خانهبررسی‌ها
​بررسی اولیه شیائومی Mi 5

​بررسی اولیه شیائومی Mi 5

شیائومی امسال در نمایشگاه MWC 2016 حاضر شد و پرچمدار جدید خود یعنی می 5 را معرفی کرد. با جی‌اس‌ام و بررسی اولیه این محصول همراه باشید تا ببینیم گوشی شیائومی چگونه است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۲/۵

پنجمین عضو خانواده گوشی‌های Mi شیائومی در نمایشگاه MWC 2016 معرفی شد. برای اطلاع از اخبار و حواشی این نمایشگاه می‌توانید به صفحه اختصاصی پوشش خبری نمایشگاه MWC 2016 در جی‌اس‌ام مراجعه کنید. در این مطلب قصد داریم نگاهی به گوشی شیائومی بندازیم و ببینیم پرچم‌دار جدید این کمپانی چه امکاناتی دارد.

 

image

 

طراحی 

شیائومی وقت زیادی صرف طراحی می 5 کرده است. طراحی این محصول از طراحی خانواده ردمی نوت‌ها الهام گرفته و البته شیائومی سعی کرده است این محصول را تا حد امکان سبک و جمع‌وجور سازد.

 

image

 

جنس بدنه از فلز است و قاب پشتی محصول منحنی شده تا دست گرفتن آن راحت‌تر باشد. البته شیائومی نسخه‌ای دیگر برای می 5 نیز تولید می‌کند که آن را می 5 پرو نامیده‌ و بدنه‌اش از سرامیک ساخته شده که سختی آن دو برابر شیشه و فلز است.
شیائومی در می 5 از چهار دکمه استفاده کرده است: دکمه هوم، دکمه پاور و دو دکمه کنترل صدا!

 

image

 

دکمه هوم روی پنل جلویی دستگاه و زیر نمایشگر قرار دارد و سایر دکمه ‌ها در سمت راست گوشی هستند. 
وزن این گوشی 129 گرم است؛ یعنی می 5 تقریبا 14 گرم سبک‌تر از آیفون 6اس است و در زمره سبک‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

 

image

 

دوربین اصلی گوشی در سمت چپ بالا قرار گرفته و تلاش‌های شیائومی برای ساخت محصولی صاف و یک‌دست جواب داده است . برخلاف سایر پرچم‌داران، می 5 لنز دوربین بیرون‌زده‌ای ندارد و قاب پشتی گوشی کاملا صاف و فلت است.

 

image

 

ضخامت محصول 6.95 میلی‌متر است که می 5 را جزو گروه گوشی‌های باریک قرار می‌دهد. حاشیه‌های کناره نمایشگر بسیار کم است، طوری که می‌توان شیائومی می 5 را گوشی بدون حاشیه قلمداد کرد.

 

image

 

نمایشگر 

نمایشگر محصول 5.15 اینچی است و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی دارد. عملکرد شیائومی در جای‌گذاری نمایشگر به‌حدی خوب بوده که این گوشی حال و هوای گوشی 5 اینچی را به کاربر القا می‌کند.

 


image

 

روشنایی (Nit) نمایشگر 600 است؛ یعنی شیائومی می 5 می‌تواند زیر نور بسیار خوب عمل کند. البته این قابلیت فقط به‌دلیل نیت محصول نیست، بلکه تکنولوژی Sunlight Display نیز باعث می‌شود نور نمایشگر زیر نور آفتاب بسیار بیشتر از سایر گوشی‌ها باشد و کاربر هنگام نگاه کردن به نمایشگر زیر نور خورشید با مشکل خاصی روبرو نمی‌شود. 

 

image

 

73 درصد از پنل جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته که این عدد نشان می‌دهد کاربر هنگام استفاده از می 5 تجربه‌ای بسیار خوب خواهد داشت و از زیبایی می 5 نیز لذت خواهد برد.

 

سخت‌افزار 

می 5 به‌احتمال زیاد اولین محصولی است که با اسنپدراگون 820 وارد بازار می‌شود. پردازنده این تراشه چها‌ر هسته‌ای است: دو هسته از این پردازنده فرکانسی حدود 1.8 گیگاهرتز دارند و دو هسته دیگرش فرکانسی حدود 1.6 گیگاهرتز. البته اگر نسخه پرو می 5 را تهیه کنید، فرکانس‌های پردازنده‌ اصلی به 2.15 تغییر می‌کند.

 

image

 

سایر اعضای تیم پردازشی پردازنده گرافیکی آدرنو 530 و حافظه رم 3 (یا 4 گیگابایتی) هستند. در کنار این تیم سخت‌افزاری فوق‌العاده حافظه داخلی قرار دارد. شیائومی از نظر حافظه داخلی می 5 را به سه دسته تقسیم کرده است: 32، 64 و 128 گیگابایتی. نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی با حافظه رم 3 گیگابایتی همراه‌اند و نسخه 128 گیگابایتی (می 5 پرو) به حافظه رم 4 گیگابایتی مجهز است.
البته می 5 جزو پرچم‌دارانی محسوب می‌شود که از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. اگر حافظه گوشی جزو دغدغه‌های اصلی شما به حساب می‌آید، بهتر است به نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی این گوشی دل ببندید.

