خانهاخبار
چند ساعت پیش از معرفی رسمی: پنج انتظار مهم از Galaxy S7 و G5

چند ساعت پیش از معرفی رسمی: پنج انتظار مهم از Galaxy S7 و G5

کمتر از ۲۴ ساعت تا معرفی رسمی دو محصول جدید سامسونگ و ال‌جی، یعنی گلکسی اس7 و جی5، باقی مانده است. در این مطلب قصد داریم ۵ ویژگی را برای شما شرح دهیم که انتظار داریم در این دو محصول وجود داشته باشند.
۱۳۹۴/۱۲/۱

فردا، ۲ اسفند ۱۳۹۴، دو محصول جدید سامسونگ و ال‌جی، یعنی گلکسی S7 و G5، رسما معرفی خواهند شد. این دو کمپانی در حاشیه رویداد MWC 2016، که در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، از محصولات جدید خود رونمایی خواهند کرد. هر دو مراسم در قالب وبلاگ‌نویسی زنده در جی‌اس‌ام پوشش داده می‌شود. با ما باشید تا فردا ساعت ۱۶:۳۰ در مراسم ال‌جی و ساعت ۲۱:۳۰ در مراسم سامسونگ با جدیدترین محصولات این دو رقیب آشنا شویم.

آن‌طور که مشخص است، این دو محصول از طراحی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متفاوتی نسبت به قبل برخوردارند که البته در بخش نرم‌افزار انتظار چندان تغییری نداریم، اما گفته شده هر دو محصول کره‌ای از قابلیت‌های جالب و خاصی بهره‌مند شده‌اند. 

براساس شایعاتی که تا امروز طرح شده، ما ۵ ویژگی خاص را برای شما لیست کرده‌ایم که در هر دو محصول خواهیم دید. دقت داشته باشید این موارد هنوز به طور قطعی تایید نشده و صرفا براساس زمزمه‌های موجود در خبرگزاری‌ها انتخاب شده‌اند.

۱- نمایشگر همیشه روشن

 

image

در هفته‌های گذشته ال‌جی تایید کرد که جی۵ قابلیت نمایشگر همیشه روشن را خواهد داشت؛ مشابه آنچه در موتورولا و تحت نام Active Display، سرویس Ambient Display گوگل یا نمایشگر قدیمی نوکیا Glance Screem دیده بودیم. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به روشن کردن تمام نمایشگر به برخی اطلاعات ضروری مثل نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌ها، ایمیل‌ها و غیره دسترسی داشته باشد. همچنین گفته شده سامسونگ نیز قابلیتی مشابه همین ویژگی را در Galaxy S7 و S7 edge ایجاد کرده است. باید دید کدام‌یک از این دو کمپانی در این حوزه بهتر عمل می‌کند. 

 

۲- اسکنر اثر انگشت

image

همانند گلکسی‌های پیشین، یعنی اس5 و اس6، جدیدترین کهکشانی سامسونگ نیز به این ویژگی در دکمه هوم مجهز خواهد بود. اما در مورد ال‌جی جی۵ چطور؟ به نظر می‌رسد این محصول هم بالاخره به سنسور اسکن اثر انگشت مزین می‌شود؛ چیزی که در جی4 ندیدیم. این‌طور که شایعات می‌گویند، این محصول هم مانند V10 اسکنر اثر انگشتش در دکمه پاور و پشت دستگاه خواهد بود. در هر حال انتظار داریم هر دو محصول از سرعت تشخیص و دقت بالایی در اسکن اثر انگشت برخوردار باشند. 

تصویر فوق شِمایی از آنچه احتمالا در جی 5 خواهیم دید به شما نشان می‌دهد. 

