خانهاخبار
مرسدس بنز در حال اخراج ربات‌ها!

مرسدس بنز در حال اخراج ربات‌ها!

به نظر می رسد مرسدس قرار است برای تولید محصولاتشان به جای ربات ها از نیروی انسانی بیشتری کمک بگیرد و بسیاری از ربات ها را از خط تولید خارج کند.
۱۳۹۴/۱۲/۱۰

با وجود تمام امکاناتی که مدل های مختلف مرسدس بنز در خود جای داده اند، قدرت ربات ها در تولید کامل این خودروها کمتر شده و ربات ها دیگر بدون کمک گرفتن از انسان قابل به تولید این خودروها نیستند. به همین دلیل خودروسازان در حال جابجایی آنها با نیروهای انسانی اند. اجازه دهید به احترام این اقدام شرکت های خودروساز، یک دقیقه سکوت کنیم!
به گزارش بلومبرگ، رئیس خط تولید مرسدس، مارکوس شافر، همان کسی که گفته بود تنوع خودروهای ما از نظر امکانات بسیار بالاست، اعلام کرد: «شرایط تولید ما قدرت شخصی سازی بسیاری به خریدار می دهد و ربات ها توانایی سازگاری با شرایط تولید جدید را ندارند.» مارکوس شافر همچنین بیان کرد: «ما با اخراج ربات های بیشتر هم هزینه کمتری خواهیم داشت و هم درست کار کردن تمام امکانات موجود در محصولات ما تضمین خواهد شد.»

 

image

 

این تولیدکننده خودرو، به گفته بلومبرگ، 400 هزار خودرو در سال تولید می کند که مطمئنا با جایگزینی نیروی انسانی با ربات ها به هیچ وجه افزایشی در تولید وجود نخواهد داشت. علی رغم اینکه این تغییر به برنامه ریزی مجدد ربات ها نیز نیاز خواهد داشت و این برنامه ریزی مجدد چند هفته زمان خواهد گرفت، این کمپانی می خواهد تا آخر همین هفته عملیات را به اتمام برساند.
مرسدس قصد دارد با استخدام نیروی بیشتر در خط تولید خود، محصولاتی بیش از سری S-Class تولید کند. این تولیدکننده می خواهد ربات ها را به سایزهای کوچک تر و سبک‌وزن تر ببرد و از آنها در کنار انسان ها برای پیشبرد اهداف خود کمک بگیرد. 

 

image

 

به نظر می رسد این همکاری فقط به مرسدس بنز محدود نمی شود! به گزارش بلومبرگ، کمپانی های BMW AG و Volkswagon و Audi نیز در حال تست ربات های سبک وزن با تعدادی سنسور برای کار کردن در کنار انسان ها هستند. البته مسلما این کمپانی ها با هدف افزایش سرعت تولید محصولات خود نسبت به رقبا در حال اعمال این تغییرات اند.
ادعاهای این کمپانی ها در مورد دلیل استفاده بیشتر از انسان کمی عجیب به نظر می رسد. باید این سوال را زمانی از کمپانی های تولیدکننده خودرو پرسید که ربات ها به انسان بودن بسیار نزدیک تر شده و کاملا با محیط و شرایط سازگاری داشته باشند: آیا در آینده هم این کمپانی ها از نیروی انسانی کمک می گیرند یا به سراغ ربات های سریع تر و مورد دلخواهشان می روند؟ نظر شما چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

هادي

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
استفاده بهينه از نيروي كار انساني و بالطبع اشتغال زايي و همچنين استفاده از دقت انساني با استفاده از حواس باهوش ترين موجود خلقت و پيشرفت بسوي كم كردن آلودگيهاي زيستي بخشي از أهداف اين برنامه ميتونه باشه و جا داره بگيم مرسي مرسدس

هادي

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
اشتغال زايي بيشتر با اخراج رباتها و دقت در مونتاژ و كيفيت با بهره گيري از حواس انساني و آلودگي زيست محيطي كمتر فقط ميشه گفت مرسي مرسدس

Sina

۱۳۹۴/۱۲/۱۵
کارتون درسته که از فناوری ماشین هم خبر رسانی میکنید این میتونه باعث تنوع مطالب سایت باشه.
بیشترش کنید.

MOHAMMAD REZA

۱۳۹۴/۱۲/۱۳
فن آوریه دیگه گیر نده

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۱۲/۱۰
به نظر میرسه شرکت های خودرو سازی که از نیروی انسانی بیشتر استفاده میکنن کیفیت کاری بالاتری رو تحویل میدن. مثل لامبورگینی و فراری. احتمال بالا به نفعشان خواهد بود