خانهاخبار
معرفی اولین ساعت هوشمند نابینایان در MWC 2016

معرفی اولین ساعت هوشمند نابینایان در MWC 2016

در نمایشگاه امسال بارسلون از ساعت هوشمندی به نام Dot رونمایی شد که مخصوص نابینایان ساخته شده است و می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها را با خط بریل به کاربران اعلام کند.
۱۳۹۴/۱۲/۵

ساعت‌های هوشمند دستگاه‌های جدید و نسبتا گرانی هستند که رفته‌رفته دارند جای خود را میان کاربران پیدا می‌کنند. با اینکه شرکت‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند تا نشان دهند این وسایل چقدر می‌توانند برای کاربران مفید واقع شوند، خیلی از کارشناسان و حتی کاربران فعلا خرید ساعت هوشمند را ضروری نمی‌دانند. با این وجود دسته‌ای از افراد هستند که ساعت هوشمند ممکن است کمک بزرگی به راحت‌تر شدن کارهای آنها کند: نابینایان.

 

image

 

با اینکه در سال‌های اخیر بسیای از شرکت‌های کوچک و بزرگ اقدام به عرضه مدل‌های مختلف ساعت هوشمند کرده‌اند، هیچ‌یک به فکر ساختن ساعتی مخصوص نابینایان نبوده است. Dot اولین ساعت هوشمندی است که مخصوص نابینایان ساخته شده. این ساعت با داشتن 30 پین متحرک به کاربر این امکان را می‌دهد تا نوتیفیکیشن‌های وارده را با خط بریل بخواند و دیگر نگران مشکلات حریم خصوصی در سیستم‌های تبدیل متن به گفتار نباشد.
قیمت 290 دلاری این ساعت در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند اندکی گران به نظر می‌رسد، اما ممکن است با جذب سرمایه و افزایش تولید آن در آینده قیمت محصول کاهش پیدا کند.

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)