمایشی که انقد تعداد پیکسل های پایینی داره سامسونگ از QHD با سوپر امولد تو اس 6 استفاده میکرد بعد الان یادش افتاده از امولد استفاده کنه ??
حالا دلم میخواست قضیه برعکس بود اپل تاحالا امولد وQHDداشت سامسونگ الان یادش افتاده بود از امولد استفاده کنه همه اپلی ها میگفتن داره کپی میکنه
بعدشم کی میره اینو بخره با اون ارور 53 که اپل گذاشت فقط برای این بود که همه مجبور شن از تعیمر گاه های اصلی خود اپل استفاده کنن که پول بیشتری گیرش بیاد بهونه ام کرده بود به خاطر امنیت سیستم عامل تشخیص میده قطعه ی تعمیر شده اصلی نیست که اینطوری میشه اصلا تو راس میگی چرا همون موقع که اون گوشی رو دادی بیرون نگفتی یه همین چیزی هست که ما ندیم دست تعمیرگاه های غیر مجاز تا گوشی همه چیش نابود وازبین بره خوب با چه اعتمادی میخواین اینو تو سالی که میاد بخرین اصلا شاید یه مشکل دیگه ای هم داشته باشه مثل ارور53 بعدا معلوم شه

omid

۱۳۹۴/۱۲/۱۹
داداش قشنگ بخون داره مقایسه میکنه نه اینکه مطلقا بگه صفحه نمایش آیفون بی کیفیته