خانهاخبار
اولین حمله تاریخی هکرها به OS X

اولین حمله تاریخی هکرها به OS X

اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر پیدا شدن یک بدافزار در اپلیکیشن های مک منتشر شد. با ما همراه باشید تا به سراغ جزئیات این حمله برویم.
۱۳۹۴/۱۲/۱۸

بخش مربوط به امنیت در کمپانی  Palo Alto Networks در طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هفته گذشته یک بدافزار در اپلیکیشن‌های مک پیدا شده و این اولین بار است که با یک اپلیکیشن Mac یک بدافزار نیز طراحی‌شده و آن را همراهی می‌کند!
این کمپانی بیان داشت این بدافزار در میان نصب‌کنندگان برنامه Transmission به KeRanger معروف شده است. همان‌طور که می‌دانید، ترنسمیشن یک بستر رایگان متن‌باز برای فایل‌های تورنت است. هنوز مشخص نیست که این هکرها چطور موفق به منطبق کردن فایل مخرب روی اپلیکیشن و آپلود آن شده‌اند.
اولین باری که این بدافزار موفق شد به سیستم قربانی‌اش وارد شود، KeRanger روی سیستم کاربر قرار گرفت و اطلاعاتی مانند متن‌ها، عکس‌ها، صداها، فایل‌های ویدئویی و... را رمزگذاری کرد که از مهم‌ترین این موارد می‌توان به ایمیل‌ها و پایگاه داده این کاربر اشاره کرد.

 

image

 

پس از این اقدام، کی رنجر از کاربر خواست برای خارج کردن فایل هایش از حالت رمزگذاری‌شده یک بیت کوین بپردازد که در آن زمان ارزش هر بیت کوین برابر با 410 دلار بوده است! توسعه‌دهنده اصلی اپلیکیشن Transmission نیز از کاربران خود درخواست کرد با به‌روزرسانی این اپلیکیشن به نسخه جدید، از نبود KeRanger مطمئن شوند. 

 

image

 

این واقعا وحشتناک است که هکرها شروع به حمله به OS X کرده‌اند، آن هم با این روش. تا امروز هکرها فقط سراغ ویندوز و سیستم‌عامل‌های موبایلی می‌رفتند، اما حالا راهشان به Mac OS نیز باز شده است. آنچه مشخص است عدم امنیت اطلاعات افرادی است که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. اما از آن مهم‌تر قبول کردن این اقدامات هکرها و ادامه این روند آنهاست.
در حال حاضر بهترین راه برای حفاظت از اطلاعات، تهیه نسخه پشتیبان از آنهاست و تا زمانی که اپل فکری برای تغییر این روند نکند، هیچ راه فراری وجود ندارد!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

AAAAAAAAAAAAAA

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
بله! امنیت یک پلتفرم، ارتباطی با برند آن ندارد. بلکه میزان منفعت هکر ها در حمله به پلتفرم است که سطح امنیت آن را تعیین میکند و آنان هروقت که قربانی را انتخاب کنند قادر به نفوذ در سیستم وی هستند. (این دقیقا همان مطلبی است که در مقاله "جهان در دوراهی استثمار و تکنولوژی" به آن اشاره شده)

الف میم

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
به نظر من امنیت میخواین 1100 بگیرید!
البته ممکنه صدا هم شنود شه ولی باز عکسا و.... نمیرن.....
فکر کنین به تمام این گوشی ها, تلویزیون های اسمارت , لپ تاپ ها و Pc ها و.... میشه حداقل توسط شرکت سازنده کنترل شه!
حالا از این 80 و خورده ای آدم کم کم 20 ملیون از یکی از لوازم هوشمند بالا که گفتن استفاده میکنن و به
راحتی همه کنترل میشه :(
هیچ راهی هم نداره.......

cobweb

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
حمله ها بیشتر به سمت ویندوز بود چون بالای ۹۰ درصد مصرف کنندگان کامپیوتر های شخصی از ویندوز استفاده می‌کردند
حالا با گسترش بیشتر مک باید شاهد حمله های بیشتری هم باشیم

amin

۱۳۹۴/۱۲/۱۸
اپلیا نبودن میگفتن اپلو خود شرکتشم نمیتونه هک کنه؟؟؟؟