 

۳- پورت USB نوع C

 

image

نخست انتظار می‌رفت در کهکشانی‌های سامسونگ این درگاه را شاهد باشیم، اما روزهای گذشته اخبار و تصاویری منتشر شد که این شایعه را ضعیف کرد. با این حال هنوز صد درصد از هیچ چیز مطمئن نیستیم. برترین قابلیت‌های این نوع از پورت‌های جدید دو جهته بودن، سرعت انتقال بالاتر انرژی و کوچک‌تر بودن آنهاست. در مورد گلکسی اس7 گفته شده که این پورت ویژگی شارژ سریع را به ارمغان خواهد آورد، ولی در رابطه با جی5 چندان مطمئن نیستیم. 

با وجود اینکه احتمال دارد گلکسی اس7 و اس7 اج از اولین اسمات‌فون‌های سامسونگ باشند که به این پورت مجهزند، باید بگوییم این مورد در رابطه با ال‌جی صدق نمی‌کند؛ چرا که ال‌جی پیش‌تر نکسوس 5ایکس را با این پورت عرضه کرده بود. 

 

۴- بدنه فلزی یا مشابه آن

image

 

شنیده شده که جی5 اولین محصولی از ال‌جی خواهد بود که از بدنه تمام‌فلزی بهره می‌برد. بنا به شایعات، تلفن‌هوشمند مذکور تماما فلزی است و درمقابل، سامسونگ گلکسی اس7، مشابه اس6 پارسال، با بدنه‌ای مشابه فلز، شیشه در پشت و فریم فلزی طراحی شده. هرآنچه هست، هر دو محصول از ظاهر شیک و لوکسی برخوردار خواهند بود که برازنده پرچم‌دار است. 

 

۵- پشتیبانی از کارت حافظه جانبی 

image

حقیقت این است که اگر اعلام شود جی5 محصول ال‌جی از کارت حافظه جانبی پیشتیبانی می‌کند، چندان شگفت‌زده نمی‌شویم، چراکه محصولات پیشین یعنی جی3 و جی4 هم از این مزیت برخوردار بودند. اما این وضعیت در مورد اس7 سامسونگ کاملا متفاوت است و باعث خوشحالی کاربران خواهد شد. روزهای قبل تصاویری منتشر شد که به‌وضوح درگاه کارت حافظه جانبی در گلکسی اس7 را نمایش می‌داد و می‌توانیم از وجود این ویژگی در هفتمین کهکشانی سامسونگ مطمئن باشیم.

شما چه انتظاراتی از این دو کمپانی دارید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. پوشش خبری MWC 2016 را می‌توانید در صفحه اختصاصی اخبار نمایشگاه MWC 2016 در وب‌سایت جی‌اس‌ام مشاهده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

احسان

۱۳۹۴/۱۲/۲
فکر نمیکردم توی این سایت انقدر باشن کسایی که به خون هواوی تشنه اند خخخخخ بنده خدا مگه چی گفت انقدر دیس لایک بهش دادید؟!بیراه نگفت که!!!!

matin

۱۳۹۴/۱۲/۲
تو سامسونگ فقط سری نوت

vala

۱۳۹۴/۱۲/۲
بازم اول باشه؟
الان 4 ساله سری جی رو برتر از سری اس سامسونگ دارن ارزیابی میکنن حالا اون بازم کجاست خدا عالمه
Optimus G vs S3
winner = Optimus G
G2 vs S4
winner = G2
G3 vs S5
Winner = G3
G4 vs S6
Winner = G4
G5 vs S7
winner = ???

dani

۱۳۹۴/۱۲/۲
اخه هواوی گوشیه؟ چینی درجه 7

کیارش

۱۳۹۴/۱۲/۲
خدا خیرت بده حرف دل منو زدیا
آقا یه سوال مگه *واقعا که* ناسزا گفت که انقد بهش منفی دادید؟!!!?الان میان به منم منفی میدن خخخخخ
جی اس ام جان لطفا یاد بگیر که آنقدر که به گذاشتن اخبار این برندها علاقه داری یک مثقال هم احترام و علاقه داشته باش برای برندهای دیگر(مثل هواوی)
این نظرو ثبت کنی هم ممنون میشم