خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه Huawei Matebook

بررسی اولیه Huawei Matebook

بعد از مایکروسافت و اپل، اکنون شاهد معرفی یک تبلت - پی سی از هوآوی هستیم. در این بررسی به طور مختصر می‌توانید با این محصول جدید و زیبا آشنا شوید و منتظر بررسی تخصصی کامل آن بمانید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۲/۲

اولین بار مایکروسافت با معرفی تبلتی به نام سرفیس مفهومی متفاوت از آنچه استیو جابز با آیپد وارد دنیای تکنولوژی کرده بود به جهانیان نشان داد. بعد از آن اپل نیز با مشاهده موفقیت سرفیس مجبور شد راه مایکروسافت را در پیش بگیرد و تبلتی به نام آیپد پرو را به نمایش گذاشت. اکنون هوآوی نیز که موفقیت این دو تبلت – پی‌سی را دیده به این طرح روی آورده و در نمایشگاه MWC 2016 محصولی به نام Mate Book معرفی کرده است. در این بررسی به صورت کلی در مورد این تبلت با هم صحبت خواهیم کرد تا بعد از ارائه محصول در بازار دقیق‌تر به ویژگی‌های خاص آن بپردازیم.

 

image

 

زمانی که از روبرو به این تبلت نگاه می‌کنید، امکان ندارد یاد آیپد پرو نیفتید. البته این محصول جدید به تبلت غول‌پیکر سامسونگ یعنی گلکسی نوت پرو نیز بی‌شباهت نیست. در جلو آن صفحه نمایش 12 اینچی با کیفیت 2160×1440 پیکسل قرار دارد که 84 درصد فضای قاب جلویی را به خود اختصاص داده است. این عدد نشان می‌دهد که لبه‌های تبلت بسیار نازک است و فاصله صفحه نمایش تا لبه‌های دستگاه بسیار کم است. لبه‌ها گرد است و همین موضوع باعث شباهت این دستگاه به گلکسی نوت پرو شده است. ضخامت این تبلت ویندوزی تنها 6.9 میلی‌متر است که در حدود ضخامت آیفون 6 است.

 

image

 

image

 

وزن دستگاه 640 گرم در نظر گرفته شده که برای تبلتی با اندازه صفحه نمایش 12 اینچی کاملا قابل قبول است. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بدانید بدنه دستگاه کاملا از آلومینیوم ساخته شده و با اینکه آلومینیوم به‌عنوان جنس غالب در این تبلت استفاده شده، وزنی بسیار قابل قبول دارد.

 

image

 

بالای دستگاه شاهد حضور دو اسپیکر دوتایی هستیم، اما نکته جالب این است که در کنار دستگاه کلید کم و زیاد کردن صدا را می‌بینیم که، علاوه بر نقش اصلی خودش، وظیفه سنسور اثر انگشت را نیز بر عهده دارد.

در کناره دستگاه علاوه بر کلید کم و زیاد کردن صدا شاهد حضور درگاه USB Type-C هستیم. این استاندارد یواس‌بی هنوز راه زیادی تا همه‌گیر شدن دارد، اما لازم نیست نگران باشید! زیرا هوآوی به همراه این تبلت یک تبدیل به فروش می‌رساند که تمام پورت‌های موردنیازتان را در خود جای داده است.

 

image

 

این تبلت، مانند رقبای خود، به قلم مجهز است که MatePen نام دارد. این قلم 2048 سطح از فشار را درک می‌کند که آن را برای نقاشی و تشخیص دست خط مناسب می‌کند. روی قلم می‌توانید دو کلید مشاهده کنید که هنگام استفاده از تبلت زمانی که به آن نزدیک باشید، نقش کلیدهای چپ و راست ماوس را بازی می‌کنند و زمانی که دور از تبلت باشید، برای باز کردن برنامه‌ای خاص یا کنترل کردن اسلایدشو در حال نمایش در تبلت استفاده می‌شوند. هوآوی در این قلم به‌جای استفاده از پاک‌کن در پشت آن از نشانگری لیزری استفاده کرده که برای ارائه پرزنتیشن بسیار مناسب است. مانند آیپد پرو و برخلاف سرفیس، هیچ مکانی برای اتصال قلم به دستگاه در نظر گرفته نشده و باید همیشه در کف کیف خودتان دنبال آن بگردید. اما یک خبر خوب در مورد این قلم وجود دارد: اگر یک ساعت آن را شارژ کنید، می‌توانید تا 100 ساعت از آن استفاده کنید!