 

نرم‌افزار 

سیستم عامل می 5، مانند سایر گوشی‌های تولید شیائومی، اندروید گوگل است. البته شیائومی از رابط کاربری مخصوص خود با نام MIUI استفاده می‌کند. اندروید مارشمالو به صورت پیش‌فرض روی می 5 قرار دارد و نسخه 7 رابط کاربری MIUI نیز روی آن قرار گفته تا رابطه کاربر و اندروید را بهبود بخشد. 

 

image

 

یکی از ویژگی‌های خوب شیائومی می 5 اضافه شدن اپلیکیشنی برای مکالمه تصویری است. این اپلیکیشن امکانات بسیاری هنگام مکالمه تصویری در اختیار کاربران قرار می‌دهد و درواقع نسل جدیدی از مکالمه تصویری را بنیان نهاده است.

 

image

 

دوربین

می 5 به دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز است و دوربین سلفی آن 4 مگاپیکسلی است. لنز دوربین IMX 298 تولید سونی است و امکان فیلم‌برداری 4کی را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. 

 

image

 

شیائومی قابلیت OIS را در دوربین این گوشی قرار داده، اما این ویژگی در می 5 با تمام پرچم‌داران دیگر متفاوت است؛ درواقع شیائومی تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر را وارد مرحله جدیدی کرده. سایر پرچم‌داران که دوربینی با OIS دارند در دو جهت لرزش دست را می‌گیرند، اما می 5 در چهار جهت لرزش را می‌گیرد.

 

image

 

اگر دوربین سلفی را روی ویدئو قرار دهید و آن را جلو صورت خود تکان دهید، می‌توانید حرکت لنز دوربین را در جایگاهش مشاهده کنید که در نوع خود بی‌نظیر است. آپرچر دوربین f/2.0 است و تکنولوژی HDR نیز دارد. در محیط‌های کم‌نور نیز دوربین می 5 به‌خوبی لحظات را ثبت می‌کند، چون به فلاش ال‌ای‌دی دوگانه مجهز است.

 

باتری

 

image

 

یکی از ویژگی‌های خوب می 5 باتری‌ آن است. وزن و ضخامت کم این محصول باعث نشده شیائومی باتری را فدا کند و از باتری کوچک با ظرفیت کم استفاده کند. باتری این محصول 3000 میلی‌آمپری است و قابلیت شارژ سریع را در خود دارد. قابلیت شارژ سریع این محصول، مانند سایر پرچم‌داران مجهز به اسنپدراگون 820، نسخه سوم فناوری شارژ سریع کوالکام است که می‌تواند در مدت یک‌ ساعت باتری گوشی را از صفر به حدود 80 تا 90 درصد برساند.

 

امنیت

 

image

 

می 5 به سنسور اثر انگشت مجهز است. این سنسور زیر دکمه هوم پنهان شده است که روی پنل جلو قرار دارد. شیائومی زمان زیادی صرف کرده تا بتواند این سنسور را طوری زیر دکمه هوم قرار دهد که مشکلاتی نظیر بیرون زدن دوربین یا کم شدن نسبت نمایشگر نسب به بدنه پیش نیاید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (73 نظر)

Mahdi

۱۳۹۸/۸/۲۰
سلام دوستی که خریدن قیمتش چقده ممنون

Amir

۱۳۹۶/۵/۲
داداش مدل ۶۴ گیگ رو چند خریدی

PSRM

۱۳۹۶/۴/۱۳
چون تو ایران شارژر فست شارژش موجود نیس

سینا

۱۳۹۶/۴/۹
سلام
دوستان یه سوال
منم این گوشی و دارم تو این سایت و بقیه زده تو نیم ساعت بیش از ۸۰ درصد شارژ میشه
حالا جرا از من اینطوری نیست و توی نیم ساعت فوقش اگه شارژ کنه ۳۰تا۴۰ درصد شارژ میشه یه هفته هم هست گرفتم

Azad

۱۳۹۶/۲/۶
سلام
منم مدل ۶۴ گیگ با رام گلوبال استیبل این گوشی رو مدتیه گرفتم.
واقعا از هر لحاظ عالیه و قطعا مثل یک پرچمدار واقعی میشه ازش انتظار داشت.
دوربین و سرعت پردازش و صفحه نمایش و رابط کاربری اختصاصی این شرکت و زیبایی و ظرافت و باطری خوب و رنگ طلاییش واقعا حس داشتن یه گوشی فوق العاده خوب با قیمت مناسب رو به آدم میده.
به نظرم زیاد تو نخ برند نباشید. هرچند خود این برند هم دیگه داره رتبه های بسیار بالای فروش جهانی رو داره تجربه می کنه و کم کم به سامسونگ داره نزدیک میشه اونم فقط ظرف ۵شش سال.