خانهاخبار
از خزر تا خلیج فارس با بوگاتی چایرون 10 میلیاردی در 4 ساعت

از خزر تا خلیج فارس با بوگاتی چایرون 10 میلیاردی در 4 ساعت

بوگاتی که در تولید خودروهای متفاوت شهرت دارد اکنون آخرین دستاورد خود را معرفی کرده که چایرون نام دارد.
۱۳۹۴/۱۲/۱۱

بوگاتی یکی از معروف‌ترین خودروهایی است که به‌طور حتم افراد بسیاری نام آن را شنیده‌اند. اکنون جدیدترین خودروی ساخت بوگاتی با نام چایرون (Chiron) معرفی شده است. این خودروی زیبا قوی‌ترین خودرویی است که خیابان‌ها تا امروز به خود دیده‌اند.

بوگاتی اعلام کرده که در حال حاضر تنها 500 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و پیش از اینکه از ما و خودتان بپرسید قیمت آن چقدر خواهد بود ما به شما می‌گوییم که اگر بخواهید مالک چایرون باشید باید 2.6 میلیون دلار پول خرج کنید. بوگاتی گفته برای 150 عدد از این خودرو مشتری دارد که نشان می‌دهد در حال حاضر 390 میلیون دلار در حساب‌های این شرکت از فروش چایرون وجود دارد.

 

image

 

اجازه دهید با هم به توضیح مشخصات این غول بسیار زیبا بپردازیم. محدودیت سرعت چایرون 261 مایل در ساعت (420 کیلومتر در ساعت) است که چیزی شبیه به نسل قبلی یعنی بوگاتی ویرون است. بنابر ادعای بوگاتی صفر تا 100 چایرون برابر 2.5 ثانیه است و در مدت زمان تنها 6.5 ثانیه می‌تواند به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد؛ همچنین مدت‌زمان لازم برای رسیدن چایرون به سرعت 300 کیلومتر در ساعت 13.5 ثانیه است.

چایرون از ترفندهای آیرودینامکی برای رسیدن به سرعت‌های مختلف استفاده می کند. با نهایت قدرت این خودرو می توانید به سرعت 420 کیلومتر در ساعت برسید و با استفاده از بالا رفتن بالی که در پشت خودرو تعبیه‌شده این امکان را دارید که تا با سرعت 380 کیلومتر در ساعت با نهایت امنیت رانندگی کنید.

با اینکه اندازه چایرون شباهت زیادی به ویرون دارد بوگاتی سعی دارد بگوید که یک خودروی کاملا جدید را می‌بینید. چایرون در حدود 8 سانتی‌متر درازتر، 5 سانتی‌متر بلندتر و 3 سانتی‌متر عریض‌تر از ویرون است. این افزایش اندازه به بوگاتی این امکان را داده که جای بیشتری را برای سرنشینان خودرو فراهم کند.

این خودرو در داخل خود یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر می‌بیند که هنوز در پشت صندلی‌های داخل کابین قرار دارد. این موتور می‌تواند نیرویی برابر 1478 اسب بخار را تولید کند؛ برای اینکه بتوانید قدرت این موتور را درک کنید مثالی برای شما می‌زنیم، خودرویی مانند هیوندای النترا 2017 که نسخه‌های قدیمی‌ترش امروز در خیابان‌ها زیاد دیده می‌شود با موتوری با ظرفیت 2 لیتر دارد که قدرتی برابر 147 اسب بخار تولید می کند.

از نظر وزنی چایرون 154 کیلوگرم از ویرون سنگین‌تر است و وزنی برابر 2000 کیلوگرم دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید با یک خودرو کاملا رویایی روبرو هستیم؛ حال تصور کنید که شما می‌توانستید روزی این خودروی فوق گران قیمت را بخرید، در کدامیک از اتوبان‌ها دوست دارید نهایت سرعت این خودرو را آزمایش کنید؟

عکس‌های زیبای این خودرو را در ادامه مشاهده کنید.


 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (54 نظر)

حامد

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
اپل گوشی آمریکاییه ولی تو چین تولید میشه دلیل نمیشه که اپل چینی باشه چون بوگاتی تو فرانسه تولید میشه دلیل نمیشه فرانسوی باشه مثل این مونه که چون زیر مجموعه فولکسه من بگم آلمانیه بوگاتی ایتالیاییه

j

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
بوگاتی فرانسویه و تحت مالکیت فولکس واگن آلمان

مجتبی

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
سامسونگ و مازراتی

Β

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
پراید و glx

Bahram

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
بوگاتی فرانسویه