خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه خانواده Xperia X

بررسی اولیه خانواده Xperia X

سونی در نمایشگاه MWC 2016 سه گوشی جدید را، که عضو یک خانواده‌اند، به جهان معرفی کرد: خانواده اکسپریا ایکس. در این مطلب این سه گوشی را به صورت مختصر با هم بررسی خواهیم کرد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۲/۳

سونی، مانند هر سال، در نمایشگاه MWC گوشی‌های پرچم‌دارش را معرفی نکرد و به معرفی خانواده‌ای به نام Xperia X بسنده کرد. این خانواده سونی شامل 3 گوشی است: Xperia X ،Xperia XA و Xperia X Performance. در این بررسی به صورت مختصر به این گوشی‌ها می‌پردازیم تا پس از عرضه‌شان به صورت جامع و کامل هر کدام را برای شما زیر ذره‌بین جی‌اس‌ام قرار دهیم.

image

هر سه گوشی این خانواده جدید زبان طراحی متفاوتی با نسل‌های قبلی خودشان دارند. سونی باز هم از فلز برای ساخت گوشی‌های خود استفاده کرده، اما این بار این فلز را فقط در اطراف گوشی به کار نگرفته است. در خانواده Xperia X شاهد استفاده از فلز در قاب پشتی دو گوشی Xperia X و Xperia X Performance هستیم که ظاهری لوکس‌تر و مقاوم‌تر به آنها می‌بخشد. علاوه بر این شاهد استفاده از رنگ‌آمیزی کاملا متفاوتی در این سری از گوشی‌ها هستیم: قاب پشتی و قاب جلویی به‌همراه کناره‌های دستگاه کاملا یک‌رنگ‌اند و علاوه بر این تم نرم‌افزاری دستگاه نیز رنگ قاب گوشی است. سونی این ویژگی راContinues Color  می‌نامد که ظاهری یک‌پارچه و شیک برای گوشی فراهم می‌کند.

 

 

Xperia X و Xperia XA در رنگ‌های مشکی، سفید، طلایی لیمویی و طلایی سرخ ارائه می‌شوند. رنگ‌های زیبای این گوشی‌ها می‌توانند هر کسی را به‌خوبی به سمت خود جذب کنند، به‌خصوص جوانان و افرادی که به تناسب رنگ گوشی با ظاهر خود اهمیت می‌دهند.

Xperia X در کنار Xperia X Performance دو گوشی قدرتمند این خانواده محسوب می‌شوند. هر دو گوشی به دوربین 23 مگاپیکسلی مجهزند که سونی تکنولوژی جدیدی به‌نام Predictive Hybrid Autofocus نیز در آنها به کار گرفته است. به‌کمک این ویژگی، این دو گوشی جدید سوژه متحرک موردنظر شما را دنبال می‌کنند و با فوکوس سریع روی سوژه مانع تار شدن فیلم در حال حرکت می‌شوند. علاوه بر دوربین اصلی، سونی به فکر دوربین دوم و عاشقان عکاسی سلفی نیز بوده است. دوربین دوم این دو گوشی 13 مگاپیکسلی است و سونی با استفاده از سنسور جدیدی که در این دوربین به کار گرفته به ثبت عکس سلفی در نور کم کمک کرده است.

 

image

 

از نظر خصوصیات سخت‌افزاری، بین اعضای این خانواده Xperia X Performance قوی‌ترین محسوب می‌شود. اندازه صفحه‌نمایش این گوشی 5 اینچ است و گواهی‌نامه IP68 دارد که نشان‌دهنده مقاومتش در برابر آب و گردوغبار است. این دستگاه نه‌تنها قوی‌ترین، بلکه سریع‌ترین عضو این خانواده نیز محسوب می‌شود. پردازنده استفاده‌شده در این گوشی اسنپدراگون 820 است که در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده اسنپدراگون به حساب می‌آید. این پردازنده سریع در کنار رم 3 گیگابایتی، گوشی را برای هر کاری آماده می‌کند. باتری تعبیه‌شده در X Performance نیز، با ظرفیت 2700 میلی‌آمپری، بیشترین ظرفیت را بین باتری‌های اعضای این خانواده دارد.

 

image

 

Xperia X دومین عضو قدرتمند این خانواده محسوب می‌شود. پردازنده استفاده‌شده در این گوشی اسنپدراگون 650 است که آن را در سطح میان‌رده جای می‌دهد. از دیگر مشخصات این گوشی، که باعث تمایز آن از رقیبان می‌شود، می‌توان به سنسور اثر انگشت و دوربین 23 مگاپیکسلی اشاره کرد.

 

image

 

اما می‌رسیم به ضعیف‌ترین عضو این خانواده که Xperia XA نام دارد. این گوشی، که از پردازنده Mediatek بهره می‌برد، کمترین حافظه داخلی یعنی 16 گیگابایت و کمترین حافظه رم یعنی 2 گیگابایت را در خود می‌بیند. دوربین اصلی گوشی 13 مگاپیکسلی است و دوربین دوم آن نیز 8 مگاپیکسل کیفیت دارد. مشخصه مهم این گوشی فاصله بسیار کم صفحه‌نمایش تا لبه‌هاست که آن را در این زمینه از دو عضو دیگر خانواده متمایز می‌کند.

 

image

 

هر سه گوشی سیستم‌عامل اندروید نسخه 6 دارند و سونی وعده داده که طول عمر باتری این گوشی‌ها 2 روز باشد. سونی همچنین با یک کمپانی کالیفرنیایی به نام Qnovo همکاری‌ای آغاز کرده که از تکنولوژی‌های جدیدی در زمینه بهینه شدن شارژ و عمر باتری استفاده می کنند؛ درنتیجه باتری‌های استفاده شده در این سه گوشی عمر ماندگاری بیشتری دارند و تقریبا دو برابر دیگر باتری‌های موبایلی عمر می‌کنند.

درمجموع این سه گوشی سونی هر سه سطح پایین، میانه و بالای بازار را هدف گرفته‌اند. به نظر می‌رسد با رنگ‌بندی زیبا و امکانات و جنس بدنه خوبی که سونی برای این گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته است، تا حدودی بتوان به قدرت گرفتن سونی در سال 2016 امیدوار بود.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (52 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۸/۲۷
من مامانم note 5 داره من خودم z3 واقعا هر وقت دوتاشونو کنار هم میزارم فقط با z3 حال میکنم هم طراحی هم صفحه نمایش البته سخت افزارش درسته ضعیف تره اما من بازی ریل ریسینگ ۳ و مادرن کامبت ۵ رو به راحتی بازی کردم . در کل سونی یه حس و حالی داره که هیچ گوشی ای نداره .

U

۱۳۹۵/۷/۱۱
یعنی دارم زمینو گاز میگیرم از خنده، چی بزرگانی مثل سامسونگ بچه اونوقت که سونی گوشی میزد سامسونگ حلبی میساخت

U

۱۳۹۵/۷/۱۱
آره سامسونگ داشتم ولی از وقتی سونی گرفتم دیگه طرف سامسونگ نمیرم

U

۱۳۹۵/۷/۱۱
سامسونگ مثل تویوتا میمونه فرت و فرت انواع گوشی میزنه میخوای پرفروش نشه!

U

۱۳۹۵/۷/۱۱
دیگه خدایی طراحی رو دست سونی ما نداریم