خانهاخبار
آینده گوشی‌های هوشمند ضدآب در دستان Kyocera

آینده گوشی‌های هوشمند ضدآب در دستان Kyocera

کنگره جهانی موبایل سال 2016 گوشی‌های فراوانی به‌خود دید. در میان گوشی‌های معرفی شده محصولاتی ضدآب قرار داشتند. Xperia X و Galaxy S7 و Galaxy S7 edge از جمله محصولات ضدآب MWC 2016 بودند. اما در کنگره جهانی موبایل گوشی‌های ضدآب دیگری نیز معرفی شدند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۴

شرکت ژاپنی Kyocera در کنگره جهانی موبایل 2016 محصولاتی را به معرض نمایش گذاشت که Torque G02 و Digno Rafre نام دارند. این محصولات تفاوت زیادی با سایر گوشی‌های ضدآب دارند. گوشی Torque G02 مقاوم در برابر آب شور است و Digno Rafre را می‌توان با کف و زیر آب شست، البته باید حواس‌تان باشد که دمای آب بیش از 43 درجه سانتی‌گراد نباشد.

 

اهمیت این گوشی‌ها در چیست؟

 

image

 

بیشتر گوشی‌های ضدآب موجود در بازار مانند سری گلکسی از سامسونگ و اکسپریا از سونی در برابر آب شیرین مقاوم‌اند. اگر این گوشی‌ها را در آب شیرین بیندازید احتمالا مشکلی به‌وجود نخواهد آمد اما اگر به‌طور اتفاقی گوشی‌ را در آب شور بیندازید، احتمال خراب شدن وجود دارد. یک احتمال دیگر هم وجود دارد! آب شور می‌تواند قسمت‌های موم شده و بندهای محافظ را که برای جلوگیری از ورود آب تعیبیه شده‌اند را ازبین ببرد. 

 

image

 

احتمال دیگری هم وجود دارد، اگر هنگام شستن ظروف گوشی‌تان داخل سینک ظرفشویی بیوفتد شاید در دفعات اول مشکلی برای گوشی به‌وجود نیاید، اما به مرور زمان ماده شوینده سبب خورده شدن و خشک شدن نوارها و موم‌های محافظ می‌شود. که این مسئله سرانجام به خراب شدن گوشی منتج می‌شود.

 

image

 

این گوشی‌ها چگونه کار می‌کنند؟

طبق ادعای شرکت سازنده نحوه ساخت هرکدام از گوشی‌ها متفاوت است و مواد مختلفی در آن‌ها به کار رفته است. این مواد پایداری و دوام بسیار بالایی دارند و به‌عنوان نوار محافظ و موم‌های پوششی در گوشی به کار رفته‌اند. در حال خاضر Kyocera توانسته موفقیت زیادی در تولید گوشی‌های ضدآب کسب کند. نمایشگر لمسی این دوگوشی تقویت شده و به کاربر اجازه استفاده راحت از آن‌ها در زیر آب را می‌دهد. البته این قابلیت هنوز کامل نیست و نیاز به زمان بیشتری دارد.

 

image

 

به‌نظر نمی‌رسد این گوشی‌ها از ژاپن خارج شوند و بازار دیگری را به خود ببینند اما این گوشی‌ها می‌توانند الگویی برای ساخت گوشی‌های ضدآب بهتر باشند. این موضوع می‌تواند اهمیت زیادی پیدا کند چون گوشی‌های هوشمند وارد زندگی روزمره ما شده‌اند و احتمالا در آینده به گوشی‌های هوشمند این چنینی نیاز پیدا کنیم.

image

 

image

 

نظر شما در مورد گوشی‌های ضدآب چیست؟ 
آیا ضدآب بودن نیز می‌تواند به قابلیت مهم و همه‌گیر در گوشی‌های هوشمند بدل شود؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۱۲/۱۴
من که این ضد آب بودن گوشی هارو یه چیز چرند و از پایه کلاه برداری میدوم. چون اولا الان همه گوشی ها حتی جنس های اشغال چینی و کره این یه حد ضد ابی رو دارن و از اولش هم همه گیر بوده. دوما اون نوکیایی که یه عده ادم زرنگ فروختنش به سامسونگ اونم با بهترین سیستم عامل دنیا من خودم n8 ش رو دارم و بعد از 6 سال کار کشیدن ازش همین چن وخ پیش شستمش آخ هم نگفت. آسفالت 6 هم روش نصبه قابل توجهتون. سومااین چیزا همش بازاریابیه. من تا حالا یک نفرم ندیدم که از صفه دو لبه گرد سامسونگ راضی باشه. همه دارن ازش ناله میکنن. اینم یه چیزی مثل همون. علاوه بر این من خودم یه z1 هم دارم که تا حالا یه بارم نزدیک آب نشده. چون همه میترسن امتحانش کنن با این گارانتی های سر کاری داخلی بعدشم اونایی که z1 دارن میدونن. این گوشی یه اشکالی داره که هر چن وخ یه بار در شارژرش خراب میشه و لاستیک نگه دارندش هم پاره میشه باید تعویض بشه. اصلا چیزی به اسم ضد آب وجود نداره. ضد آب ینی آب که رف داخلش بتونه مقاومت کنه و چیزیش نشه نه این که همه راه ها بسته بشه که آب نره داخلش. یه عده آدم مثلا با سواد عاقل به خاطر همین میرن تو بعضی جا ها از مایکروسافت بد میگن که چرا ضد آب نیس. بزرگترین شرکت دنیا اگه نمیدونس چیکار کنه شرکتای متقلب چینی و کره ای رو سوسک نمیکرد که بعد خودش بشه بزرگترین شرکت دنیا. آخرش هم یه لومیا 540 گرفتم که فک همه گوشیای قبلیم و آورد پایین. با این که تازه یه گوشی میان رده س. صد برابر گوشیای اندرویدیم داره کار میکنه. از این که ضد آب نیست هم اصلا ناراحت نیستم. عین خیالمم نیس. دوربین 8 این کیفیتش از دوربین 21 مگاپیکسلی سونیم بیشتره. دوربین 8 سامسونگم که هیچی. باید جلو لنزش عینک شماره 12 بگیرم که دیده شه پشتش. اچ تی سیمم که از اون بد تر. یه دکمه روش میزنم یه ماه بعد میام ببینم چی شد. در آخر اعتبار میدم به این شرکت فقط رو حساب ژاپنی بودنش و نه چیز دیگه.