 

image

 

علاوه بر این قلم، امکان اتصال صفحه کلید را نیز به این تبلت دارید. این صفحه کلید، که ضخامت بسیار کمی دارد و صفحه پد ماوس آن از شیشه ساخته شده، می‌تواند هنگام استفاده حس خوبی به کاربر منتقل کند.

در این تبلت سیستم عامل ویندوز 10 نصب شده است. برای هر دو نسخه Home  و Pro همین سیستم عامل در نظر گرفته شده است و همچنین کاربران می‌توانند تبلت خود را با یکی از پردازنده‌های اینتل M3 ،M5 و M7 انتخاب کنند.

باتری یکی از موضوعات مهم در تبلتی با این سایز به حساب می‌آید. به‌ادعای هوآوی، باتری میت‌بوک می‌تواند تا 9 ساعت برای پخش ویدئو و تا 13 ساعت برای استفاده سبک‌تر کاربر را همراهی کند.

این تبلت با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. ارزان‌ترین نسخه محصول قیمتی برابر 699 دلار دارد و گران‌ترین آن 1599 دلار است. قیمت صفحه کلید 129 دلار، قیمت قلم 59 دلار و قیمت آداپتور برای یواس‌بی نسخه C نیز 89 دلار در نظر گرفته شده است.

 

image

 

پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

armin

۱۳۹۴/۱۲/۴
Yh جان
ضخامت سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو از این بیشتره.نسبت صفحه نمایش به بدنشون هم از این کمتره(پس از لحاظ ظاهری بنظرم میت بوک چیزی کم از اونا نداره )توی سرفیس پرو ۴ با پخش ویدیو نهایت تا ۶ ساعت دووم میاره ولی این حدودا ۹ ساعت.درمورد اینکه میگی صفحه نمایش بزرگتر باشه پس ضخامتش کمتره مخم سوت کشید
اگه اینطوره پس چرا ضخامت آیفون ۶ پلاس بیشتر از آیفون ۶ هستش؟!!درمورد گوشی های دیگه هم صدق میکنه.چیزی که میگی شاید به دلیل این باشه که صفحه نمایش که بزرگ میشه نسبت ضخامت به صفحه بزرگ کمتر دیده میشه( نه اینکه بگی چون صفحه نمایش بزرگ که میشه ضخامتم باید کمتر بشه)
اینم در نظر داشته باش که میت بوک هواوی اولین نسل تبلت هیبردی هواوی هست ولی سرفیس پرو ۴ نه.پس با این حال باید گفت کار هواوی عالی بوده.
البته مهم ترین مزیت میت بوک هواوی نسبت به پرو ۴ و آیپد پرو اینه که به قیمت دوتا کلیه هات درنمیاد.

mohammadreza

۱۳۹۴/۱۲/۳
اقا من خودم طرفدار سامسونگ و الجی هستم اما از این برند چینی دارم میترسم 84درصد بدنه با این ضخامتم باتریش نه ساعت فیلم بخش میکنه ???

yh

۱۳۹۴/۱۲/۳
همه اینایی که وات وات میکردی... آقای واتو واتو ... پرو 4 و اسپد پرو چند ماه قبل معرفیش کردن... خیلی خیلی بهتر و سر تر از این... صفحه نمایش جفتشون بینظیر و خیلی سرتر از این مدت زمان پخش ویدئو شون هم بالاتر از این .... شما هنوز نمیدونی که هر چقدر صفحه نمایش ابعاد دستگاه بزرگتر بشه ضخامت کم میشه و این تکنولوژی قابل توجهی نیست؟!!!!!!

آرمین

۱۳۹۴/۱۲/۳
اگه به یه اسم آلرژی داری پیشنهاد میکنم به یه روانپزشک مراجعه کنی

a.b

۱۳۹۴/۱۲/۳
این چقد خوشگلهههه!!! هواوی ایول داره واقعا قیمتارو رقابتی میکنه در عین حال که کیفتشم عالیه