خانهاخبار
مسترکارت، سلفی را جایگزین پسورد می‌کند!

مسترکارت، سلفی را جایگزین پسورد می‌کند!

مستر کارت در نمایشگاه MWC اعلام کرد که به زودی به کاربران این امکان را می‌دهد تا به جای وارد کردن پسورد، پرداخت‌های خود را با سلفی گرفتن انجام دهند.
۱۳۹۴/۱۲/۵

موسسه مالی مسترکارت به دنبال راهی است تا مشتریان بتوانند به شکلی راحت‌تر پرداخت‌های خود را انجام دهند. پس از آنکه بانک HSBC اعلام کرد که از این به بعد کاربران می‌توانند برای تایید هویت خود از صدا و اثر انگشت استفاده کنند، مسترکارت نیز در نمایشگاه 2016 MWC قول داد که به زودی مشتریان این موسسه قادر خواهند بود با سلفی گرفتن پرداخت‌های مالی خود را تایید کنند.

 

image

 

با انتشار اپلیکیشن جدید مسترکارت، دیگر لازم نیست پسورد خود را به یاد داشته باشید، بلکه تنها کار لازم گرفتن سلفی از چهره خودتان است. البته این روش ممکن است به راحتی و با استفاده از تصویر شما جعل شود، به همین دلیل لازم است کاربر هنگام سلفی گرفتن پلک بزند.
این اولین بار نیست که ایده استفاده از سلفی برای تایید هویت پرداخت‌های مالی طرح می‌‎شود؛ حدود 1 سال پیش نیز فروشگاه علی بابا در کنفرانسی این ایده را با نام Smile to Pay معرفی کرده بود و حالا به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری به استفاده از این سیستم علاقه‌مند شده‌اند.

نظر شما چیست؟ شما هم حاضرید از چنین روشی برای خرید و پرداخت پول استفاده کنید؟

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

h.seyedi

۱۳۹۴/۱۲/۸
زمان پلک زدن رو اپلیکیشن به صورت رندوم تعیین می‌کنه و یک پترن ثابتی نداره در نتیجه اگه پلک زدن تصویر gif با چیزی که اپ میگه همخوانی نداشته باشه تایید نمیشه.

Abolfazl

۱۳۹۴/۱۲/۶
حالا اومدیم طرف یک عکس بافرمت gif از ما درست کرد که درحال چشمک زدن هم هستیم و دوربین رو جلوی ی تبلت برا عکس گرفتن قرار داد ،برا این چ ایده ای دارند؟

اپل

۱۳۹۴/۱۲/۶
چرا هیچکس داد نمیزنه و بگه فقط اپل