خانهاخبار
​فناوری شارژ سریع اوپو، سریع‌تر از کوالکام

​فناوری شارژ سریع اوپو، سریع‌تر از کوالکام

اگر از مدت زمان شارژ سریع گوشی‌هایی مانند جی5 و گلکسی اس7 (با تراشه اسنپدراگون 820) تعجب کرده‌اید، بهتر است قبل از هرچیزی با فناوری شارژ سریع اوپو آشنا شوید. این فناوری بسیار بیشتر از شارژ سریع کوالکام شما را متعجب می‌کند.
۱۳۹۴/۱۲/۴

همه کمپانی‌های کوچک و بزرگ در کنگره جهانی موبایل گرد هم آمده‌اند و پیشرفت‌های خود را به‌رخ یکدیگر می‌کشند. کمپانی چینی اوپو نیز با دست پر به این کنگره آمده و کارشناسان و طرفداران موبایل را در MWC 2016 شگفت‌زده کرده است. تکنولوژی جدید اوپو در مورد خود گوشی هوشمند نیست، بلکه در مورد نحوه و سرعت شارژ شدن گوشی هوشمند است.

 

image

 

اوپو نام این تکنولوژی شارژ سریع را SuperVOOC نامیده است و، طبق ادعای مدیرانش، این فناوری می‌تواند در کمتر از 15 دقیقه برخی گوشی‌های هوشمند اوپو را از صفر تا صد درصد شارژ کند. البته این مدت زمان اعلام‌شده از سوی اوپو برای گوشی‌هایی با ظرفیت باتری 2500 میلی‌آمپر است.

طبق گفته مدیر اوپو، این تکنولوژی با تمام درگاه‌های میکرو یو‌اس‌بی و یو‌اس‌بی تایپ سی سازگار است. اگر ادعای اوپو صحت داشته باشد، این تکنولوژی شارژ سریع حتی از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 کوالکام (که جدیدترین نسخه این تکنولوژی است) سریع‌تر است. شارژ سریع کوالکام می‌تواند در مدت 35 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به هشتاد برساند. این تکنولوژی فقط در تراشه اسنپدراگون 820 وجود دارد و در حال حاضر گوشی‌های کمی از این امکان برخوردارند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این تکنولوژی در دسترس نیست، اما باتوجه به اینکه اوپو نظارت کاملی روی تمام مراحل ساخت گوشی خود دارد، می‌توان گفت احتمال بسیار بالایی وجود دارد که این تکنولوژی واقعی باشد و بتواند چنین رکوردی برای مدت زمان شارژ ثبت کند.

در جریان کنفرانس اوپو یکی از مدیران این شرکت که برای توضیح الگوریتم تکنولوژی شارژ سریع SuperVOOC روی صحنه آمده بود گوشی اوپوی خود را به کابل شارژ متصل کرد. توضیح الگوریتم شارژ سریع اوپو کمتر از ده دقیقه زمان برد. پس از اتمام صحبت‌ها، مدیر اوپو گوشی را به ناظران حاضر در کنفرانس نشان داد و در کمال ناباوری همه با عدد 100 درصد جلو نام باتری روبرو شدند. 

هنوز مشخص نیست این فناوری از چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید و کدام گوشی‌های اوپو می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند.
نظر شما در مورد فناوری شارژ سریع اوپو چیست؟

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

VistaMobile

۱۳۹۴/۱۲/۵
به نظر من شرکتی مثل کوالکام هم میتونه این نوع شارژر رو تولید کنه فقط میخواد برای سالهای آینده چیزی برای رو کردن داشته باشه !

جی اس ام

۱۳۹۴/۱۲/۴
سلام و عصر بخیر.
حرف شما صحیح است و اصلاح شد. مرسی از توجه شما

hasan

۱۳۹۴/۱۲/۴
لطفا تصحیح کنید: شارژ سریع کوالکام می‌تواند در مدت 35 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به صد برساند. هشتاد در صد صحیح می باشد