خانهاخبار
چهار فن‌آوری جذاب در اسمارت‌فون‌های MWC 2016

چهار فن‌آوری جذاب در اسمارت‌فون‌های MWC 2016

در بین محصولات معرفی شده در MWC 2016 چهار تکنولوژی جذاب نیز معرفی شدند که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.
۱۳۹۴/۱۲/۱۲

کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ برگزار شد و ما تمام تلاش خود را کردیم تا شما را در جریان محصولات معرفی شده در آن بگذاریم. در این رویداد محصولات بسیاری عرضه شدند که هر کدام نشان دهنده هدف کمپانی سازنده، یعنی نمایش قدرت بودند. 

اما برخی از این محصولات امکانات جذابی داشتند که نسبت به دیگر دیوایس‌ها چشمگیرتر بودند. در این مطلب به چهار مورد از این تکنولوژی‌ها می‌پردازیم.

 

۱- تکنولوژی شارژ فوق سریع Oppo

 

image

 

این کمپانی در رویداد MWC هیچ اسمات‌فونی معرفی نکرد و به جای آن، از دو تکنولوژی خود یعنی لرزشگیر عکاسی و فن‌آوری انحصاری شارژ فوق سریع خود رونمایی کرد. تکنولوژی دوم که نام Super VOOC را به خود گرفته نوعی انقلاب در عرصه شارژ تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود. به گفته آپو، Super VOOC قادر است یک باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ۱۵ دقیقه به وسیله درگاه MicroUSB یا USB-C به طور کامل شارژ کند. 

این موضوع به لطف سیستم شارژ به وسیله پالس‌های با ولتاژ پایین و باتری شخصی سازی شده (که Oppo هم توضیح خاصی در این رابطه نداد) تحقق یافته است. در حال حاضر هیچ خبر خاصی در رابطه با اینکه چه محصولاتی از Oppo حاوی این نوع فن‌آفوری هستند زده نشده ولی طبیعتا ما انتظار داریم در وهله اول Super VOOC را در محصولات همین کمپانی ببینیم و شاید در آینده شاهد عرضه آن در دیگر کمپانی‌ها هم باشیم. تصور کنید که تلفن‌همراه هوشمندتان تنها در ۱۵ دقیقه شارژ شود. جذاب نیست؟

 

۲- طراحی ماژولار LG G5

 

image

 

پرچمدار بعدی ال‌جی با نام جی۵ معرفی شد و همانطور که دیدید، از طراحی کاملا متفاوتی با نسخه پیشین خود برخوردار است. بدنه فلزی و طراحی ماژولار دو نکته‌ای هستند که در این محصول به چشم می‌خورد. قسمت پایین دستگاه (که حاوی باتری است) قابلیت جدا شدن دارد و شما می‌توانید به جای آن یک باتری دیگر و یا یکی از لوازم جانبی ال‌جی را به جای آن قرار دهید. محصولاتی مثل شاتر دوربین، کنترلر زوم عکاسی و یا یک باتری یدک ۱۲۰۰ میلی‌آمپری و غیره. 

البته ال‌جی اولین کمپانی با ایده طراحی محصول ماژولار نیست و پیش از آن گوگل نیز با پروژه آرا در این حوزه تمرکز خاصی داشته، ولی جی۵ اولین پرچمدار نسبتا ماژولاری است که به بازار عرضه شده است.

 

۳- فوکوس خودکار Dual Pixel از سامسونگ

image

در مقایسه با سری گلکسی اس۶، باید بگوییم که اس۷ و اس۷ اج از نظر ظاهری چندان تفاوتی نکرده‌اند و سامسونگ تنها به بهبود سخت‌افزار بسنده کرده است. به طور مثال دوربین‌های اصلی به طور کامل تغییر پدا کرده‌اند: به جای لنز ۱۶ مگاپیکسلی این بار در گلکسی اس۷ ما شاهد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سایز پیکسل‌های درشت‌تر و فوکوس خودکار Dual Pixel هستیم. این قابلیت در حال حاضر تنها در دوربین‌های DSLR (برخی مدل‌های Canon) دیده می‌شود. 

تکنولوژی قبلی در فوکوس خودکار از ۵ الی ۱۰ درصد پیکسل‌ها برای تمرکز استفاده می‌کرد ولی Dual Pixel از تمام پیکسل‌های دوربین برای فوکوس کردن استفاده می‌کند.  این موضوع تاثیر خود را در عکاسی از اجسام در حال حرکت یا تاریکی شب نشان می‌دهد. تمام این موارد تنها زمانی به ما اثبات می‌شود که توسط خودمان تست گردد و تا آن زمان تماما وعده‌هایی هستند که سامسونگ به ما داده است. ولی به هر حال به نظر می‌رسد این کمپانی گام بسیار بزرگی را برداشته است.

 

۴- دوربین زاویه گسترده LG G5

 

image

 

جی۵ اولین محصولی نیست که از دوربین دو گانه استفاده می‌کند، پس چه چیزی اینجا عوض شده؟ خب باید این توضیح را بدهیم که یکی از دوربین‌ها ۱۶ مگاپیکسلی بوده با لنز ۷۸ درجه‌ای (که در بسیاری از اسمارت‌فون‌ها دیده می‌شود) و دیگری، ۸ مگاپیکسلی ولی با لنز ۱۳۵ درجه‌ای است که نسبت به دیگر محصولات بسیار (حتی چشم انسان با ۱۱۴ درجه) گسترده‌تر است. بنابراین شما به سادگی بدون نیاز به ابزار خاصی قادر هستید تا عکس‌های زاویه باز خود را به وسیله دوربین ۸ مگاپیکسلی جی۵ بگیرید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمود

۱۳۹۴/۱۲/۱۳
G5 معرکس

sadegh

۱۳۹۴/۱۲/۱۲
تکنو لوژی فکوس هیبریدی به کار رفته در دوربین xperia x performance , و همچنین استفاده از باتری هایی جدید با عمر تقریبا دو برابر نسبت به گوشی های دیگه و همچنین گرفتن عکس در حالت استند بای گوشی تنها در مدت کمتر از 0.6 ثانیه هم میتونست در بالا بیاد.
که البته جای تعجب نیست که سونی رو مثل همیشه فراموش کرده باشید...

پدرام

۱۳۹۴/۱۲/۱۲
ایول دوتا فن افریش برا الجی

Bahram

۱۳۹۴/۱۲/۱۲
از همه اینا جالبتر Xperia Ear بود