خانهاخبار
پایان پشتیبانی واتس اپ از سیستم عامل‌های قدیمی

پایان پشتیبانی واتس اپ از سیستم عامل‌های قدیمی

Whatsapp قصد دارد در پایان سال 2016 پشتیبانی خود را از سیستم عامل‌های قدیمی مانند بلک بری و نوکیا حذف کند.
۱۳۹۴/۱۲/۹

محبوب‌ترین پیام‌رسان سیستم عامل‌های اندروید و iOS و یکی از بهترین پیام‌رسان‌های ویندوز موبایل اعلام کرده است که پشتیبانی خود را از سیستم عامل‌های قدیمی مانند بلک‌بری 10، سری 40 نوکیا و سیمبین نوکیا سری 60 متوقف خواهد کرد. همچنین نسخه‌های 2.1 و 2.2 اندروید و ویندوز فون 7.1 نیز دیگر پشتیبانی نخواهند شد.

 

image

 

این خبر در حالی منتشر شده است که واتس‌اپ به تازگی هفتمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته و کمی پیش از آن نیز موفق شده بود به رکورد 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه برسد.

هنگامی که سال 2009 پروژه واتس‌اپ را کلید زدیم، دستگاه‌های موبایلی که مردم استفاده می‌کردند بسیار متفاوت با امروز بود. اپ استور اپل تنها چند ماه بود که راه افتاده بود و حدود 70 درصد تلفن همراه‌های هوشمند فروخته‌شده در آن زمان با سیستم عامل‌های بلک‌بری و نوکیا کار می‌کردند. سیستم عامل های گوگل، اپل و مایکروسافت، که امروزه 99.5 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند، در آن زمان روی کمتر از 25 درصد گوشی‌های موبایل نصب بود. حال که به هفت سالِ پیش روی خود نگاه می‌کنیم، قصد داریم بر پلتفرم‌هایی تمرکز کنیم که اکثر مردم از آنها استفاده می‌کنند.

گرچه این خبر احتمالا باعث ناامیدی برخی کاربران به خصوص در کشورهای در حال توسعه می‌شود، جایی که هنوز گوشی‌های نوکیا با سیستم عامل‌های قدیمی استفاده می‌شوند، به نظر می‌رسد این تغییر منطقی باشد. واتس‌اپ دیگر آن پیام‌رسان ساده اولیه نیست. قابلیت‌هایی مانند تماس صوتی و تماس تصویری به آن اضافه شده یا در حال اضافه شدن است. بنابراین قابل قبول است که این شرکت بخواهد برای بهبود سرویسش تمرکز خود را به پلتفرم‌های محبوب معطوف کند.

با اینکه این گوشی‌های موبایل بخش مهمی از تاریخ واتس‌اپ هستند، قابلیت‌هایی را که ما قصد داریم در آینده به نرم‌افزار اضافه کنیم پشتیبانی نمی‌کنند. این تصمیمی سخت اما صحیح برای ما بود تا بتوانیم به مردم راه‌های بهتری برای ارتباط داشتن با دوستان، خانواده و عزیزانشان با استفاده از واتس‌اپ ارائه دهیم.

علاوه بر اینها وقتی شرکتی مثل بلک‌بری خود دیگر بر سیستم عامل خانگی‌اش تمرکزی ندارد، چرا اپلیکیشنی مثل واتس‌اپ باید چنین کاری انجام دهد؟ پیام واتس‌اپ برای آن دسته از مخاطبانش که همچنان از گوشی‌هایی با سیستم عامل‌های ذکرشده استفاده می‌کنند واضح است: تا پایان سال 2016 یک آیفون یا یک گوشی اندرویدی یا یک گوشی ویندوزی تهیه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)